نقد مسعود فراستی بر فیلم «ابد و یک روز»؛ سگدونی!
جمله پسر بزرگ و رئیس خانه (معادی) شعار و پیام اصلی فیلم است: «هرکس از این خانه نرود سگ است. هرکس برود و برگردد از سگ کمتر است». آیا «خانه» استعاره وطن نیست و اهالی‌اش، مردم وطن؟ شرم بر این نگاه.
تعداد نظرات: ۱۳۸
میم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
این یادداشت واقعا بیمارانه ست!
ماهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
آقای فراستی از منتقدان عمیق اندیش و با معلومات سینمای ایران هستند. اتفاقا ایشان احترام زیادی برای تماشاگران ایرانی قائل هستند و مخاطبین را لایق تر از تماشای فیلم های حاضر می دانند که حکایت از مثبت اندیشی ایشان دارد. ما در عصر کنونی به تعریف و تمجید ظاهری بیشتر خو گرفته ایم و از نقد شدن و اصلاح شدن می ترسیم. به نظر من هم فیلم پر هیاهوی ابد و یک روز که با سر و صدای دیوانه وار و اضطراب انگیزش، قبل از انتقال هر پیام مهمی، روح تماشاگر را آزرده می کند اگرچه از واقعیت ها هم بخواهد صحبت کند. زبان هنر باید شیرین باشد هر چند که موضوع تلخی را بخواهد بازگو کند.
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
سلام بهتره یک بار تشریف بیارید دانشگاه ومعنای نقد فیلم را خوب وبد یک فیلم را آن هم علمی از دکتر طاهری مبارکه یاد بگیرید
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
جناب آقای فراستی ای کاش ابتدا زبان و ادبیات نقد نویسی را یاد می گرفتید و بعد دست بله قلم می شدید. فیلم خالی از ایراد نیست ولی نقد شما هم کم ایراد نیست. قطعا نقد و ادبیات شما توهین به شعور فیلم دوستان هست و بینندگان هست
طلوع
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
مثل همیشه عالی بود اقای فراستی، کاملا دقیق.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
شما که سرچشمه-نه-دریای غیرت ملی و دلسوزی‌ برای این خانه هستید چرا هنوز هیچی نشده، خودتون دارید لقمه میگیرید واسه غربی ها و میگید این لقمه چرب و نرمی است برای جشنواره‌های فرنگی!!!! خب معلومه که وقتی شما واسشون اینجوری لقمه میگیرید اونا هم استقبال میکنن دیگه.
آیا ادبیات منتقد سینما باید این باشد و یک فیلم سینمایی را لقمه چرب و نرم خطاب کند؟!
متاسفم!متاسفم که روشنفکرو روشنگر و معلم و الگوی فکری جوانان ما - جامعه ما حرمت قلم را که خداوند به آن قسم میخورد،نگه نمیدارد و هیچ شرمی از نوشتن الفاظ رکیک و الحان قبیح ندارد که هیچ! به این بی ادبی افتخار هم میکند!
همین میشود که الفاظ تند ورکیک و بی ادبی و بی احترامی در بین جوانان امروزی شده ارزش.آ
قای فراستی شما مسئولید که چگونه مینویسید.
آقای x
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
من بعد از خواندن این نقد فقط میتونم بگم: متاسفم که وقت گذاشتم و این نقد خوندم. چون شما هنوز بلد نیستید کلماتی برای نقدتون انتخاب کنید که حداقل درونش احترام وجود داشته باشه حتی اگر منتقد فیلم باشید و حرفاتون درست باشه که از نظر (من) نیست.
یک جوان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
آقای فراستی عزیز !
من موندم که اگر شما این دیالوگ از فیلم رو نداشتید ، چگونه به فیلم نقد وارد میکردید، چجوری تمام دغودلی هاتون از این فیلم رو سرش خالی میکردید !؟
شما که اعدای این رو دارین که جامعه ما تمثیله این خونه اس چه کمکی کردین بهش!؟ چرا از این ترس دارین که این فیلم نره تو جشنواره های خارجی ،شما که ادعای روشنفکری میکنین فکر میکنین همه خونواده های این مملکت درونش گل و بلبله!؟ شما تا حالا یه آدمه معتادو به عنوان خواهر و برادرتون داشتید تا ببینید چه تشنجی میتونه برای تک تک اعضای خانواده ایجاد کنه!؟
زهره دهقاني
Germany
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
واقعا با شما موافقم...احسنت
بهروزی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
متاسفانه بسیاری از سینماگران ما عرق ملی ندارند و راه جشنواره های خارجی رابلد شده اند و برای شرکت در این جشنواره ها حاضرند به ملت خودشان توهین کنند . اما اینها مهم نیست بلکه مهم این است که داوران به این فیلمها در ایران جایزه هم میدهند . در آمریکا هم اینگونه نیست.
زهره دهقاني
Germany
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
ههه..بگو مرگ بر آمريكا...بگوووووووووووووووو ...خخخخخ
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
وای بیچاره رو‌با خاک یکسان کرده البته فراستی خیلی باهوشه و بیشتر حرفاش واقعیته
یوسف دینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
سینمای ما به دوسته تقسیم شده . که این مرز آقای فراستی هستش. قبل از نظر فراستی ، بعد از نظر فراستی . یعنی تو این مملکت منتقد دیگه ای نداریم که راجع به فیلما نظر بده ؟؟؟
امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
منتقد کارش دفاع از فیلم نیست بلکه بعکس کشیدن مو از ماست
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
کار منتقد همینه... همه ی کارگردانای ایران باید بشینن پای نقدای فراستی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
وقتی هنر پاک هدف نباشد و همه ارمان ما جایزه باشد همین میشود نتیجه اش
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
شیر مادرت حلالت با این نقد فوق العادت دمت گرم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
متاسفانه جناب فراستی در این توهم غرق شدند که فقط خودشون فیلم رو می فهمند و بقیه همه هالو! ایشون از منتقد بودن فقط اسمش رو دارن و ی پز ضد روشنفکری که برای خودشون کردن مدال. نقد باید بر اساس نظریه و تئوری باشه نه اینکه بگیم فیلم دراومده یا درنیومده؟ یعنی چی؟ این شخصیت مقواست و اون یکی نیست؟ اون یکی تخته! نخیر استاد فراستی، دیگه اونایی که قرار بود بفهمند فهمیدند که فحش دادن و گیر دادن شما به فرم و به قول خودتون دراومدنش فقط ی بهانه نخ نما شده ست برای کوبیدن فیلمی که با عقاید منجمد شما و هم فکرانتون جور نیست. واقعا کسی که فرم و محتوا می فهمه دیده بان و مهاجر و قلاده های طلا و اخراجی ۱ رو میگه خوب؟؟؟ اونوقت درباره الی و جدایی و ابد و پذیرایی ساده مخزفند و ماقبل نقد؟؟
بابك دربندي
Germany
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
واقعا همينه....لاييييييييييكككككككك
ايشون اگه روشون ميشد ميگفتن فيلم اخراجي ها3 !!!!! بره سيمرغ بگيره...مردك دون مايه فكر كرده همه مثل خودش و انقدر سطح ديدشون با حب و بغض و كينه است...
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
من امشب که توی سینما داشتم این فیلم رو میدیدم یک سوم اخر فیلم متوجه شدم که فیلم پر از کنایه ملی و سیاسی هست و یک ماجرای ساده و هنری نیست ؛ همون موقع احساس کردم که فیلم مطلوب جشنواره های خارجیه و شاید اصلا با این هدف ساخته شده؛ الانم که این نقد رو خوندم به خودم امیدوار شدم! (من امشب بعد از دو سال رفتم سینما و خیلی اهلش نیستم ولی با کمی دقت هدف کارگردان اظهر من الشمسه)
مینا
Netherlands
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خانم شما نظرتون رو گفتید که به نوبه خودش قابل احترام ، ولی واقعا جای تفکر و سوال داره چطور این فیلم رو مطلوب جشنواره های خارجی میدونید ، شما خودتون دارید دستی دستی این فیلم رو شبیه فیلم های سیاه جشواره ای جلوه میدین ، بابا این فیلم عینه واقعیت جامعه ماست بدون هیچ بی احترامی به ساحت خونه و خونواده و جامعه یعنی هر کسی تو خونه اش فحش میده داره به مملکت و جامعه فحش میده اونا رو سگ میدونه !!!!!!! کسانی مثل شما و جناب فراستی این شکلی فیلم رو دیدن که هیچ درکی از مسئله اعتیاد ندارن و هرگز در این محله ها نبودن و با مشکلات این قبیلی آشنا نیستن بهتره بگم خیلی شیک زندگی کردن
شيوا رياستيان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
شما حالتون خوبه جناب فراستي؟ يك بار ديگه فيلم رو ببينيد بدون اينكه فكر كنيد اين خانه يعني همان وطن. به نظرم انقدر خوب و دقيق روي شخصيت ها و معرفي تك تكشان كار شده كه جاي هيچ بحثي نيست. هر كدام از اين آدم ها محكوم به حبس ابد هستند. محكوم به يك سيكل معيوب كه هيچ راه انتخابي هم براش باقي نمي ذاره. و در آخر هم شخصيت هاي خوب هستند كه قدرتمندترينند و انتخاب مي كنند براي آينده. آيا وجود ندارند اين بي تفاوت ها؟ دلسوزها؟ بدجنس ها و شارلاتان ها؟ قلدرهاي پوچ و بدبخت هاي به ظاهر خوشبخت؟ آيا از نظر شما يك فيلم خوب فقط بايد روي يك يا دو شخصيت و يك داستان واحد كار كنه؟ داستاني كه سياهي و پليدي رو به رخ بكشه خوب نيست؟ حتما بايد تك بعدي به همه چيز نگاه كنيم و زمين رو به آسمون ربط بديم؟
Parisa alisn
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
نقد شما خیلی منفی به فیلم نگاه میکنه، وگرنه فیلم حقیقت خیلی از خانواده های کم بضاعت رو نشون میده
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
مگه وضعیت امروز کشور خیلی گل و بلبله؟؟به امید اینکه آینده بهتر بشه ما موندیم و نرفتیم. وگرنه وضع فعلی کشور همینه که این فیلم میگه.
مهیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
اقای فراستی شما واقعا بیمار روانی هستی تا منتقد. شک ندارم این نقدهای بی سر و ته شما یا از روی کمبوده یا برای بازار گرمی واسه کار خودتون...یک نقد درست حسابی تا حالا از این ادم نخوندم.
مژده
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
فکر می کنم نقد باید شامل نکات منفی و همچنین نکات مثبت باشه و در آخر یه سری نظر و پیشنهاد! نه اینکه مثل یادداشت های همیشگی اقای فراستی فقط تعداد زیادی نکات شدیدا منفی مسلسل وار! . . .
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
نقد یعنی رمزگشایی. درست مثل متخصصانی که کتیبه های قدیمی را برای دیگران رمزگشایی می کنند. رمز گشایی عقده گشایی نیست. قرار است من از منتقد یاد بگیرم چگونه دیدن فیلم را. مانند حافظ شناسی که ظرایف کار حافظ را برایمان باز می کند. او حق ندارد نظر شخصی بدهد. حداکثر نظری اگر می دهد درباره ناهمخوانی هدف فیلمساز با ساختار فیلم است. اگر کسی نگاه مخالف منتقد دارد ربطی به منتقد ندارد. به خصوص که این حضرت انگشت بر روی نکاتی می گذارد که، عسس او را بگیر. این کار شرم آور است.
فراستی در نقدی برای درباره ال نوشته بود، "فیلمی است قر کمری" این اولین جمله منتقد محترم بود برای این فیلم. در هیچ جا ژانر قر کمری را نیافتم! خدا شفایشان دهاد. الهی آمین.
پریسا کرزیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
آقای فراستی، به جز یکی دو مورد از نقدهایی که به فیلم ابد و یک روز وارد کردید ، بقیه انتقاداتتون خنده دار و مسخره بود. واضح است که شما یا فیلم را کامل ندیدید و یا اگر دیدید ، متوجه نشدید. اما در یک مورد حق دارید، به ملتی که معروف ترین منتقد سینمایش ساده ترین نکات فیلم را نفهمد امیدی نیست.اگر منتقد برجسته سینمای ایران شما هستید پس تعبیر شما - و نه سعید روستایی- در مورد سیاهی این خانه کاملا درست است.اما ... کودک فیلم نشان از امید به این خانه داشت و روستایی نشان از امید به این سینما. ابد و یک روز به هیچ وجه سیاه نمایی نکرده ، چراغ این کشور مانند چراغ آن خانه در آخر فیلم روشن است و با وجود محسن و مادر و فراستی ها ؛
سمیه و نوید و روستایی ها هم هستند. ما همین جا هستیم ، همین جا می مانیم و عاشق
حمید رضا دوسف زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
من فکر میکنم 50درصد نقد اقای فراستی درباره ی ساختار فیلم درسته.ولی ادبیات استاد فراستی درباره ی نقد خاصه و ب خاطره همین بعضی دوستان جبهه گیری میکنند.بیشتر منتقدین معروف دنیا اینطورین.کلا نقد باید همین جوری باشه وما هم نباید از جنبه ی تعصب به این قضییه نگاه کنیم.
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
کی تجربه یه معتاد وموادفروش تو خانواده رو داره و صحنه های فیلمو مصنوعی می دونه؟ درود به شرف کارگردان و پایان بزرگوارانه اش
صادق رضازاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
اتفاقا کارگردان بی شرف است که داردبه مردمش توهین میکند درصحنه ای ازفیلم همین کارگردان به اصطلاح باشرف شمامیگویدهرکس تواین خونه بموندازسگ کمتراست وهرکس ازاین خونه برودوبه این خونه دوباره برگردد ازسگ کمتراست منظورازخونه چیه؟خوب معلوم برادرمنظورکشورایران ولی من به کارگردان میگم سگ خودتی بیشرفم خودتی درضمن مایان فیلم بسیارمزخرف وفیلم هندی است
بابك دربندي
Germany
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
آقاي صادق زاده بي شرف خودت هستي و اون فراستي...
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
واقعا واسه ی شما و امثال شما متاسفم که چنین فیلم زیبایی را اینجوری میکوبید، از خوای بیدار بشید این واقعیت جامعه ما هست تا امثالی مثل شماها باشن و خودشون رو به خواب بزنن و بگن کشور ما گل و بلبل وضع جامعه از این هم بدتر میشه چرا واقیعت ها را قبول نمیکنید چرا همش باید خطی فکر کنیم چرا نمیخوایم قبول کنیم توی کشور مثلا اسلامی که هیچ چیزش اسلام واقعی نیست فقر،اعتیاد،دزدی ، قتل و بی عدالتی وجود داره باید یکی پیدا بشه این دردهای جامعه را به تصویر بکشه ، باین واقعیت ها را قبول کنیم ببیایید تشویق کنیم کسایی که این چنین فیلم هایی رو میسازنند تا بلکه اون بالایی ها یه تکونی به خودشون بدن به جای دزدی و اختلاس به فکز آبادی ایران اسلامی عزیز باشن.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
اقای فراستی لابد هیچ وقت همچین خانواده ای رو از نزدیک ندیدن . شاید به لحاظ حرفه ای خیلی نقد درستی داشته باشن ولی هیچ نقدی به داستان این فیلم وارد نیست چرا که من درون همچین خانواده ای زندگی میکنم و از نزدیک همه این هارو تجربه کردم . لحظه به لحظه ...
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
خواهر محترم آقای فراستی نمی گند چنین خانواده ای وجود نداره ولی اصلا این فیلم که نمی خواد به این نوع خانواده ها بپردازه خانواده در این فیلم نماده ، نماده کل این کشور
سمیه -ر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
خوندن نقد فراستی باعث میشه بیشتر عاشق این فیلم بشم زیرا این نقد به فیلم نیست این تلاش فراستی برای سیاه نشون دادن فیلم بود (مثل باقی فیلمهایی که دوستشون نداره) که البته ضعیف و بی سر ته ولی با تمام قوا می خواست بگه ابدو یک روز ضعیف و سیاه نمایی است. ولی اقای فراستی این فیلم با نمایش حقیقتی تلخ اما واقعی بهمراه چاشنی هایی برای روحیه مخاطب اونقدر قوی هست که خودش از خودش دفاع میکنه.
کیمیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
نقد نسبتا خوب بود و از همه به حق ترش جملات آخر بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
آقای فراستی شما دچار توهم توطیه هستید.هر چیز را نماد یک پیز دیگر میبینید.
پس شما هم نماد یک آدم دیکتاتور را دارید که میگوید حرف حرف من است.میگوید بقیه نمیفهمن...
توو سینمایی که نمیشه به معنای واقعی فیلم شاد ساخت(به دلیل اعتقادات تند مذهبی)،نمیشه فیلم سیاسی ساخت،نمیشه فیلم تاریخی ساخت(مثلا تاریخ چند هزار سال پیش ایران و اعراب و سایر دنیا،بجز تاریخ مذهبی در راستای اعتقادادت خودمون)و... خب معلومه دیگه یا باید از لودگی آدمها بساز یا فیلم های تلخ،که این میون طبیعتا فیلم های تلخ هسنتد که توجه رسانه های داخلی و خارجی رو جذب میکنند..
صادق رضازاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
اقای فراستی عزیز کاملاباشماموافقم ابدویک روزمزخرف است ابدویک روزتوهین است به ایران وملت ایران ابدویک روزکپی شده سریال امریکایی شملس وفیلم زیرپوست شهربانورخشان بنی اعتماداست
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
چه نقد بی مایه و بلاهت آمیزی. به نظرم ابد و یک روز بهترین فیلم ایرانیست. حقیقت محض بود. بخش بزرگی از جامعه درگیر چنین چالشهایی هستند. فیلم عالی بود و فکر نمیکنم به این زودی فیلمی حتی نزدیک به ابدویک روز ساخته بشه در سینمای ایران.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
یکی از بی شرمی های فیلم نام بردن از یکی از محلات شهر تهران ( پاسگاه نعمت آباد ) است که توهین به ساکنان شریف آنجاست .
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
ینی احمقانه ترین نوع برداشت از فیلم رو تو داری با این نوع فکر کودکانه
آزاده صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
متاسفم برای ابن همه بلاهت!!!
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
متاسفانه عين حقيقت بود چون خودم تا حدي تو اين وضعيت بودم و از نزديك ديدم. اگه من نويسنده و كارگردان بودم انقدر بهش واقعيتهاي تلخ بيشتر اضافه ميكردم كه عينsnsh@ چيزى بشه كه لمس كردم. ولي اون موقع فيلم مقوا بود و مردم هم استقبال نميكردند. اين هنر كارگردان رو ميرسونه كه با اين همه مانع بتونه ذره اي از مشكلات مردم و مخصوصأ اين قشر رو به تصوير بكشه. تا كمي به فكر فرو بريم. چه مسئولين و چه مردم. فراستي جان سعي كن مسئول نباشي. البته همه ميدونم اين جور نقد ها چندين وجه داره. خدايا قدرت بده. آمين
درین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
فراستی است دیگر
مستر روبوت
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
نظر شما مخالف است. اما در نظر مخالف باید نظر تکنیکال داد. یکی میگه اسم محله آورد . یکی میگه به افغان توهین شد. یکی میگه سیاه نمایی بود. یکی میگه توهین به ایران بود. فیلنامه یه نگاه سوم شخصی بدون اغراق یود که همه خوبی و بدی داشتند و سمیه ها زیادن که می خواهند فرار کنند ولی خانواده را تصحیح و جمع نگه دارند. من بیننده عام لذت بردم و هیچ وقت نمی توان گفت که فیلمی بد است وقتی که جامعه متخصص آن راضی باشند.

دکتران از دزدی های خود اعتراضی کردند. وکیلان . مهندسان، هنرمندان و حالا هم پاسگاه نعمت ایاد و ایران اضافه شد. فقط دنبال بهانه ایم. سیاه نمایی دیگه کابردشو از دست داده.
مهدی - قزوین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
استاد فراستی عزیز
شما مسخ شده اید
شما فریز شده اید
شما در هیچکاک مانده اید
شما در دهه 50،60 میلادی گویا قفل شده اید
شما گویا یک نئو نوستالژی پرستید
هر چند که اگر در زمان هیچکاک هم بودید از او هم ایراد میگرفتید
و هر چند که سلیقه ی شما را هم دیده ایم : اخراجی ها - شرط سوم

باشد آنها را دوست دارید ولی ما با شما مثل شما رفتار نمیکنیم و فهم شما را زیر سوال نمی بریم
باقری
Netherlands
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
واقعا جای تعجب داره مثل اینکه هر فیلم تلخی ساخته بشه قراره خیلی راحت برچسب جشنواره ای بخوره ، آقای فراستی عزیز و دوستان هم عقیده باشما ، برای آدم هایی که از دور میشنن و تو شرایط نبودن (شیکتر زندگی کردن) بله این فیلم پر از هیاهو و جیغ و داد و سیاهیه ، اما برای کسانی که با تمام وجود این شرایط رو دیدن و لمس کردن فیلم خود خود واقعیته با تمام جزئیات . قرار نیست این فیلم و خانواده سمیه نماینده مردم و وطن و مملکت باشه ، حتی قرار نیست نماینده کل مردم پایین شهر باشه ، این خانواده فقط نماینده خانواده های اعتیاد است که لحظه به لحظه فیلم رو همذات پنداری کردن و با جزئیاتش به شدت آشنان . این فیلم سیاه هست ولی قصد سیاه نمایی نداره چون خود واقعیته و معمولا بازخورد واقعیت تلختر و دردآورتره .
آیدین
United States of America
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
نمیدونم چرا بعضیا کلشونو کردن تو برف و هرچی با منطق شخصی و عقلشون جور در بیاد که لبیک و اگرم جور درنیاد ضد مملک و نمیدونم اینجور چیزاس! بابا این یه فیلمه و نشونه خانواده سطح پایینه و خانواده بیمار(از نظر اعتیاد و افکار) هست.
چرا سیاسی میکنید قضیه رو.تو نظر شما یه گنجشک تو آسمون طبق میلتون پر نزنه ضد مملکته!بهتره این حرفارو یکم باجنبه بالا و اصولیتر نظر بدید اونم به عنوان یه شهروند نوعی. اصم خوشم میاد همه شدن تحلیلگر سیاسی اجتماعی هنری فنی و اقتصادی و تو همشونم خودشونو نابغه میدوننن و رای خودشون بهترین رای هست.نه عزیز نیست.این فیلمو گذاشتن منوتو ببینیم و لذت ببریم نه اینکه ربطش بدیم به اینو اون و بگیم چون این فیلمه مشکلاتو نشون داد پس باید کات بشه! اتفاقا خیلیا تو کشورمون تو این موقعیتن
محمد
United States of America
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد.آدمی که خود فروش ووطن فروش است نگاهش به وطنش اینجوری است اصلا بحث این نیست که اینجا چه جوری است بحث این است که من اینجا را چه جور میبینم.چرا در کلام بزرگان ادب وهنر این کشور یک مورد از این نگاهها را مشاهده نمیکنی این پلیدی خود این فیلمساز است که به این شکل درآمده.
نوید ا
United States of America
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
ب عقیده من، نگاه شما ب فیلم، ب طرز فکر خطی شما برمیگردد، کل نقد شما ب این است ک چرا فیلمساز یک نگاه تکی را در ذهن مخاطب فرو نمیکند، حواشی فیلم چیست، چرا آنجا فیلم را باز گذاشته و ...
گویی باید از هر کارگردان انتظار داشت، از این تیزرهای تبلیغاتی بی محتوا ک ب اسم سریال در تلوزیون حکومتی پخش میشود بسازد ....
اگر مخاطب سینما؛ به محتوای تک بعدی و خطی و تبلیغاتی تلوزیون علاقمند بود ب سینما نمیرفت
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
شما سواد کافی برای نقد درباره ی این شاهکار را ندارید. شما بروید و از قلاده ی طلا دفاع کنین شمارا چه به این فیلم تمام عیار!؟ این فیلم و این فیلمساز بنظرم با من شوخیشان گرفته. زندگی واقعی و لحظه به لحظه ی خود من را روی پرده آورده بعد یکی مثل فراستی نقد فرمایشی میفرمایند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
عالی بود.دقیقا درسته
ملودی
Germany
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
واقعا فیلم افتضاحی بود ....متاسف شدم از وقتی که برای دیدنش گذاشتم ....تقریبا در نیمه های زمان فیلم از دیالوگ های پرتنش و پرش های زیاد دوربین سردرد گرفته بودم ....واقعا تا کی قرار سینمای ایران در این نابودی و فلاکت بمونه و تا کی با اشک مخاطب رو در اوردن جلو میره ....در مجموع برای این هنر مرده متاسفم
سارا
United States of America
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
والا من این فیلمو تو سینما دیدم فقط من گریه میکردم بقیه قهقهه میزدن...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
جناب فراستی عزیز . شما بیلم یه بار دیگه بدون عینک سیاه نمایی ببین حتما ارزش این اثر هنری درک میکنی . قرار نیست هر فیلمی که توش مشکلات رایج مردم سیاه نمایی باشه .اینا حقیقت این جامعه ی ماست.
امیر حسین
United States of America
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
نقد کاملا درستی بود ، متاسفم که برای این فیلم آشغال وقت گذاشتم و متاسف برای شبهه روشن فکران غرب زده که از لایه های زیرین فیلم نامه چیزی نمیدانند و در عین حال به یکی از بزرگترین منتقدان کشور خیلی راحت توهین میکنند.
aylar_ml
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
اره عزیز دل پررر از نکات ریز بود که فقط شما و فراستی دیدید...ما که کوریم!بلکه شما به ما بگید چقدر این فیلم ضد میهنیه...اصن ما که هیچی حالیمون نیست...شما مخ ما..خ
امير
United States of America
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
وقتي كسي در نقد از كلماتي مانند غيرت ملي استفاده ميكنه ، قطعا اون نقد علمي نيست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
فراستی کارشو خوب بلده. ثانیآ این سبک فیلم سازی مربوط به امثال اصغر فرهادیه .که حالا این فیلمسازهای جوون یه جورایی دارن کپی برداری میکنند. هرچه قدر هم فیلم عالی باشه ولی دچار تکرار مکرراته.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
نقدی که شده در کل منصفانه نیست ولی این یعنی چه اگه تو نقد حرف از غیرت ملی باشه اون نقد علمی نیست؟! نقد محتوایی باید اثر رو از لحاظ ارزشی بررسی کنه که یکیش همین غیرت ملیه.
کمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
واقعا نقد بسطحی بود
فیلم عالی وضعیت جامعه فرودست را به تصویر کشیده و تک تک سکانس ها پر از کنایات و نماد بود. یاد فیلم مالنا جوزپه تورناتوره افتادم جایی که جنگ آگاهی را زمینگیر کرد و در پی آن زیبایی به انحطاط کشیده شد. و اینجا آگاهی که همان پسر کوچک خانواده بود(شاگرد تیز هوش) به کمک یک زن باخرد که سمیه بود تنها کسانی بودند که چاه پر از تعفن زندگی را باز کردن و در نهایت تلنگر دیدار آگاهی موجب بازگشت زن خردمند به جامعه و از هم نپاشیدن خانواده شد..
جمشید خسروی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
این واژه سیاه نمایی هم از آن واژگان حال بهم زن شده. آقای فراستی این خانه سیاه است، لطفا بفهم این را. سیاهی هست ، خیلی هم هست. این خانه پر از درد است ، زیاد هم هست. برای درمان باید اول درد را درست شناخت نه اینکه چشمانمان را ببندیم که مبادا سیاهی نمایان شود. در ضمن این نظر سخیف باب میل جشنواره های فرنگی .... آنقدر بی پایه و بدور از عقل و منطق است که بحثش بهتر است بماند برای خود آقای فراستی. از همه این ها گذشته در این روزگار چون شکر! شاید به نظر دوستان فیلمساز باید از هاله نور و چشم برزخی و پاکدستان و... حماسه آفرینی بکند.
sajjad
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
جناب آقای فراستی
از نظر من فیلم مشکلات فنی فیلمسازی داشت که قابل انکار نیست...
بنده ساکن جنوب شهر(همون منطقه ای که تو فیلم هم نامش عنوان میشه هستم)
باید بگم فیلم عین عین واقعیت هست
تمام مشکلاتی که تو فیلم عنوان میشه تمام دیالوگ ها عین واقعیت هست
بنظرم کارگردان و تیمش میدونستن چی دارن میسازن...
مفهوم فیلم رو اون کسی که باید بدونه خودش خوووووب متوجه هست ولی خودشو زده به خواب....
بنظرم شما یه منتقد صدا و سیمایی بیش نیستی!
سارا
United States of America
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
خدا خیرتون بده..
محمد پیربداقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
بنظر من درسته داستان فیلم کاملا واقعی هست و میشه گفت همه مثالی برای همچین شرایطی رو دیدیم ولی این فیلم چیزی رو درست نمیکنه و دردی رو دوا نمیکنه من از دیدن فیلم فقط حال بدی بهم دست داد
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
همه جای دنیا با فیلم جنبه های مختلف زندگی اجتماعی رو نقد می کنن. برچسب بی غیرت و وطن فروش و .... بهشون نمیزنن. نمیدونم چه اصراریه همه چیو سیاسی ببینیم. آقای فراستی شما که خطت کاملا صدا و سیمایه به کنار. تو اسکار هم فیلم اسپوتلایت جایزه گرفت. موضوع فیلم نقد بیماری جنسی کشیش ها بود. خیلی قشنگ حرفشو زد هیچ کسی هم انگ وطن فروش و ضد دین و بی غیرت و ... بهشون نزد. شما اگه چندتا اثر فاخر سینمایی ببینی می فهمی هنر برای به تصویر کشیدنه. بعضی موقع ها این تصویر ممکنه سیاه باشه ( که تو این مورد خاص - اعتیاد- واقعا اوضاع در کشور ما سیاه هست) بعضی موقع هاهم سفید. این فیلم اثر ماندگار و قابل تحسینی بود.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
فیلم به سمت مستند پیش رفته بود. فقط نمایش بود بدون ارائه هیچ راه حلی. آیا وظیفه هنر اینست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
این حرف اصلی استاد فراستی بود....
از مخاطب عام چیزی به جز ارائه نظراتی اینچنینی نباید ت قع دیگه ای داشت اره ما فقط بد داریم اگه از خونه بریم بیرون خونه اصلا اعتیاد و دزدی و دروغ نیست
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
متاسفم که مجبورم ادبیات واقعیم رو پنهان کنم و با ادبیات طوسی حرف بزنم
اما ازفردی که عاشق سینه چاک اخراجیها و مرسدس وسربازان جمعه است چه توقعی میتوان داشت. کسی که ناتوان از دیدن استعدادهای جدید است. کسی که طرفدار فسیلهای پوسیده ای چون خودش است.ومغزش در دوران سینمای آبگوشتی فریز شده.
جناب منتقد شما صد در صد ازین جامعه نیستی
جنابعالی ودوستانت درد جامعه را ندیده ای. درحالی که واژه های قید شده در متن مذخرفت کاملا برازنده شخصیتت است.هرچند توقع بیهوده ای است که امثال جنابعالی بتوانید بیشتر از نوک کلاه خود راببیند

اصلا نوشتن نقد به اراجیفتان حال آدمو به هم میزنه

فقط میتونم بگم که
به میدانی که میبندند پای شهسواران را
تو طفل هرزه پو باید کنی این ترکتازیها
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
سمیه به نوید میگه تو به شهناز زنگ زدی؟ نوید میگه نه به خدا سمیه میگه تو مثل ماها قسم دروغ نخور
مرتضی که ناموسش رو فروخته به افغانی ها تا فلافلی بزنه
به خانوادش هم میگه از ما خیلی آدم ترن با یه چکشون کل مارو میخرن و میفروشن
وقتی سمیه رو افغانی ها دارن میبرن به صورت کاملا نمادین قران میزارن تو سینی جلوش میگیرن شب که سمیه برمیگرده خونه قران بدون توجه افتاده رو نرده ها و روشم بارون اومده خیس شده
تو خونه ای که همشون زندگی میکنن میگه هرکی تو این خونه بمونه از سگ کمتره هرکی هم بره دوباره برگرده از سگ هم سگتره(بعید نیست که منظورش از خونه ایران و اهالی خونه مردم ایرانه)
شهناز که دیه صورت پسرش نگرفته داشت دنبال راه خرج کردنش میگشت
زهره دهقاني
Germany
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
آقاي فراستي جوري از اين فيلم كه شاهكار جشنواره امسال بود نقد كردند كه انگار هيچ يك از صحنه و اتفاقات اين فيلم واقعيت نداره و توي كشور ما نيست طبق معمول هم عقيده دارن كه فيلم قصد سياه نمايي داره...بله آقاي فراستي اصلا همه ي كشورهاي دنيا سياهند و ما سفيد هستيم!!!!!سفيد برفي...خوبه؟؟؟!!!! شما يا خودت را به كوري ميزني يا واقعا كوري ...تمامي اتفاقاتي كه توي فيلم افتاد توي واقعيت وجود داره به جرات ميگم نزديك به 5يا6 سكانس از فيلم رو من توي زندگي خودم و يا ديگران به چشم ديده ام من دوبار به تماشاي اين فيلم نشستم و هر دوبار چشم هام اشكبار شد چون ميدونستم چيزي كه ميبينم واقعيت جامعه ي ما هست... شايد بشه حدس زد ازكجا ساپوت ميشيدكه انقدر به نمايش واقعيات تلخ واكنش منفي نشون ميديد..ههه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
میشه لطفا دست از سر سینمای ایران برداری فراستی؟
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
گل گفتی مریم خانوم
بیتا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
اقای عزیز سرتونو از برف بیرون کنید بعد نقد بنویسید.... ببخشید راجع به جنگ فیلم نساختن... بخشید حقیقت جامعه رو نشون دادن و دل شما را رنجوندن
امیر قادری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
از نظر ساختار رایج سیمای هالیوود بخواهیم فیلمو بررسی کنیم و با علت و معلول جلو بریم واگر بخواهیم یکم از نظرات
عامیانه فاصله بگیرم و صرفا بدون مطرح کردن هیچ ادلی ای یک فیلم را بد یا خوب بدانیم قبل از آن باید فاکتورهای هنری یک اثر هنری رو برسی کنیم
فیلم ابدو یک روز از نظر فیلمنامه نویسی پر از چاله چوله های بزرگ و گاهی گودال است و همین عاملی است برای سردرگمی فیلمساز و صدالبته سخت کردن کار من از همه دوستانی که فیلمو تماشا کردم سوالی دارم محتوا مضمون و هدف و رسالت فیلم چیست ؟
فیلم در انتقال پیام نا موفق است و پارامترهای یک فیلم را رعایت نکرده می شود گفت برشی است از یک دوره ی زمانی یک خانواده ی در پایین شهر صد البته در بتصویر کشیدن این قطعه موفق است ولی آیا این قطعه را می شود فیلم نامید؟نخیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
منتقد انگار نه هیچ درکی از نقد دارن؛ نه از فیلم خوب و نه از اوضاع این جامعه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
کسانی که تو جنوب شهر زندگی میکنن با گوشت و پوست و استخونشون فیلم رو درک کردن.در ضمن قرار نیست که فیلم حتما چیزی رو درست کنه.همین که واقعیتی رو که تو خونه های جنوب شهر داره اتفاق میفته رو نشون خیلیا میده همین کافیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
واقعا که بعد مدتها فیلم به این خوبی ساخته میشه بعد با این حرف ها چی رو میخواین ثابت کنید متاسفا واسه شما و همه ی کسایی که با انتقادهای بی جا
Alisaber
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
فيلمً خوبي براي خنديدن كسايي كه اعتياد وخانمانسوز بودنش درك نكردند به كسايي مثل من و خانوادم و اعصاب خورد كردن ما نداشت با بازي خنده دار برنده سيمرغ زن باورم نميشه اشكش در مشكشه يا ناله جايزه برده
مژده سهرابی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
وه! این دیگه چی بود؟ نقد بود؟
من جزو نه-چندان-دوست-دارن فیلمم و خودم یه نقد نسبت منفی در موردش نوشتم. ولی این چیه؟ واقن این نقده؟ هر یه صفتی که تو نقد گفته می شه باید قبلش یا بعدش، دلیل اون کلمه توضیح داده شه، ولی این مثل مسلسل فقط فحشو کشیده به متن! یه جاهایی هم انتقادای درستی کرده (عاقبت اون بسته ی شیشه، دلیل حضور پسر خواهر بزرگه تو داستان) ولی بقیه ش یا از سر خشم و نفرته، یا از سر نفهمیدن فیلم: چرا خواهر پولداره کمک نمی کنه؟ چون خودخواهه! چون خونواده ش به جایی ش نیستن! به همین سادگی. مامانه چه بیماری ای داره؟ اسمشو نمی دونیم (و چه بهتر که نمی دونیم) ولی با سختیاش در طول فیلم آشنا می شیم. مگه می شه اونجا که اشک می ریزه و می گه من چرا زنده ام رو به حساب ادا گذاشت؟ مریضه بدبخت!
ناشناس
Spain
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
به نظر من این نقد کاملا مغرضانه است. یعنی چی که نوید که اهل درسه پس کتاب و دفترش کو؟ مگه توی فیلم همه جزئیات باید نمایش داده بشه.
بعدشم شما اگر دلسوز وطن هستی چرا بهت برخورده که فیلمساز مثلا منظورش از این خانه وطن بوده؟ مگه وضعیت وطن خیلی بهتره از وضعیت این خانه و خانواده است؟
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
ظاهرا ایشون اون قسمت فیلم رو ندیدن یا حواسشون نبوده به اون جا که سر جلسه امتحان آخر معلم میگه 22ام واسه گرفتن کارنامه ها بیاید. یعنی آخر سال تحصیلیه و درس و مشقی در کار نیست!
نازنین بدر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
به نظر من که ایینه تمام نمای بعضی از مردم پایین شهر بود نمیگم همشون ولی بیشترشون من خودم بودم بین مردم جنوب شهر دقیقا به همین شکل فک کنم اقای فراستی پاشونو از شمال شهر پایین تر نذاشتن و ندیدا پسر خواهر مرتضی و محسن یکی مثل قاتل ستایشه یکی مثل هزاران پسریه که دنبال دعوا و الوات گری هستن اوباش .جاش کجاس تو فیلم؟؟؟اینکه هیچکس جلودارش نیست خود من همیشه میگم مگه اینایی که مثل خواهرزاده محسن و مرتضی ا هستن خانواده ندارن .به نظر اونایی که بر خورد نداشتن با افرادی مثل افراد این خانواده فیلم مصنوعی میاد در صورتی که اصلا این طور نیست فیلم بدون اشکال نبود ولی این مدلی نقد شدنی هم نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
اگر اين نقد واقعا از جناب فراستي باشد جاي تاسف و تاثر است. نقدي غير منصفانه ولي با جزييات به درد بخور . بياييد فرض كنيم كه خانه در اين فيلم الزاما به معني يا استعاره از و طن نباشد.علي الرقم نقاط ضعف اين فيلم مثلا در كاراكتر پردازي دقيق و صيغل خورده اين فيلم به قول برشت از پياده رو و خيابان به صحنه رفته است.حالا گيريم به اندازه بضاعت عوامل فيلم كه انصافا كم هم نيست و همين محلي از ارزش دارد.ابد و يك روز فيلم خوبيست در مقايسه با خيال پردازي بي ارزش و ياوه اي مثل باديگارد!
سمیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
با سلام
به نظر من این فیلم خوبی بود بیان واقعیت همیشه تلخه و به مذاق خیلی ها خوش نمیاد ولی دلیل نمیشه که بیان نشه.
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
اما اینکه چرا بیان میشه و چجوری باید بیان بشه ،خیلی مهمه .که اگه نتیجه مثبتی نداشته باشه عقلا لزومی به مطرح کردن چنین چیزهایی نیست .حالا اینکه اگه نتایج منفی بیشتر باشه چی ؟
Zahrarah
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
واقعا در اين نقد جز حسادت چيز ديگه اي نميبينم،وقتي ميگه خونه يني وطن ادم خنداش ميگيره,كدوم ايراني افغانستان رو بهشت ميدونه،طرف داره ميره افغانستان,اتفاقا دقيقا منظورش همون خونه نكبتيه كه حتي ي دستشويي نداره كه بچه بيچاره از بيرون مياد بره دستشويي،بعدم از اونجايي ك منتقد ميدونن اين فيلم در جشنوارهاي خارجم احتمال برنده شدنش هست ي دستي ميزنه ميگه واسه همونجاها خوبه,ميخاد اگه بعد جايزه گرفت بگه من گفته بودم از قبل،
خطیبی
United States of America
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
فضای داستان ابد ویک روزتازه نیست . برشی ازیک زندگی خانواده ای پرجمعیت ومفلوک است که به عناوین مختلف دیده ایم ! وارد قصه می شویم . دقایقی باآدمهای قصه زندگی می کنیم ومی رویم تا دیدن قصه ای دیگر وزندگی فلاکت باری دیگر ! فیلم عامه پسند وخوش ساخت است . تجربه ی استقبال از فیلم نشان داد که توانسته است بیننده را جلب کند . اما آیا فیلم تاثیر گذاری هست ؟ یا جنبه ی سرگرم کنندگی آن برتفکری که می توانست حاکم باشد می چربد ؟
راوی فیلم سمیه است . ظاهرا قرار است با او به عنوان فرشته ی نجات خانواده همذات پنداری بیشتری داشته باشیم . تا حدی که ازبازگشت او درآخر فیلم شادمان شویم . دراین فیلم سمیه را بره ی نازی دیدم که محکوم است قربانی شود تا اعضای خانواده دلی ازعزادرآورند. این بره اگر فروخته شود، یا سربرید
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
این نظر بدنیست اما به نظر میاد نصفه نیمه است !!؟
سعیده
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
آخه این چه جور نقديه! تشبیه به کشور کدومه! این فیلم اتفاقا محبت و عشق رو در پس نکبت نشون میده،اینکه یه معتاد مواد فروش چقدر قلب مهربونی داره،چقدر حرمت براش مهمه،احترام ،چقدر از دو بهم زنی برادرش زجر مي کشه! من دختر تی تیش مامانی شمال شهری،چه قدر تصویر زیبایی گرفتم از محسن و محسن ها،من که مشاور هستم و همیشه از کار با مصرف کننده های مواد گریزان بودم،دلم خواست میتونستم با محسن فیلم حرف میزدم،بهش دلگرمی میدادم. من حتی برا مرتضی هم دلم به درد اومد وقتی که محسن و لو داد و بردنش و زار زار گریه کرد و شرمنده بود از خودش! من دلم برای خواهر مریض و وسواسی سمیه چقدر سوخت،تو چه ميغهمي آقای منتقد پر افاده که در پس نگرانی دایی ها برا خواهرزاده،میخواست بگه محبت در این ها هست و برادرها پاش بیفته متحد همند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
سلام
الآن 20 تیر 95 هست...من فیلم رو تازه دیدم و برای نقدتان که اتفاقا ماهها پیش نوشته شده و آرزوی درخانه ماندنش را کرده افسوس خوردم هم برای پیش قضاوتی اینچنینی هم برای اینکه فیلم رو متهم به از بیرون نگاه کردن میکته درحالیکه خودش داره همین کارو میکنه...بله اینها واقعیت جامعه ماست و تا نبینیمشان و تا آمارهایش رو قبول نکنیم وضع بدتر خواهد شد که عمرا بهتر نه...
عزت زیاذ
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
یک فیلم متوسط رو پایین!
داستان تکراری،جیغ و داد زدنای بی مورد،بازی های ساختگی بازیگران و... همگی از نقاط ضعف فیلمند.واقعا نمیفهمم تمیز کردن ی اتاق یا باز کردن چاه توالت چه جذابیتی داره که چند بار تو فیلم شاهدش بودیم!؟یا تو صحنه ای که مامورا میان سعیدو ببرن،مگه ی ادم معتاد چقد میتونه زور داشته باشه که سه تا قلچماق نتونن حریفش بشن؟ و اون صحنه که خواهراش از پشت شیشه داشتن بردنشو تماشا میکردن فوق العاده بی مزه و ساختگی بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
عالی ترین فیلمی بود که توی ایران ساخته شده من عاشق فیلم های معنا گرام و فیلم ایرونی و خارجی تا دلتون بخواد دیدم ولی ابد و یک روز یه معجزه توی سینمای ایران بود اگه بخوام به کسی سه تا فیلم ایرانی پیشنهاد کنم اول ابدو یک روز دوم ساکن طبقه وسط و سوم عصر یخبندان . برای آقای فراستی متاسفم چون یک ناقد باید هیچ نوع توهین و سوگیری و خصومتی توی نقدش نباشه ایشون با این نقده مزحکشون خودشون و سواد سینماییشون رو به گند کشیدن و فیلمی که منتخب تماشاگران بوده رو خواستن به لجن بکشن چون نظر اون همه تماشاگر در مقابل نظر پر از حسادتشون بی ارزش میدونن. اونقد فیلم زیبایی بود که بابتش دوبار سینما رفتم.اقای فراستی برو نظر چخوف درباره نقادها رو بخون
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
من فیلم رو ندیدم ولی موضوع فیلم رو از زبان چند نفر شندیم و تصمیم گرفتم اصلا پول بابت بلیط این فیلم ندم .
ولی موضوع فیلم پر واضح به تصویر کشیدن یک حقیقت از جامعه - خانه - کشور یا شهر اصلا این فیلم اصل حقیقت رو به تصویر کشیده باشه
و خیلی هم خوب این کار رو کرده باشه , نشان دادن این چهره سیاه از اجتماع به از سیاهی اون اجتماع به مراتب بد تره چون انعکاس یک چهره زشت توسط تصویر تا همیشه در ذهن مخاطب میمونه و تاسف آوره که یه هنز مند هم بیاد و دردی باشه افزون بر دردها ی مردم .
من فکر نکنم رسالت یک فیلم ساز , هنرمند , ادیب یا... این باشه
تو یه جمله نشون دادن هر حقیقتی به خاطر................ اوج کج اخلاقی و بد منشی یک هنرمنده .
وحید مهاجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
بی سواد تر از این آقای فراستی وجود نداره .. فکر میکنه اگه یه فیلم رو بکوبه خیلی حالیشه ... بی ادب و هتاک و از کلمات گستاخانه توی نقد هاش استفاده میکنه که نشونگر کمبودهای درونی و شخصیت پایینشه ... کلاً حیف کلمه منتقد برای ایشون
ناشناس
-
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
با سلام. دوست عزیز. اساس نقد فیلم کوبیدن و زیر سوال بردن اون فیلمه؛ چرا که با این کار فیلم ساز به کار خودش شک می‌کنه و به دنبال ایده‌های جدید می‌ره. این یعنی باز شدن ذهن و افکار اون فیلمساز در فیلمسازی که به معنای پیشرفته؛ مگه نه؟ بنده خودم فیلم ابدو یک روز رو دیده‌ام و دوست هم داشتم ولی تنها فرم فیلم رو. فیلم از لحاظ محتوا واقعا ناامید کننده است. دوست عزیز، شما خودت هم داری آقای فراستی رو زیر سوال می‌بری،درسته؟ وقتی شما خودت هم داری با لحنی تند درباره‌ی ایشون می‌گی پس نمی‌تونی لحن تندشون رو زیر سوال ببری
آقای فراستی کسی بود که در سن 13 سالگی اولین نقدش رو چاپ کرد. آیا همین دلیل برای اثبات سوادشون کافی نیست.

ممنون که خوندید.
aylar_ml
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
اقای ناشناس نقد علاوه بر انتقاد(به قول شما کوبیدن) باید امیدی هم بذاره واسه ساخت بهتر!!!اقای فراستی رسما به اقای روستایی میگه برو کشکتو بساب!!!....
منصوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
من ادعایی راجع به شناخت فیلم نامه خوب و میزانسن خوب و فیلمبرداری و افکت های دیگه فیلم و فیلمسازی ندارم چون خیلی تو این زمینه کار نکردم... ولی بازی خوب و بد رو خیلی خیلی خوب متوجه میشم و میتونم بگم به جرات و درست بازی خوب و بد رو از هم تشخیص میدم... آقای فراستی توی نقدشون همه چیز رو سیاه و بد دو نستند حتی بازی نوید محمد زاده رو.. نمی دونم نوید محمدزاده خودش نقش رو به این شکل در آورد و یا سعید روستایی برای باور پذیری نقش بهش کک کرد خیلی هم مهم نیست ولی با توجه به ادعایی که نسبت به شناخت بازی خوب و بد دارم به جرات میگم که بازی نوید محمدزاده تو این نقش فوق العاده بود و کم نقص و کم اشتباه.... و اما شما آقای فراستی من شنونده حرفهای شما همانطور که گفتم علمی نسبت به فیلم و فیلم سازی ندارم ولی زمانی
منصوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
ادامه... ولی زمانی که به نقد شما درمورد بازی بد نوید محمدزاده میرسم باعث میشه به صحبت های دیگه شما در مورد فیلمنامه کارگردانی و... نیز شک کنم و اون وقته که خوندن نقد شما خیلی بهم نمی چسبه هرجند شاید خیلی از حرفهای شما درست هم باشه... میدونید چرا چون بازی خوب رو خوب می فهمم و وقتی میبینم شما به بازی هم ایراد می گیرید تصور من این میشه که نقد شما صد درصد کارشناسی شده و ... نیست. و اون وقت دیگه حرف درست و غلط شما برای من خواننده و یا شنونده قابل تشخیص نیست... آقای فراستی تا به حال از این زاویه به این موضوع نگاه کرده بودید. این حرف من در مورد جدایی نادر از سیمین هم صدق میکنه که بازی های فوق العاده در این فیلم ولی شما فقط از این فیلم بد گفتید آیا انصافا این فیلم نکات مثبت اصلا نداشت...
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
اگه آقای فراستی قدرت دستش باشه مملکتو تبدیل میکنه به چیزی مثل کره شمالی ایشونم احتمالا مردم سر کوچشون همه آدم حسابین و پولدار و خوشبخت اصلا مگه ما توی مملکت فقیر و معتاد داریم ......
امیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
هر فیلمی که واقعیت جامعه امروز ما را نشان میدهد با برخوردها و انتقادات شدید روبرو میشود
فیلم ابد و یک روز فیلم بسیار قوی از نظر ساخت و همچنین بازیهای فوق العاده بازیگران ان یکی از بهترین فیلمهای سینمای ایران است
فروش بالا که ناشی از استقبال بی نظیر مردم از این شاهکار سینمای ایران است خود گویای همه چیز است. حالا شما بگویید دروغ است!!!! اصلا مهم نیست چون واقعیت چیز دیگری است که بر همگان روشن است.
درو کردن جوایز جشنواره فجر و همچنین جوایز منتقدین سینمای ایران جایی برای سخنان بیهوده عده ای که فقط در جهت تخریب سخن میگویند نمیگذارد.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
من از شاگردان فراستی هستم. کسانی که درک سینما ندارند لطفا گوش کنند. استاد فراستی میگن اگر میخواهی فقر و امثالهم را طرح کنی بزبان سینما طرح کن . مسئله رو بگو اما درست بیان کن. اما اطوار دوربین در نیار... جرات می خواهد و سواد که در این بظاهر فیلم نیست ... لطفا به فیلم ماندگار ریش قرمز کوروساوا رجوع کنید که فقر رو با زبان سینما طرح می کند . و اینقدر استاد رو دست کم نگیرید... امیدورام به راه سینما هدایت شوید و ریش قرمز را ببینید
علی_نیکی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
این استاد گرانقدرتون.دقیقا خودش چه فعالیت مثبتی کرده تو بدنه این سینما.میشه چن نمونه از کارهاشون و فیلمایی که ساختن و بگین.فقط میشینه شرح میده ؟!!! خودش کاری کرده تاحالا.همونطور که چن ساله تریبون صداو سیما دستشه.هر چی میخاد میگه .قطعا اگه بخا فیلم درست کنه امکانات فراهمه براش.خو یه فیلم درست کنه و همه این مواردی که راجع به همه فیلما میگه رو بکار ببره .ببینیم چی از اب درمیاد
فرید فرهادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
شما که اینقد نظر استاد فراستی رو تایید میکنید و از سواد عمیقش حرف میزنید. شما که نقدهای آقای فراستی بر فیلم های جدایی و فروشنده و همین ابد و یک روز رو قبول دارین و میگین حرفاش درسته. حتما نقدش بر فیلم اخراجی هارو هم خوندیدن. آخه یک منتقد چطور میتونه اینقد مغرضانه نظر بده. طرف کل فیلمای تاریخ سینما رو میبره زیرسوال و هیچ فیلمی هم واسش در نیومده. اما اومده برنامه هفت فقط و فقط از اخراجی ها دفاع میکنه و همه چیز فیلم اکی هست و فیلم هم واسش دراومده. چطور ممکنه یک نفر فلمای اسکورسیزی و فوردکاپولا و... زیر سوال میبره اما اخراجی های آقای ده نمکی رو یک فیلم فاخر میدونه؟؟؟
اگه نظرات آقای فراستی راجبه اخراجی ها رو ندیدین حتما ببینیش اون موقع بیاین از نقدها و نظرات ایشون دفاع کنین.
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
نميدونم چه فلسفه اي پشت قضيه است كه هر فيلم خوش ساخت و مورد توجه با نقدهاي فراستي تبديل ميشه به يه موضوع عقب افتاده و دورريختني.يعني اگر كسي فيلم رو نديده باشه و با نوشته هاي فراستي با فيلم آشنا بشه فكر كنم ديگه نره فيلم رو ببينه.بعد ميشنوه كه فيلم اسكار گرفته و احتمالا از تعجب سكته بزنه.نه برادر اين اسمش نقد نيست.نقد يعني گفتن هم نقطه ضعف و هم گفتن نقطه قوت.
نمونش همين نوشته ايشون درباره فيلم ابدويك روز.يعني اگه بگي نوشته ايشون اسمش نقده با كله ميام تو صورتت.اخه اينچطور نقديه كه وقتي مي خوني فقط مي خواي به عوامل فيلم فحش بدي.مثل نقد ايشون به فروشنده.
نه فراستي جان كار شما نقادي نيست.اسمش حسادته برادر بله حسادت.
علی
United States of America
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
فراستی== بادکنک، تق، فس، ..... نقد من هم این بودخخخخخ
مسعود محبوب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
با سلام ابد و يك روز شايد يكي از بيست فيلم برتري است كه تا به حال ديدم ،حقيقت هميشه تلخ است ،بسياري از ما به گناه ناكرده محكوميم به ابد و يك روز ...من با ديدگاه آقاي فراستي تنها از يك منظر موافقم و كه آن منظر در ديالوگي از محسن به طور كامل گوياست :سميه نرو ولي اگه رفتي ديگه بر نگرد چون نميگن اعطمشون شوهرش مرده ، نميگن ليلاشون خودش شوهر نميكنه ميگن مشكل از ماااااست تو رو قرآن يه كمي هم به فكر ما باشين (نذارين حرف دهن اين لات و لوتا شيم )
یزدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
من خودم دوتا از اقواممو بخاطر همین مساله اعتیاد از دست دادم اخه کجای مرگ عزیزانمون دروغ و شعاره....اقای فراستی شما از روی وجدانت نقد نمیکنی بلکه از روی تفکرات حزبیت نقد میکنی...اگه حرف منو قبول ندارید گریه های خودتونو موقع پایان فیلم باور داشته باشید...یاعلی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
دستمریزاد! واقعا نقد خوبی بود
متاسفانه حتا خیلی از اهل سینما هم مرعوب بازی های اگزجره و دیالوگ های به ظاهر روشنفکرانه و فضای به شدت متظاهرانه فیلم شدن...
اینکه در سکانس هایی فیلمساز تکنیک خوبی رو اجرا کرده جای خود اما واقعا چرا بعضی از ما به ظاهر روشنفکران از توهین کردن به خودمون لذت میبریم....
نشانه مدرن بودن و منورالفکر بودن اینه که خودمون رو پست و کثیف نشون بدیم و یه ظاهر لجن مال از خودمون و زندگیمون به نمایش بزاریم..
ظاهرا هرچی بیشتر خودمون رو لجن مال کنیم و حقیر نشون بدیم بیشتر مدرن هستیم و روشنفکر...
بعضی فیلمساز ها حتا یه ذره هم نه تنها برای هموطنانشون و فرهنگ وطنشون قایل نیستن برای خودشون هم شانی قایل نیستن...
خودزنی و حقارت تا کجا
بنچناری
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
فیلما امروز دیدم...بنظرم ارزش دیدن را داره...بازی بازیگرا واقعا قابل تحسینه...و اعتیاد تو این فیلم برخلاف اکثر فیلمها بصورت کلیشه ای نشون دادا نمیشه...بنظرمن بعد از فیلم فروشنده اقای فرهادی بهترین فیلم دو سال اخیر سینمای ایرانه
سام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
فیلم اقتباسی ازجامعه ایرانه سمیه نماد تمامیت ارضی و وطنه مرتضی نماد دولتمردان ایرانه محسن نماد اکثریت مردمه سه خواهر دیگه هم هرکدوم نماد قشری از جامعه س و به نظر من خیلی عالیه خیلی
مصطفی
Germany
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
یه تفسیر عالی واقعن ، مرسی
آرش حمیدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
نقد تون راجع به فیلم بسیار بد و حتی زشت و توهین آمیز بود .. این فیلم آینه قشر فقیر جامعه بود و نمیتوان آنرا استعاره از کل کشور دونست .. خانه در عین حالی که پر از استرس و جنگ و ستیز بود ولی در باطن صمیمیتی بین تک تک اعضای خانواده بود که در هیچ بالا شهری یافت نمیشد .. با توجه به اینکه یک نویسنده و کارگردانی تنها با 26 سال سن توانست همچین درام زیبایی بسازد انتظار بیشتری در جهت حمایت از ایشان میبود
بهمن طاهری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
نقدهای فراستی همه از نقطه مخالف بلند میشه و با تکیه بر شعارهای وطن پرستی میخواد نادیده بگیره قشر پایین دست جامعه رو در اصل ایشون هم مثل مسئولین ترجیح میدن صورت مسئله حذف شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
آقای فراستی خودشون لای پرقو بزرگ شدن و حال مردم فقیر رو درک نمیکنن از آدمی که اینطور بزرگ شده نقد بهتر از این نمیشه انتظار داشت. تمام فقرو فحشا و اعتیاد و بدبختی و بیکاری از نظر ایشون دروغ هست و به نمایش در اوردنشون وطن فروشیه.......
الهه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
مرد شور سینمای ایران رو ببرن معلوم نیست چه مافیایی پشتشه که هر چی هم مردم نمیرن سینما باز هم تعطیل نمیشه لامصب
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
من از فیلم خیلی خوشم اومد، اما با نقد اقای فراستی هم موافقم. حوصله توشیح هم ندارم، یعنی نیازی به توضیح نیست چون واضحه نقدشون. من یه جاهایی با بازی پریناز ایزدیار هم مشکل داشتم یجورایی مظلومیته بهش نمی اومد
هومن دبیری
Sweden
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
بخش1.اگر بنا باشد تماشاچی برود سینما و فیلمی را تماشا کند و همه چیز در فیلم بنظرش رئالیستی و عادی بیاید با کلیپ های ویدئوی شخصی که همه می توانند تهیه کنند چه فرقی دارد؟ در صنعت سینما انواع فیلمها ساخته شده است و کارگردان ها ، سناریست ها ، بازیگران و تمام کادر فنی آن بخاطر تلاششان ، خلاقیت ها و نو آوری ها تجلیل شده اند. دیروز کرک دوگلاس صد سالگی خود را جشن گرفت. در مورد فیلم "ابد و یک روز " می توان بسیار حرف زد . ولی نمی توان پیام هائی که سراسر فیلم وجود دارد را انکار کرد که بر خلاف حرفهای مسعود فراستی نه شعار گونه است و نه تکراری . به عنوان نمونه مستراح متعفن در خانه که آزار دهنده است و کار آکتر های خوب خانه خواهر و برادر کوچک باید دست ها را بالا بزنند و با زور چوب و چماق آنرا بازکنند .
هومن دبیری
Sweden
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
قسمت 2 ـ در وسط آن حیاط شلوغ پلوغ یک مستراح فرنگی در تمام طول فیلم چشمک میزند ولی ساکنین خانه فرصت نمی کنند که وضع متستراح و گرفتگی آنرا را علاج کنند . آیا سوژه مستراح در این فیلم تصادفی سرهم شده است ؟ ده ها نکته دیگر وجود دارد که بهتر است مسعود فراستی کمی احساسات را کنار بگذارد و در باره خواهر کوچک که بخاطر کمک به برادر کوچکتر ساعی ماندن را به رفتن از آن خانه ترجیح می دهد مهم نیست که آن فرد معتاد خانواده چه می گوید. او هم باید معالجه شود. برعکس مسعود فراستی این فیلم به من آموخت که انسانهای والائی سعی می کنند آن خانه را با تمام درد ها و بدبختی ها برای آینده ی بهتر از هم نپاشند برادر کوچکتر آینده ی خانواده است. مادر زمین گیر شده است و هر یک در یک سری مشکلات له شده اند.
نگار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
با این نقد که خوندم جا داره فقط یه جمله از فیلم bird man بگم :
"کسی که نمی تونه فیلم بسازه منتقد میشه !!!"
کوروش کیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
آقای فراستی چطور پیام فیلم رو نمی بینه، تا حالا تو خانواده پرجمعیت زندگی کرده؟ توشرایط بی پولی این روزا قرار گرفته؟ وقتی عضو یا عضوهایی از بدن عفونی بشه می شه اونارو قطع کردو راحت شد؟وقتی خانواده ای اینچنینی داشته باشی چه بری چه باشی در هردو حالت ضجر می کشی ؟ چطور وجود چنین خانواده هایی رو انکار می کنه؟ چطور چنین حقایقی مسلم جامعه ایرانی این روزارو انکار می کنه؟ چطور این فیلم فوق العاده رو ضعیف می دونه؟
کوروش کیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸

برخی افراد امثال آقای فراستی با نقدشان نشان دادند یا از مرفهان بی درد این جامعه هستند و یا گذشته اشان را فراموش کرده اند. نقش شخصیتهای فیلم رو غیرواقعی آدماشو بدبخت و فلاکت زده می دانند غافل از اینکه فراموش کردند در خانواده های پرجمعیت ایرانی و با این وضعیت اقتصادی و معضل بیکاری چنین سرگذشتی به راحتی برای افرادشکل می گیرد و پشت بند آن یاس و ناامیدی بعضی افراد خانواده(محسن و خواهر عصبانی) و تلاش بعضی افراد دیگر خانواده برای تغییر اوضاع (سمیه و مرتضی) بی تفاوتی برخی دیگر(خواهر بزرگ دوم) و نگاه به آینده (نوید). این داستان زندگی تعداد بی شماری از خانواده های پرجمعیتی است که از دهه پنجاه و شصت در ایران شکل گرفته اند و هنوز ادامه دارند.ضمنا ساخت فیلمهi
ماندانا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
فیلم ضعف داشت اما اگه نسبی نگاه کنیم واقعاً زیبا بود. زندگى همهٔ ماها پر از این تناقضات هست.و فیلم خیلی خوب اینو نشون داد
بندرعباسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
کجاش ادا طور بوده اقای فراستی . شما یا واقعا خوابی یا خودتون رو ب خواب زدید . دقیقا و کاملا ملموس درد جامعه رو می گه هم اعتیاد هم نداشتن شرایط ازدواج در حانواده ها . من خودم به عینه با همچین مشکلاتی سر و کار دارم و کاملا هم ذات پنداری کردم با این فیلم. امیدوارم سینمای ما باز هم از این نوع فیلما توش ساخته باشه با تشکر
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
باسلام.
آقای فراستی به نکات خیلی خوب و درستی اشاره کردند و واقعا من به شخصه موافق تمام نظراتشون هستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
آقای فراستی گویا ارتباطش با جامعه قطع بوده که اینها رو نوشته.
عساکره
Netherlands
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
فیلم خوبی بود. ارزش دیدن داشت. لااقل احساسات آدم رو تحریک میکنه و واقعیته متاسفانه. به سازندگانش مخصوصا بازی بسیار خوبه آقای نوید محمد زاده تبریک می گم.
علی ارجمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
آقای فراستی انگار دل پری از موفقیت این فیلم داری
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
موافقم،کجاشو مرم میگن عالیه ،اونجایی که یک ایرانی پول لازم و بنظر سالم خانواده (نه معتاد) ناموسشو به خاطر پول میفورشه به یک افغانی،
یا اونجایی که معتاد انقدر غیرت داره نمیزاره ناموسش از خونه اونجوری بره
یا مادری که همه جوره با پسر معتادش جوره و کمکش میکنه
یا خانواده ای که نه چندان نماینده معرفی اکثریت خانواده های ایرانی، برای پخش فیلم در کشورهای خارجیه
موافقم،کجاشو مردم میگن عالیه که کارگردان یک خانواده را انقدر بدبخت نشون میده و میوه این خانواده دو تا فرزند پاکو معصومو بی آلایشه
دوستان اگر جز این چیزای زد و نقیص کسی چیزی فهمیده لطفا بزاره ماهم یاد بگیریم
محسن رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
ممنونم از نظرات عالی دوستان
مسلمه که گفتن حقیقت جسارت میخواد و پذیرفتنش شجاعت بیشتر
این رو گفتم به آقای فراستی که کمی هم تشریف بیارند پایین شهر
من خودم همچین زندگیی رو نشونش میدم...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
درود مسخره ترین فیلمی که تا به حال دیدم
مائده
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
اتفاقا خیلی فیلم قشنگی بود ...
ولی الله
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
سلام دوستان .
نظر همه محترم .
اول همه این فیلم خیلی زیبا بود .عین واقعیت بود و خیلی هم طبیعی بازی کرده بودن ولذت بردم ممنون از کارگردان و بازیگران وعوامل .
اقای فراستی تو این جامعه واقعیتهای سینما و اصول سینما رو فقط میبینه و چیز دیگه ای براش مهم نیست متاسفم براش.فیلم عین واقیت بود و مسئولان مملکت باید فیلم رو ببینن و به فکر مشکلات جامعه باشن .که فقط تا دزدی کلان میشه اسمشو میگذارن اختلاص و علنیش میکنن اما فقر پایین دست براشون مهم نیست فیلم رو هر کی درک نمیکنه بیاد این پایینترها قاطی ما زندگی کنه تا درد را بفهمه و از نزدیک ببینه فیلم واقعی را و هی نگه مصنوعیه . مصنوعیه.......
متاسفم برای اونایی که اصلا معنی اصلی فیلم را نفهمیدن ما گرفتاریم داریم به سختی زندگی میکنیم بفهمید فیلم همینو میگه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
کاش گاهی هم این منتقدان به اصطلاح خوب و مردم دوست و عمیق و دقیق بدون هیچ جانبداری یه فیلم رو نقد کنن؛
بابا خجالت بکش آقای فراستی اگه یکم فقط یکم در زمینه روانشناسی و فرا رئالیسم (واقعیت گرایی) مطالعه داشتید هیچ وقت اینطوری و به ظاهر یه فیلم با این همه کار دقیق روانشناسی چه از نظر فیلم برداری و چه از نظر متن تخریب نمیکردید، آقای فراستی شما برای فیلم ایستاده در غبار چقدر به به کردید مگه فیلم ایستاده در غبار از اول تا آخر از شیوه دوربین روی دست استفاده نشده؟؟؟
_
من بهتون پیشنهاد میدم یکم مطالع خودتونو ببرید بالا جناب فراستی....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
فیلم بسیار خوبی بود همه خوب بازی کردند حقیقت محض یک خانواده زیر سایه قربانیان اعتیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
درود بر منتقد عزیز. واقعا نقد دلچسبی برد. کسی منکر این نیست بدبختی وجود داره ولی این نوع نشون دادن و این زاویه دید فقط برای کسب جایزه هست
ناشناس
Germany
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
سلام اگه آقای فراستی یه معتاد تو خونه داشتن هیچوقت این نقدو نمی کردن برادر کوچکتر من معتاده وبرادر بزرگترم تقریباً اونو دوسه ماه یه بار می بره کمپ ترک اعتیاد ماهم تقریباً یک چنین زندگی داریم فقط با این تفاوت که ما نوید نداریم
ارسال نظرات