خانه‌نشینی فارغ‌التحصیلان زیر سایه اشتغال بازنشستگان/ چرا بازنشستگان به بازار کار بازگشتند؟
گزارش/
دغدغه تامین معیشت، عدم تناسب دخل و خرج به دلیل تغییرات زندگی، افزایش هزینه ها، پایین بودن حقوق بازنشستگی، عدم وجود نظام جامع تامین اجتماعی، نواقص سازمان های بازنشستگی و همچنین میل به حضور در اجتماع و انتقال تجربه و هزار و یک دلیل دیگر عواملی هستند که ۹۰۰ هزار بازنشسته را به بازار کار برگردانده و آنها را در یک رقابت جدی با جوانان جویای شغل قرار داده است.
تعداد نظرات: ۶
توشه
Germany
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
لیست اقدامات دولت برای افزایش اشتغال:
لغو تمامی آزمونهای استخدامی دولت قبل
اخراج آبدارچی تا مدیران گماشته دولت قبل
استخدام بازنشستگان در مؤسسات وابسته
تشکیل هیأت دولت عصا بدست
بالا کشیدن پاداش ۲۰ سال خدمت صادقانه بازنشتگان سالهای ۹۲ و ۹۳ و ۹۴
نصف کردن حقوق بازنشستگان
لغو لایحه ی جایگزینی ۱ به ۱ بازنشستگان با مستخدم جدید و تصویب لایحه ی ۳ به ۱، به بهانه کمبود بودجه
دانشجو
United States of America
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
من برای اون پیرمرد 80 ساله که حق داره از مواهب زندگی استفاده کنه اما به خاطر نداشتن و ظلم هایی که بهش میشه کار میکنه حرفی ندارم. اما حق بدید یه آدم 50-60 ساله هنوز توانایی کار کردن داره و باید کار بهش بدی ( نه حالا حتما اجرایی ). مشکل از ندیدن نعمت وجود ما جوان هاست که به جای استفاده از ما میرن با اروپا و آمریکا میبندن، همین. وگرنه هم جا برای کار زیاده هم کار زیاد داریم
احمد عبدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
با سلام : اگر دولت پاداش و حقوق و مزایا بازنشستگان را به بموقع و در حد کفاف بدهد به شغل دوم بر نمی گردد همه استراحت را دوست دارند پس مشکل دولت است پاداش باز نشستگان فرهنگی 93 هنوز پرداحت وتسویه نشده تا کنون در هیچ دولتی سابقه نداشته حتی در بد ترین شرایط تحریم ؟
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اتفاقا، اشتغال بازنشسته، لازمه. چرا که بازنشسته اگه کار نکنه؛ فورا هزار درد و مرض میاد سراغش! مشکل از تغییر سبک زندگیه.
قدیما طرف که بازنشسته میشد، میرفت سراغ مثلا رسیدگی به باغ و باغچه و حیوونات خونگی و این جور کارا! ولی الان بخاطر زندگی های آپارتمانی و شهری، بازنشسته از این جور کارها هم نداره و یا باید بره صبح تا شب تو پارک بشینه و یا اینکه پی یه کار بگرده تا ول نباشه! و الا خیلی از بازنشسته ها اصلا بخاطر پولش نیست که میرن دنبال کار. بلکه بخاطر خود کاره!
از طرفی معضل بیکاری جوانان هم مسأله بیکاری جوانان هم معضلیه که نمیشه نادیدش گرفت. و یک جوری باید این دو تا رو با هم ترکیب کرد.!
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
البته غیر از دولت، سایر نهادها هم باید احساس مسئولیت کنند و برای معضل بیکاری چاره جویی کنند. مثلا یکی از راههایی که باعث اشتغال اقلا چند ده یا چندصد نفر تو مشهد میشه، حذف خادم های افتخاری حرمه! درسته که تمام شیعیان، آرزو دارن خدمتگزاری زائرای امام هشتم رو بکنن؛ اما با وجود این همه بیکار تو مشهد، و در کنار اون پولدار بودن آستان قدس؛ چرا عوض بکار گیری خادمای افتخاری؛ تعدادی نیرو استخدام نکنه تا اقلا ذره ای از بیکاران جامعه کمتر شه؟
.......
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
دوست عزیز این آمار مثل بقیه آمار دولت راستگویانه کدومش درست بوده که این یکی باشه؟؟؟ این همه فارغ التحصیل بیکار با این ارقام مطابقت نداره.
ارسال نظرات
آخرین اخبار