اعتراض جمعی از دانشجویان به منابع آزمون دکترا
طی نامه ای سرگشاده مطرح شد؛
جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد درنامه‌ای سرگشاده به مسئولان آموزش کشور نسبت به منابع آزمون دکترا اعتراض کردند.
تعداد نظرات: ۲۱
بنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
سلام علیکم در خصوص برگزاری آزمون دکترا در سال جدید با برخی از موارد مطرح شده در متن بالا موافقم مانند عدم نیاز به خواندن دروس پایه جهت قبولی در آزمون دکترا، در عین حال با شیوه برگزاری این آزمون به روش انجام شده قبل از سال 1390 مخالفم، زیرا این شیوه نیز کاملا سلیقه ای بوده و درصد قبول شدن برای دانشجویان مستعد سراسر کشور یکسان نبود
setare
United States of America
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
سلام. بنده نیز با شیوه برگزاری در سال قبل از 90 کاملا مخالفم. اما برگزاری ازمونهای دکتری در سالهای 90-94 بهترین شیوه برای پذیرش دانشجو در مقطع دکترا بوده است. همچنین خواهشمندیم منابع اعلام شده برای ازمون دکتری مطابق سال قبل باشد. من با منابع جدید اعلام شده مخالفم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
جانا که سخن از زبان ما می گویی
مهدی
Spain
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
بله ممکن است احتمال برخورد سلیقه ای دانشگاه ها باشد اما اگر وزارت علوم به جای بازرسی اسمی و نظارت محدود کمیته ای تشکیل بدهد که به اعتراض ها رسیدگی کنند خیلی بهتر است..فراموش نکنید توانایی شما در آزمون تشریحی خیلی بهتر از آزمون تستی برای اساتید محرز می شود در حلی که دز ازمون تستی یک پاسخ غلط ممکن است کاری کند که شما برای همیشه از دکترا محروم شوید..نکته بعد این که اگر مثل سال های قبل شود اساتید هر دانشگاه با دیدن پاسخ های تشریحی روی شما حساب باز می کنند در حالی با این روش صرفا وارد مرحله مصاحبه می شوید و اساتید ان دانشگاه اصلا از شما شناختی ندارند
در مصاحبه هم ممکن است حول شوید و نتوانید درست توانایی های خود را نشان دهید
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
ایکاش سایتی برای اعتراض دانشجویان کل کشور درست میکردن تا بیان امضا بذارن.

ولی خداییش اینقدر از این تغییرات دقیقه 90 دیدیم که باید تا آلان آبدیده میشدیم. الان بگن وسط آزمون دکترا باید 20 تا شنا برید آمادگیش رو باید داشته باشید
ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
ینی قربون دهنت!
یه مشت بیسواد دور هم جمع شدن. واسه ما تصمیم میگیرن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
واقعا مسخره کردن ما رو ! یعنی ثابت کردن که اکثر کاراشون بدون کارشناسی لازم انجام میشه
صابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
سلام خدمت همه دوستان منابع کنکور دکتری خیلی بد شده جدا از زیاد بودن اغلب بی ربط بودن منابع با گرایش دیده شده است.منابع شیمی خیلی زیاد و کلی شدن قرار بود برای هر گرایش قرار بود 3 درس باشه ولی با این کار برای گرایش های شیمی به 14 تا 15 کتاب میرسه. اگر بحث خواندن بحث های پایه هست چرا باید گرایش های دیگر رو بخونیم برای هر گرایش مباحث مورد نیاز از گرایش های دیگه مطرح ميشه و دیگه نیازی به خوندن مباحث زیاد دیگر و بی ربط به گرایش نیست.
امیدواریم که این طرح اصلاح بشود.توکل بر خدا
سپهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
با سلام
اعتراض عنوان شده در خصوص منابع دکتری 95 کاملا بجاست. در حالی که در حدود 6 ماه به کنکور دکتری 95 باقی مانده منابع معرفی شده باعث سردرگمی دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد گردیده است. ادغام شدن رشته های مختلف، زیاد بودن منابع معرفی شده و معرفی شدن منابعی که مربوط به دروس اختیاری چارت رشته های مختلف دانشگاهی است و بویژه برگزاری ازمون از دروس پایه که در ازمون ارشد مورد ارزیابی قرار گرفته اند از جمله مواردی است که میتوان به آنها نگاه جدی داشت. اگرچه برگزاری ازمون متمرکز دکترا شیوه ی بسیار مناسبی در جهت ورود افراد مستعد به دانشگاها می باشد ولی اتخاذ شیوههای متعدد در این راستا و همچین تغییرات میزان تاثیر ازمون کتبی و مصاحبه حضوری مانع برنامه ریزی صحیح داوطلبان برای ازمون دکترا است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
من با منابع معرفی شده کاملا مخالفم چون از اردیبهشت شروع کردم منابع قبلیو خوندم و فک نمیکردم تغییرات اینقد زیاد باشه.با این حساب تصور کنید چقد نامربوط با منابع دکتری درس خوندم. خواهش میکنم منابع رو به حالت قبل برگردونید.
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
دوستان من هم موافق این طرح نیستم دلیلش هم این است که من باید دروس تخصصی یک رشته دیگر را امتحان بدم که برای رشته ما دروس پایه است و این غیر ممکنه
حمیدی ترویج کشاورزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
منم کاملا مخالف این طرح هستم. واقعا خوندن دروس نامربوط اونم پس از حداقل 2 سال فارغ التحصیلی از کارشناسی چه قدر عاقلانه می تونه باشه. بابا کتابهای ناآشنا خوندن وقت زیادی می گیره و الان دیگه ما وقتی زیادی نداریم. خواهششا یک فکری بکنید وگرنه با آینده و استعداد خیلی ها بازی میشه.
لطفا اگر می دونید اطلاع بدید وزارت به این اعتراضی که شد پاسخی داده یا نه؟
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
من هم کاملا موافقم. مخصوصا در مورد گروهی کردن رشته ها و افزودن مواد امتحانی. خیلی جالبه دروسی که جز دروس عمومی دوره ی لیسانس بوده الان اومده جز ازمون دکتری. انگار بچه دبستانی این گروه بندی رو انجام داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
ببخشید نتیجه این اعتراض چی شد؟
دانشجوی ارشد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
سلام, تشکر می کنم از کسانی که این نامه را نوشتند, واقعا امثال گروه بندی و تعیین منابع افتضاح تر از سال گذشته شده, مثلا در گروه فلسفه 90 درصد منابع مربوط به گرایش فلسفه غرب هست و دانشجویی که می خواد فلسفه اسلامی شرکت کنه باید همه درس های دوره کارشناسی و ارشد فلسفه غرب رو بخونه. آخه کدوم عقل سلیم و کارشناسی این جور برنامه ریزی را قبول می کنه, توی رشته های دیگه مثل الهیات هم همین مشکل هستن.. برسید به داد این دانشجوهای مملک ... با این برنامه ریزی ها دارن وقت و سرمایه دانشجویان را هدر میدن... من از چند نفر از استادان دانشگاه تهران و اعضای هیت علمی رشته فلسفه سوال کردم, هیچکدام در جریان این برنامه ریزی نبودند؟!!!! آخه پس کی این گروه بندی را انجام داده؟؟؟ فاین تذهبون؟؟؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
به نظر میرسه یه شبه تصمیم گرفتن,چند سالیه دور خودشون می چرخند انگار چند تا مسول دلسوز پیدا نمیشه برنامه ریزی بدرد بخوری انجام بدن, مقام معظم رهبری این همه روی تحول نظام آموزشی و تولید علم تاکید میکنند اینم نتیجش, به جای پیشرفت هرسال پسرفت می کنیم. ما را به خیر شما امید نیست شر مرسانید.
صداقت
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
تغییراتی دکترین فعال مسول برای آزمون دکتری بسیار تامل برانگیز است. عنوان ازمون دکترای تخصصی است ولی متقاضیان مجبورند منابع زیاد نامربوط به رشته تخصصی خود برای آزمون کتبی اولیه بخوانند. مثالاً در منابع مربوط به مجموعه علوم اجتماعی بخش روش تحقیق حذف شده است و دانشجوی دکترای که میخواهد رساله تخصصی خود را که معمولاً بیشتر 20 واحداست ، تالیف کند، اصلاً مهم نیست و مشخص نیست که با چه بنیان و اندوخته های روش شناختی باید رساله خود را را کار کند.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
واقعاً جای تأسف داره !! چرا کسانی که این تصمیمات رو احراز می کنند ذره ای درباره تصمیماتشون فکر نمی کنند! باشد که خداوند یه راه راست هدایتشان نماید که با سرنوشت فرزندان مردم بازی نکنند!
زهرا
United States of America
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
در مورد کنکور دکتری در رشته فلسفه قبلا از فلسفه تحلیلی و منطق هم سؤال در آزمون بود اما الان کاملا حذف شده بود با دیدن نحوه سؤالات مشخص است که این کنکور عملا برای رشته های فلسفه اسلامی و فلسفه غرب طراحی شده بود و دانشجویان رشته فلسفه منطق و فلسفه علم به طور واضحی نادیده گرفته شده بودند.
پشت کنکوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
ادا نیاید ... دارید کنکور می دید دکترای فلسفه بگیرید. باید درس بخونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
مي توان آزمون دكتري تخصصي رو هم به آزمون دكتري عمومي تغيير نام داد!!!
ارسال نظرات
آخرین اخبار