سرابی به نام «بازاریابی شبکه‌ای»/ بوی گلدکوئیست می‌آید!
گزارش/
در این شرکت‌ها هیچ محصولی که برای مشتری مفیدِ فایده باشد ارائه نمی‌شود و بازاریابان تنها با اجرای تکنیک‌های تبلیغاتی اقلام و کالاهای پیش‌خرید خود را به مشتری‌ با هزینه‌ای گزاف تحمیل می‌کنند.
تعداد نظرات: ۲۴
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
بسم الله الرحمن الرحیم
لطفا اطلاعات خودتونا در مورد بازاریابی شبکه ای ببرید بالا بعد مطلب بزارید
اگه بازاریابی شبکه ای همون شرکت های هرمی است پس چرا تو اخبار ساعت 14 ازش خبر گذاشتند و به شرکت های بازاریابی شبکه ای مجوزهای 5 ساله دادند؟
چرا مجلس واسش قانون نوشته؟
اصلا می دونی کمته نظارت چیه؟
چرا کتاب فقه و اصول بازاریابی چند سطحی از انتشارات آستان قدس رضوی در این مورد نوشته شده؟

لطفا زود قضاوت نکنید....
شریف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
به شرکت پدیده که بعداً کلاهبردار از کار درآمد هم مجوز و هم پخش تبلیغاتی کلان و ... داده بودند. پس هر کاری که مثلاً دولت انجام می دهد نشانگر درست بودن آن کار نمی باشد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
بعله شرکت بادران هم مستندش تو شبکه 5 پخش شده و حتی تر تیمش تو جام حذفی با استقلال بازی کرد ولی اینا آیا توجیه میکنه جریانو؟ کتاب اصول فقه و بازاریابی چند سطحی محترمه برای هر کس که مقلد نویسنده کتاب باشه . وقتی مرجع تقلید هر فرد نظرش رو بطور مستقیم گفته باشه برداشت از روی صحبت های دیگش هیچ اهمیتی نداره. بنده مقلد آقای خامنه ای هستم و براساس گفته ایشون این پول مشکل داره. درباره بقیه مراجع هم گشتم و غالبا اگر مستقیما حرمت رو اعلام نکرده باشن حداقل به اشکال شرعی داشتن درآمد اشاره کردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
شاید کلیت این بازاریابی مشکل نداشته باشه ک حتما داره. ملاک اگه صدا و سیما و فلان سازمان و وزارتخونه باشه ک هیچ. اگر اگر ملاک و شاخص حلال بودن راه درآمده باید منطبق با دین و شرع باشه. درمجموع حتی عقل سلیم این موضوع رو قبول نمیکنه چ برسه ب شرع و دین و قانون
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
خیلی دیر دارید درباره این مسائل مینویسید ولی خب بازم خوبه. تو بازار یابی شبکه ای مثل اون تصویری که اون اول گذاشتید فردی که زیرشاخه نداره و یا حتی کسایی که زیرشاخه دارن ولی زیرشاخه هاشون زیرشاخه ندارن درآمد چندانی از سیستم شبکه ای کسب نمیکنن. یعنی عملا بیشتر درآمدشون رو باید از پورسانت بازاریابی شون دربیارن که هم نسبت به اینکه مستقیم از عمده فروشی خرید بکنن و بفروشن کمتره و هم نسبت به شغل بازاریابی مستقیم. تو بازاریابی مستقیم همونطور که مستحضرید شما یه حقوق ثابت دارید و یه درصدی پورسانت میگیرید ولی اینجا عملا اون حقوق ثابت وجود نداره. ولی خب بعد از یه مدتی که زیرشاخه ها زیاد شدن شما میتونید به سود برسید یعنی بیشتر سود این روش از طریق شبکه است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
خب حالا اگر بیاید و بصورت ریاضی محاسبه کنید با فرض اینکه فقط جدیدترین کاربرا که هنوز زیرشاخه ندارن بی سودهستند و تمام نفرات بالایی به سوددهی رسیدن و با فرض اینکه هر نفر قطعا دو زیر شاخه مستقیم داشته باشه(اگر این تعداد رو بیشتر بگیریم فاجعه تر میشه) نصف افراد موجود در سیستم سودی ندارن و عملا بازاریاب های بدون درآمد ثابت هستند. یعنی همواره با دوفرض بالا نصف به اضافه یک هرم که میشه پایین ترین ردیف هرم برده ان. اگر شرکت 3 عضو داشته باشه 2 برده و اگر 20 میلیون عضو داشته باشه 10 میلیون حمال. اوج فاجعه جایی مشخص میشه که بفهمید نه تنها پایینترین ردیف هرم بلکه حداقل تا سه چهار ردیف بعد هم از سیستم شبکه ای درآمد چندانی ندارن و هر فرد هم بیش از دو زیرشاخه داره. اونوقت متوجه میشید (ادامه دارد)
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
اونوقت متوجه میشید که یه عده کم فقط پول در میارن بدون انجام دادن کار و بقیه درآمدی پایینتر از اونچه باید به ازای کارشون بگیرن خواهند داشت. شاید اون عده ای که پول در میارن از ده درصد هم کمتر باشن . یعنی میتونید به سود بدون کار برسید ولی عملا باید یه سری دیگه به جای شما کار بکنن. و جالب اینجاست که مجوز های صادر شده از سال 90 که فشار تحریم ها زیاد شد شروع میشه و تو دولت جدید هم علاوه بر تمدید مجوز ها مجوز های جدید هم صادر شد. این بخاطر اینه که این شرکت ها مالیات خیلی زیادی به دولت میپردازن. فک کنم حدود 11 درصد از درآمدشون رو مالیات میدن که بنظرم خیلی بیش از اون چیزیه که یه شرکت مالیات میده. از دید غالب مراجع تقلید هم درآمد کسب شده از طریق زیرشاخه ها مشکل شرعی داره .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
در غرب هم برخلاف اون چیزهایی که گفته میشه این سیستم یه سیستمه در کنار ده ها سیستم بازاریابی دیگه و اگر نگاه کنید میبینید شرکتی که بیش از 50 سال از عمرش گذشته فقط دو میلیون عضو داره تو آمریکای 300 میلیونی. و بر خلاف چیزی که میگن این سیستم قراره جایگزین بازاریابی سابق بشه و تمام محصولات مورد نیاز رو از این سیستم میتونید بخرید به اون مدلهای غربی مراجعه کنید و ببینید که بعد از سالها فقط تو زمینه هایی مثل لوازم آرایش و لوازم صرفا مصرفی مشابه فعالیت میکنن. درباره اینکه رفتار اعضای این گروه ها چقد شبیه اعضای یه فرقه میشه و اینکه تو خونه هایی که بعنوان دفتر استفاده میشه چقد فساد ها وجود داره دیگه من چیزی نمیگم و اگر کسی مایل بود خودش میتونه بره و ببینه D:
حمید شعبانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
علی جان یه پیشنهادی برات دارم شما سعی کن ذهنتو از فساد خالی کنی تا هر جمع و مکانی رو به چشم فساد و مکان فحشا نبینی....
درضمن وقتی در مورد یه مطلبی اطلاعات کافیم نداری لطفا سکوت کن.....ممنون
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
بله مستحضر هستم که همه مثل خواهرو برادر هم هستن اونجاها. درباره اطلاع هم هر قسمتی رو میفرمایید اشتباهه بفرمایید جواب بدم. با دو سه جلسه پرزنت شدن توسط پرزنتوری که کلا یه جزوه چند ده صفحه ای رو براتون از بر میگه دیگه هر چی بقیه بگن از رو عدم اطلاعه. ان شاالله که خدا هدایتمون کنه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
بنده 2سال واندی در شرکت تکسو بودم ...متاسفانه غیر از ضرر حدودا7ملیونی (خرید وسایلی که اصلا احتیاجی بهش نداشتم)و تلف شدن این 2سال چیزی برام نداشت...

فقط یه مشت وهم و خیال رو به زیر مجموعه تزریق میکنند...
جلساتشون هم که اگر نگم بهتره...
تنها
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
محمد اقا واقعا راست میگی یا اینکه تلاشی نداشتی
پویا زمانیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
با سلام این مطالب شما یک طرفه به قاضی رفتنه و اصلا درست نیست اگه میخواین مطلب منصفانه تر بنویسید از افرادی که این کار رو میشناسند می پرسیدین و اطلاعات جمع می کردین تا اون ابهاماتی که نوشتین حل می شد و باعث تشویش اذهان عموم نمی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
بازاریابی شبکه ای وقتی معنی میده که حداقل یه چیزی تولید بشه و معمولا هم تولیدات کوچک خانگی یا محلی هستن که به خاطر ظرفیت پایین تولید و نداشتن رسانه و سیستم بازاریابی توان رقابت با محصولات دیگه رو ندارن. بنابراین بازاریابی شبکه ای در ایران که تولیدات کوچک و محلی وجود نداره و در این دوسال که حتی تولید صنایع بزرگ کشور با افت شدید روبرو شده و واردات هم زیاد شده، قرار چه چیزی در این بازاریابی به فروش برسه؟ خب قائدتا همون محصولات وارداتی درجه چندمه!
پویا زمانیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
تولیدات هم انجام شده برای اینه که میگم یک طرفه به قاضی میرین شما اگه با یکی از افراد مشغول به فعالیت هم صحبت می کردین هیچ وقت نمی گفتین سود فقط به سر شاخه ها میرسه و تولید انجام نمیشه و ...
313
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
کدوم تولیدات؟ شرکت پنبه ریز به عنوان یکی از شرکتهایی که میگه مجوز بازاریابی شبکه ای داره داره کلی لوازم خارجی و گرون قیمت رو به مشتری میندازه. کلی ام زبون بازی می کنن که فلان می کنیم بهمان می کنیم و هیچ غلطی نمی کنن. دوست خودم همه زندگیش داره برای این موضوع صرف میشه ولی زبونن بازیای این کارمندای پنبه ریز و دوره های به اصطلاح آموزشیشون برای افاردی که پرزنت میشن انقد جذابه که گوششون به هیچ حرفی بدهکار نیس. وقتی به خودشون میان که خیلی دیر شده. این بازاریابی اگر واقعن مفید باشه برای خود غربیا مفیده شرکتای ایرانی الا ماشاالله دارن سواستفاده می کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
من خودم به وزارت اطلاعات زنگ زدم پرسیدم جواب داد(به مضمون): وقتی رئیس بانک دولتی و ملی میلیارد میلیارد پول مملکتو می دزده؛ دیگه شرکت های خصوصی جای خود دارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
لطفا در مورد موسسات تدریس خصوصی هم گزارشی تهیه کنید که از دانشجویان با اسم تدریس خصوصی کلاه برداری میکنند.
:((
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
بسم الله يني كلاه برداري انقد داره همه گير ميشه؟
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
من خودم یک مدت توی یکی از این شرکت ها کار کردم.دوتا نکته رو میتونم عرض کنم
یکی اینکه اون قانونی که مجلس تصویب کرده و برگه اش رو نشون همه میدن .توش اومده فروش محصولات تولید داخل.در صورتیکه 90 در صد محصولات تولید خارج و وراداتیه.و قسمت عمده ای هم لوازم آرایشه که به تهاجم فرهنگی دامن میزنه.
من خودم چون به حلال بودن پولش مشکوک بودم اومدم بیرون
اما یک نکته ای که هست اینه که افراد تو این نوع کار به یه دید میرسن که جامعه فدای من بشه.
در صورتیکه این دیدگاه باید برعکس باشه .یعنی اگه من ضرر کردم جامعه ضرر نکنه
محمد امینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
با سلام من فکر میکنم جهت گیری شخصی نویسنده مطلب در اشتباه نشون دادن این کار روی حقیقت تاثیر گذاشته.
اطلاعاتی که از این کار داده غلطه.
هم درمورد نحوه کار هم اینکه قانون مجلس وجود داره و هم اینکه سوالاتی مطرح کرده و فقط به مخاطب میده تا القا کنه این کار ایراد داره
درضمن هم قانون مصوب مجلس و هم استفتاء دفتر رهبری که این شرکت ها درست هستند وجود داره و اگر دنبال حقیقت هستید من میتونم نشون بدم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
فرض براينكه نويسنده تو اين مسئله سوگيري داشته باشه بالاخره سولاتيه كه وجود داره و اگه جواب داده بشه ميشه اين سوگيري رو تائيد كرد. شركتاي هرمي هم ازين حرفاي ثابت مي كنيم ثابت مي كنيم زياد داشتن ولي تا ملت به خودشون اومدن همشون يا فرار كردن يا گير افتادن. جلوي ضررو از هركجا بگيري منفعته.
احسان میراحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
من خیلی تحقیق کردم، نه قانون مصوب داره، و استفتای رهبری هم همونیه که بالا گفته شده که منوط به تصویب مجلس میدونه. بنابراین فعلا غیر شرعی است. نکته جالب اینجاست که افراد سرشاخه، تصویب آیین نامه داخلی اصناف مجازی مورخ 14 تیر 94 رو به عنوان مصوبه مجلس به زیردستان اعلام میکنن در حالی که در اون تاریخ اصلا مجلس تعطیل بوده و این آیین نامه در وزارت بازرگانی تصویب شده و نه مجلس. من خودم از یکی از این شرکت های بازاریابی استعلام کردم که تاریخ مصوبه مجلس رو بگین، جواب دادن که مصوبه ای ندارد.
یوسف مرتضی علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
سلام...ولی من هرگونه موارد بالا را در شرکت بازاریابی پنبه ریز مشاهده نکردم...شاید شرکت های بازاریابی دیگر این چنین باشند ولی حداقل پنبه ریز بااین ویژگی ها نیست...
ارسال نظرات
آخرین اخبار