نمايندگان تشكل هاي دانشجويي بيانات رهبر انقلاب را بهترين نقشه راه براي جنبش دانشجويي دانستند و تصريح كردند: رهبر انقلاب به عنوان مرجع كامل و متقن و دقيق براي دانشجويان محسوب مي شوند و بيانات پرارزش ايشان نيز به عنوان چشمه زلال ولايت، جهت گيريهاي درست و منطقي را در زمينههاي مختلف كشور براي دانشجويان به تصوير مي كشد.
به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، نمايندگان تشكل هاي دانشجويي شب گذشته با حضور در نشست خبري «بررسي مطالبات رهبري از دانشجويان» كه در اين خبرگزاري برگزار شد، به بيان ديدگاه ها و نظرات خود پيرامون اين موضوع پرداختند كه متن اين نشست به اين شرح است:
ايوب توكليان با اشاره به ديدار سالانه رهبر انقلاب با تشكلهاي دانشجويي گفت: در كمتر حكومتي در دنيا شاهد اين نوع ارتباط بدنه جوان و قشر تحصيلكرده و فرهيخته با مسئولان مختلف، بخصوص شخص اول كشور هستيم.
دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان تشكيل چنين نشستهايي را اوج اهميت و ارزش دادن به نسل جوان و قشر دانشجو دانست و خاطرنشان كرد: كمترين مزايا و بركت برگزاري چنين نشستهايي انتقال احساس ارزشمندي و تاثيرگذاري به نسل جوان است.
برگزاري ديدارهاي رهبر انقلاب با دانشجويان جايگاه جنبش دانشجويي را تبيين ميكند
اين فعال دانشجويي در همين زمينه افزود: برگزاري ديدارهاي سالانه مقام معظم رهبري با دانشجويان جايگاه جنبش دانشجويي را براي مردم و مسئولان كشور مشخص مي كند.
توكليان ادامه داد: مسئولان كشور وقتي مي بينند مطالبات دانشجويان در مقابل رهبر انقلاب مطرح مي شود، به طور قطع نگاهشان نسبت به دغدغهها و مطالبات تشكلهاي دانشجويي متفاوتتر مي شود.
دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان عنوان كرد: مطرح شدن دغدغههاي دانشجويان در حضور رهبر انقلاب نشان دهنده اين است كه جايگاه جريان دانشجويي بسيار فراتر از جايگاهي است كه برخي مسئولان تصور مي كنند.
وي بيان داشت: با توجه به اينكه لازم است دانشجويان نسبت به مسائل سياسي، فرهنگي، علمي و غيره كشور آگاهي و دقت بيشتري داشته باشند، اين ديدار و سخنان رهبر انقلاب براي دانشجويان نشان مي دهد كه آنها نسبت به مسائل مختلف كشور بايد چه رويكردي داشته باشند.
توكليان بيانات رهبر انقلاب را بهترين نقشه راه براي جنبش دانشجويي دانست و گفت: رهبر انقلاب به عنوان مرجع كامل و متقن و دقيق براي دانشجويان محسوب مي شوند و بيانات پرارزش ايشان نيز به عنوان چشمه زلال ولايت، جهت گيريهاي درست و منطقي را در زمينههاي مختلف كشور براي دانشجويان به تصوير مي كشد.
ديدار رهبري با دانشجويان تبليغات سوء در خصوص ارتباط نسل انقلاب با مسئولان را خنثي ميكند
دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه اين ديدار در سطح بين المللي نيز براي دانشجويان حائز اهميت است، گفت: اين ديدار تبليغات سوئي را كه عمدتاً عليه نظام در سطح بين المللي مطرح مي شود و هدف آنها خدشه وارد كردن به ارتباط نسل جوان كشور و مسئولان انقلاب اسلامي است را خنثي مي سازد و سيلي محكمي به گوش بدخواهان اين نظام مي زند.
وي با بيان اينكه مطالبه گري دانشجويان از مسئولان يكي از مهمترين ابزارهاي حكومت انقلاب اسلامي است، گفت: نقد و پرسشگري دانشجويان از مسئولان به هيچ وجه جنبه سياسي نداشته و مطالبه گري دانشجويان يكي از ناب ترين و خالص ترين شيوههاي پرسشگري از مسئولان است كه بارها و بارها در سخنان رهبر انقلاب مورد تاكيد قرار گرفته است.
دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه رهبر انقلاب دانشجويان را به پرسشگري توصيه كردند، گفت: ايشان معتقدند نقد بايد در چارچوب انصاف، اخلاق و عدالت صورت بگيرد و از قضاوت كردن در مراحلي كه آگاهي و اطلاعات كافي موجود نيست، پرهيز شود؛ زيرا قضاوت كردن ساده ترين و كم هزينه ترين روش است.
عدم تعريف رابطه جنبش دانشجويي با قدرت يكي از چالشهاي پيش روي آنهاست
وي با بيان اينكه يكي از مهمترين چالش هاي جنبش دانشجويي عدم تعريف رابطه آنها با قدرت است، گفت: جنبش دانشجويي در ارتباط با اين مسئله با چالشي روبرو است؛ از يك طرف از كنار برخي مسائل كشور به بهانه آسيب رساندن به نظام عبور مي كند و آن را زير سايه محافظه كاري غير منطقي خود قرار مي دهد و از طرف ديگر بعضا در برخي مسائل دچار افراط شده و گاهي اوقات در زمينه نقد و پرسشگري از حوزه اخلاق و اصول خارج مي شود.
برخي از حوزه هاي مديريتي كشور بشدت نيازمند مطالبه گري و نقد جنبش دانشجويي است
وي با بيان اينكه شخصا مخالف محدود كردن دانشجو براي ورود به برخي حوزه هاي خاص هستم، گفت: پيشرفت و رشد جنبش دانشجويي در طي اين چند سال در حوزه هاي مختلف به نسبت رشدي كه در زمينه مطالبه گري و پرسشگري داشته، نبوده و بايد بسرعت در رسيدن به بلوغ سياسي در زمينه هاي مختلف و حوزه هاي مختلف به موازات هم همت گمارد.
دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در ادامه با اشاره به توصيه مقام معظم رهبري به اصلي و فرعي كردن مسائل كشور توسط دانشجويان گفت: اين مسئله در خصوص مسائل حاشيه اي دولت مطرح شد و اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان بعد از مطرح شدن آن مواضع خود را در راستاي مسائل اصلي كشور مطرح كرد.
توصيه مقام معظم رهبري در اصلي و فرعي كردن مسائل كشور از سوي جنبش دانشجويي به خوبي رعايت شد
توكليان با بيان اينكه با وجود توصيه هاي رهبري برخي خواص اصولگرا برخلاف اين توصيه موكد ايشان عمل كردند، گفت: اما نخبگان دانشجويي و جريان دانشجويي به خوبي در اين راستا عمل كردند.
مركز مطالعاتي و تحقيقاتي الگوي ايراني-اسلامي توسط اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان راه اندازي شده است.
دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه رهبر انقلاب خواستار ارائه تحليل و موضع در مورد مسائل سرنوشت ساز و مهم كشور از سوي دانشجويان بودند، بيان داشت: يكي از اين مسائل الگوي ايراني-اسلامي پيشرفت كشور بود كه در برگيرنده پيشرفت و آباداني كشور است.
ديدار ساليانه دانشجويان با رهبري آينده روشني براي دانشجويان رقم ميزند
علي جمشيدي نيز در خصوص دستاوردهاي ديدار دانشجويان با مقام معظم رهبري در ماه رمضان عنوان كرد: انقلاب هايي كه در دنيا به وقوع مي پيوندد اگر به نسل سوم و چهارم برسد عمدتا يا دچار اضمحلال شده و يا دچار تغيير و دگرگوني ماهيت مي شود، اما در نظام جمهوري اسلامي، با وجود گذشت بيش از 32 سال از پيروزي انقلاب، نسل جديد به ارزش هاي بنيادي كه مردم به خاطر آن قيام كردند، بازگشت.
عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور افزود: اين ويژگي ها به ماهيت اصلي انقلاب ما و عاملي به عنوان دين اسلام كه بهايي خاص به جوانان مي دهد، باز مي گردد.
وي ادامه داد: رهبران حكومت ما نيز مشي پيامبر اسلام را كه جوانان را در راس بسياري از امور قرار داده و يا از آنها براي مشاركت در امور جاري جامعه استفاده مي كردند، دنبال مي كنند.
جمشيدي افزود: جلسات ساليانه رهبري با جوانان نخبه باعث مي شود اين قشر از فشارهايي كه عوامل فتنه از ابتداي انقلاب تا كنون بر نسل جوان تحميل مي كردند، مصون بمانند.
عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور ادامه داد: اين رابطه باعث تحكيم و قوام انقلاب مي شود.
وي گفت: قشر جوان و دانشجو هر سال در جلسه ديدار با رهبري حاضر شده و در كنار تحرك و انگيزه حركت و عمل كه حضرت آقا آن را به جمع دانشجويان منتقل مي كنند، هدايتگري كه مشي ساليانه دانشجويان است را براي آنها ايجاد مي كنند كه با حذف حاشيه هاي موجود مشي اصلي را براي آنها ترسيم مي كند.
اين فعال دانشجويي ادامه داد: متاسفانه اين حركت اساسي رهبري كه در مشي و سلوك ايشان به چشم مي خورد، در بعضي از مسئولان حكومتي از جمله روساي قوا وجود ندارد.
جمشيدي گفت: اگر اين ويژگي به مسئولان ديگر تسري پيدا كند بدون شك كار بسيار مطلوبتر جلو مي دهد.
وي ادامه داد: دانشجويان، رهبر معظم انقلاب را تنها ملجايي كه بتوانند صميمانه حرف خود را با ايشان بيان كنند، مي دانند كه همچون پدري مهربان حرف آنها را گوش مي دهد و با دقت پاسخگو است و اين يك هدايت و راهنمايي براي ديگر مسئولان است.
عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور افزود: بسياري از صحبت هايي كه بين دانشجويان و رهبري مطرح مي شود، مي تواند آينده روشني را براي دانشجويان رقم بزند.
وي گفت: وقتي كشور اثر فوق العاده اي بر كشورهاي منطقه داشته و مي تواند زمينه ساز شكل گيري انقلاب هاي مردمي شود، زمان آن است كه اصولي كه هر پايه نظام بر آن استوار شده، مستحكم گرديده و استمرار پيدا كند.
جمشيدي افزود: وقتي رهبر انقلاب حرف از مطالبه گري مي زنند به اين دليل است كه مي خواهند تك تك رفتار مسئولان زير ذره بين قرار گيرد؛ زيرا براي اصلاح شدن در چارچوب نظام بايد تمام مسئولان نسبت به عملكرد خود پاسخگو باشند.
اين فعال دانشجويي افزود: وقتي رهبري مي فرمايند دانشجويان مطالبه گر باشند، الگو و راهي براي مسئولان كشور نيز تعريف مي كنند تا يك بيان روشن و راهكاري براي عملكرد آنها شود.
وي افزود: اگر چه دانشجويان طي سال هاي قبل به مسائل و راهكارهاي طرح شده از سوي رهبري پرداختند، اما اين اقدام در حد ايده آل نبوده و رضايت بخش نيست.
جمشيدي گفت: حضرت آقا تاكيد مي كنند كه مطالبه گر باشيد، اما قضاوت نكنيد و خط مشي خود را پيش بگيريد و اجازه ندهيد شما را به قضاوت مجبور كنند.
وي در خصوص انتخابات آتي مجلس نيز تصريح كرد: سفارشات رهبري تنها محدود به يك سال نبوده، بلكه در مسائل مختلف از جمله انتخابات مجلس نهم كه در پيش است نيز كاربرد دارد.
جمشيدي گفت: ورود دانشجويان در احزاب مختلف و حزب بازي و باندبازي آنها نبايد باعث شود كه از مطالبه گري دور شوند؛ به اين ترتيب بايد بدانيم از مسئولان چه مي خواهيم و چه كار بايد بكنند، چون در غير اين صورت از كف دانشگاه دور مي شويم.
اين فعال دانشجويي در خصوص توصيه رهبري مبني بر اصلي و فرعي كردن مسائل افزود: در بحث اصلي و فرعي كردن موضوعات، دانشجويان در برخورد با جريان انحرافي نمره مثبت مي گيرند.
جمشيدي به چهار محور اصلي كه رهبري مطرح كردند، اشاره كرد و افزود: در نگاه بنيادي به مسائل طراحي شده در ديدار سال گذشته دانشجويان با رهبري بايد چهار محور افزايش معنويت، انسجام تشكيلاتي، موضع گيري در برابر مسائل مهم كشور و تقويت بدنه دانشجويي و استادي را مورد بررسي و ارزيابي قرار دهيم.
عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور افزود: در حوزه معنويت كه حضرت آقا در سخنان سال گذشته خود بر آن تاكيد كردند، بايد گفت كه اتحاديه مستقل توانست اقدامات خوبي در اين زمينه انجام دهد.
وي گفت: امسال اين اتحاديه پنج كاروان را با حجم گسترده براي تحقق و افزايش معنويات به سفر كربلا و زيارت عتبات عاليات اعزام مي كند.
عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان مستقل عنوان كرد: از سال گذشته سفيران مستقل كه اعضاي شوراي مركزي و ادوار دانشگاه عضو آن هستند، آغاز به كار كرده و به طور مرتب به دانشگاهها سر مي زنند.
وي افزود: با تاكيد رهبري علاوه بر مطالبه گري بايد با مسئولان وارد بحث مي شديم كه در اين راستا نيز از مسئولان هدفمندي يارانه ها براي حضور در دانشگاه دعوت كرديم.
كشوري:مطالبه رهبري در خصوص سوال از مسئولان به خوبي از جانب دانشجويان پيگيري شد
مجتبي كشوري با بيان اينكه ديدارهاي مقام معظم رهبري با دانشجويان به ماه مبارك ختم نمي شود و ايشان در طول سال ديدارهاي مختلفي را با دانشجويان دارند، گفت: ديدار ماه مبارك رمضان رهبر انقلاب با دانشجويان، از جهت تهيه خوراك فكري و محتوايي عملكرد و مشي تشكل هاي دانشجويي بسيار حائز اهميت است.
ديدار رهبر انقلاب با دانشجويان در بازكردن گرهها و رفع ابهامات دانشجويان مهم است
وي با بيان اينكه محتواي اين ديدار، تشكل هاي دانشجويي را در برنامه ريزي ها و تصميم گيري هاي كلان تشكيلاتي ياري مي رساند، خاطرنشان كرد: اين ديدار در باز كردن گره ها و مشكلاتي كه دانشجويان با آن روبرو هستند نيز بسيار تاثيرگذار است.
عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران افزود: بعنوان مثال بيانات سال گذشته رهبر انقلاب در خصوص مسئله وحدت و خلوص، بسياري از ابهاماتي كه جنبش دانشجويي در خصوص اين موضوع داشت را برطرف كرد.
كشوري با تاكيد بر اينكه اين ديدار بهترين فرصت براي بيان دغدغه هاي دانشجويان در حضور رهبر انقلاب است، گفت: در اين ديدار فرصتي فراهم مي شود تا دانشجويان و رهبر انقلاب در يك رابطه دو طرفه دغدغه هاي خود را مستقيم و بدون واسطه مطرح كنند.
وي با بيان اينكه نماينده هاي تشكل هاي دانشجويي در اين ديدار مسائل و دغدغه هاي خود را بدون سانسور با ولي خود در ميان مي گذارند، بيان داشت: در اين ديدار حضرت آقا نيز از زبان دانشجويان از فضاي دانشگاه و مسائل دانشجويان مطلع مي شوند و جنبش دانشجويي نيز عملكرد يكساله خود را به اطلاع ايشان مي رساند.
كشوري با بيان اينكه تاثيرات اين ديدار در روند جريان سازي دانشگاهها كه عموماً بوسيله دانشجويان صورت مي گيرد، بسيار قابل توجه است، بيان داشت: ديدار سالانه رهبر انقلاب با جنبش دانشجويي بركات زيادي را براي دانشجويان دارد كه حل اختلافات تشكلهاي دانشجويي در خصوص برخي مسائل و دادن روحيه به دانشجويان براي برنامه ريزي موفق تر از جمله اين بركات است.
وي در ادامه با اشاره به برخي از توصيههاي سال قبل رهبر انقلاب در خصوص پرسش گري مستدل از مسئولان نه قضاوت در مورد آنها، گفت: اكثر مواردي كه رهبر انقلاب در اين ديدارها مطرح مي كنند، پاسخ به درخواستهاي خود دانشجويان است.
كشوري با تاكيد بر اينكه در يك سال گذشته مسئولان بسيار كم بين دانشجويان كشور حاضر شدند، گفت: بسيج دانشجويي در اين خصوص تا جايي كه مي توانست به وظيفه خود عمل كرد و حتي سه بار خواستار حضور رئيس جمهور در دانشگاه ها جهت پاسخگويي به مسائل حاشيهاي دولت شد كه ايشان نيز دعوت دانشجويان را لبيك نگفتند.
وي با بيان اينكه رهبر انقلاب سال گذشته خواستار حضور جدي دانشجويان در مقوله اصل 44 و بحث هدفمند كردن يارانهها شدند، گفت: علي رغم دعوتهاي مختلف از مسئولان در خصوص مسئله كرسيهاي آزادانديشي تحول در علوم انساني و اصل 44 حضور مسئولان در اين مباحث نيز در دانشگاهها محقق نشد.
كشوري با بيان اينكه اصلي و فرعي كردن مسائل توسط دانشجويان از ديگر مطالبات رهبري از دانشجويان بود، گفت: اين مسئله از آن مسائلي بود كه مسئولان و دانشجويان با آن به خوبي مواجهه نشدند.
وي با بيان اينكه مسائل اصلي و فرعي كشور داراي ويژگي هايي است، گفت: مسئله اي كه فضاي فكري و سياسي جامعه را درگير كند، بعنوان مسائل اصلي بشمار مي رود.
عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران خاطرنشان كرد: برخي از مسائل فرعي به مرور زمان به مسئله اصلي تبديل مي شوند.
مهدي عباسي مهر در خصوص دستاوردهاي ديدار دانشجويان با رهبر معظم انقلاب عنوان كرد: ارزيابي من از منطق رهبر انقلاب و نگرش ايشان نسبت به فضاي اجتماعي كشور اين است كه حضرت آيت الله خامنه اي مانند حاكمان پرهيزكار كه بارها در تاريخ شاهد حضورشان بوديم از برخي مولفه ها براي ثبات مديريت نظام به نحو احسن استفاده مي كنند.
دبير سابق دفتر تحكيم وحدت افزود: يكي از آن مولفه ها ارتباط با بخش جامعه است؛ به طوري كه ايشان به صورت منظم ديدارهايي را با دانشجويان، نخبگان، استادان و مردم برگزار مي كنند، بدون اينكه آنها را كاناليزه كرده و در قالب شماتيكي كه در مديريت غرب اعمال مي شود، آن را مورد توجه قرار دهند.
اين فعال دانشجويي ادامه داد: اين عملكرد رهبري نشان مي دهد كه ايشان نسبت به شرايط و وضعيت اقشار مختلف دغدغه مند هستند.
عباسي مهر افزود: اين نگاه، كاملا مهندسي شده است، بدون اينكه نسبت به دولت هاي مختلف متفاوت باشد؛ چرا كه ايشان از همه دولت ها براي بقا، استحكام و دوام آنها حمايت مي كنند.
وي ادامه داد: ديدار با دانشجويان ويژه تر است؛ چون قشر جوان و آرمان خواه هستند كه در حضور رهبري اظهارنظر مي كنند، از اين رو اين جلسه براي همه مسئولان اولويت دار است.
دبير سابق دفتر تحكيم وحدت گفت: مسائلي كه از سوي دانشجويان در حضور رهبري مطرح مي شود، بدقت پيگيري شده و مورد بررسي قرار مي گيرد كه اين نشان مي دهد ما با يك نظام باثبات و مهندسي شده مواجه هستيم كه مي طلبد مهره هايي توانمند و باانگيزه در صفحه شطرنج آن قرار گيرد.
اين فعال دانشجويي گفت: ثمرات مثبت جلسات ديدار دانشجويان با رهبري را بارها ديده ايم؛ به طوري كه بسياري از فصل هاي تازه نظام در اين جلسات مطرح شده است.
عباسي مهر با بيان اينكه اين جلسات موجب اميدواري نسل جوان است، گفت: البته به تبع اين جلسات، نسل جوان بايد پوياتر باشد و اگر روي اين قشر سرمايه گذاري شود ثمره آن در آينده بديهي است، از اين رو يكي از بهترين جلسات در حوزه اجتماعي نظام، جلسه دانشجويان با رهبري است.
وي با بيان اينكه اين جلسات يك نگاه آينده نگرانه دارد، افزود: تشكل ها با نگاه آرمان خواهانه و دلسوزانه به نظام و انقلاب، در اين جلسات حضور پيدا مي كنند و طرح اين مسائل تاثير بسياري بر دستگاه هاي ديگر دولتي دارد.
دبير سابق دفتر تحكيم وحدت گفت: مقام معظم رهبري در دهه 70 نسبت به عدالت خواهي دغدغه مند بودند كه اين موجب شكل گيري دولت عدالت خواه در شرايط فعلي شد.
اين فعال دانشجويي گفت: رهبري انتظار ندارند دانشجويان در اين جلسات صرفاً از مسئولان تعريف يا انتقاد كنند، بلكه ايشان به دنبال زاويه نگاه جوانان نسبت به مسائل كشور هستند.
عباسي مهر گفت: البته در بسياري موارد از جمله در كرسي هاي آزادانديشي با وجود كج خلقي و سنگ اندازي هاي برخي مسئولان نتوانستيم انتظارات ايشان را برآورده كنيم.
عباسي مهر در خصوص مطالبه گري از مسئولان و نه قضاوت نسبت به عملكرد آنها گفت: بايد ابتدا بنيان جنبش دانشجويي را دانسته و آن را حفظ كنيم.
وي افزود: بايد از دست اندازي جريان هاي آلوده و مديريت ليبرالي در جريان دانشجويي جلوگيري كنيم و نگاه واقعي كه مدنظر رهبري است و آن صف آرايي منظم در جامعه مي باشد را فراهم كنيم.
دبير سابق دفتر تحكيم وحدت گفت: مي توانيم اين مسئله را نهادينه كنيم كه مسئولان بايد پاسخگو باشند نه اينكه با نگاه متكبرانه در مقابل جنبش دانشجويي قرار بگيرند؛ چرا كه در اين صورت موجب موضع گيري دانشجويان مي شوند و البته بعد از مدتي به دليل عدم پاسخگويي ديگر موضع گيري هم از سوي دانشجويان صورت نمي گيرد.
عباسي مهر در ادامه در خصوص اصلي و فرعي كردن مسائل و پرداختن به مسائل اصلي از سوي جنبش دانشجويي گفت: انسجام تشكيلاتي، اتخاذ مواضع، افزايش روحيه معنوي و آموزش، محور اصلي فعاليت اتحاديه ماست كه در راستاي آن برنامه هاي آموزشي متعددي اجرا كرده ايم.
دبير سابق دفتر تحكيم وحدت گفت: دفتر تحكيم وحدت در موضوعات مهم و مختلف موضع گيري هاي عالمانه اي انجام داده است.
وي تاكيد كرد: در اصلي و فرعي كردن موضوعات بايد توجه كرد كه نظام انتقال استرس موضوعات غير اصلي به كف جامعه را بر نمي تابد.
عباسي مهر افزود: بايد به ظرفيت هاي نظام پرداخت و دولت، قوه قضائيه، مجلس و دستگاه هاي مختلف را نقد كرد، ولي نه به اين معني كه در آنها ساختارشكني ايجاد كرد.
دبير سابق دفتر تحكيم وحدت گفت: جنبش دانشجويي امسال عالمانه و آگاهانه نسبت به نقد مسئولان وارد شده و از سوي ديگر به خوبي در عرصه فرهنگي و اجتماعي موضع گيري كرده است.