پشت پرده دعوای اهالی سینما با یالثارات چیست؟/ گزارش یک جشن!
گزارش/
این روزها بازار موضع‌گیری علیه تیتر یالثارات داغ است و هر دم از این باغ بری می‌رسد! یک‌جور قشون‌کشی رسانه‌ای که به نظر ادامه خواهد داشت و به موضع‌گیری آقای وزیر و سازمان سینمایی هم خواهد کشید.
تعداد نظرات: ۳۲
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی برآورند غلامان او درخت از بن! بهتر است مجوز این ادبیات را در سخن آن حاج آقای تریبون دار جستجو کرد!
ناشناس
-
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
اي انهاي كه درد اخلاق ودين منفجرتان مي كند چرا زماني كه نماز خواندن يك هنرپشه رايا دفاع از ولايت را مسخره كردند دم بر نياورديد ولال شديد.
اي كساني كه فكر مي كنيد اگر زنهاي تان در مقابل ديگران زيبا باشند شما هنرمندتريد پس غيرت داري شما در زن عفيف نيست در چه هست ايا حرف اول غيرتمداري در ناموس داري نيست در چيست. لذت بردن ديگران از زيباي وظاهر زن وناموس شما نشانه چيست .كي گفته هنرمندي يعني بي غيرتي و ولنگاري زنش....تو كه با پتو پيچي زنت حچاب را مسخره مي كني بدان كه چه توهيني بزرگي به زن مسلمان مي كني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
اونی که زنشو پتو پیچ میکنه خودش از منافقترین انسانهای زمانه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
اون هنرپیشه ای که با پتو پیچی زنش حجابو مسخره کرده ادم یاد سیب زمینی میندازه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
یالثارات خیلی هم درست گفته و با احادیث حرفش رو دقیق زده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
به نام یزدان بخشاینده مهربان
احسنت به این روزنامه
عالی
چون از مبانی دینی سخن گفته دارن اینطوری میکوبنش
محمد
Germany
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
به نظر من هفته نامه یالثارات با این کارش باعث شد قبح قضیه تو جامعه نشکنه
به کار بردن لفظ دیوث براساس حدیث نبوی برای مردی که زنش رو آرایش کرده میفرسته در منظر نامحرمان کاملا بجاست و اصلا هم جرم و خطا نیست.
این واژه که اولین بار توسط حکیم جوادی آملی وارد ادبیات عمومی کشور شده، خیلی میتونه تو تنظیم مجدد هنجارهای اجتماعی و سیاسی و اقتصادی کشور موثر باشه!
انقد لوس نباشید!
شوخی که نداریم، 37 ساله ظهور معطل این تعارفات ماست!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
کاش از تیتر بی غیرت کیست؟ استفاده میکرد که این همه سوء استفاده نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
آفرین تیتر مناسبی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
وقتی عده ای به مقدسات یک ملت با آن وضع حجاب توهین می کنند باید منتظر جهالی از این طرف باشند که به آنها جواب دهند لذا خدا فرمود به بتهای مشرکین فحش ندهید تا به خدای شما جسارت نکنند
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۵۰ کیلو آلبالو؟ مستهجن؟ شما حتما بانو... رو نمیشناسید :|
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
ادبیات امثال شما همینه .به خاطر همینه که وضع جامعه این طوری شده. از این بی ادبی ها از قشر به اصطلاح حزب الله کم دیده نشده که حالا شما بخوای قضیه رو ماست مالی کنی.رفتار نامناسب شماها باعث فراری شدن مردم از دین شده که گناهی کمتر از هنرمندان نیست.به این خاطر که هنرمندان داعیه دار اسلام نیستند ولی شماها با یه کپه ریش و تسبیح بدست خودتونو نماد اسلام معرفی میکنید که پر واضح است که هیچ سنخیتی با اسلام ندارید.اسلام دین اخلاق است .بی ادب محروم شد از لطف حق.والسلام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
همه جا همینطور نظر میدی استاد؟ از کجا کپه ریش ما و دوستان را رویت فرمودی؟ ما نماد اسلام نیستیم. ائمه سمبل اسلامند. من و شما و آنها همه با هم به این نمادها نگاه کنیم. ضمنا ادب و بی ادبی و حرمت و بی حرمتی در هر جایی تعریفی دارد. مودب کسی است که به چارچوبهایی اعتقاد دارد کسی که از حریم احترام خارج شده چگونه می تواند خواستار حرمت شود؟ بله برادر به همین دلیل است در اسلام فاسق غیبت ندارد! چون از دایره حرمت خارج شده.
خنجری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
دیوث ینی بی غیرت و کسی که به بی غیرت بگه بی غیرت(دیوث) مثل این میمونه که به دزد بگه دزد این بی ادبی نیس
طرفدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
ادبیات امثال شما رو میشه در قسمت صفحه نظرات پایت به خوبی دید.شما لازم نیست برای ما دم از اخلاق بزنید.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
واقعا د...ث کیست؟ کسی که با این نوع رفتار باعث ترویج فساد و فحشا در جامعه می شود نه فقط ناموس و زن شرعی اش بلکه ناموس جامعه اش را می فروشد. کلا بازیگران حراجی غیرت و شرف راه انداخته اند. به نظرم عملا یالثارات با این تیتر کارخودش را کرد و آب در لانه مورچگان افتاد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
وقتی آیه الله جوادی این مرد ادب ، این کلمه رو به کار برد کسی جرأت نداشت اظهار نظر کنه . دور و زمونه عوض شده ، حالا هر کی نماز بخونه و حجاب داشته باشه رو مجرم می دونن .
نا ناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
این که یه روزنامه با این لحن بیاد و بخواد رفتاری را نقد کنه و یا اشتباهات کاری رو گوشزد کنه نه فرهنگیه نه کار کارشناسیه نه اخلاقیه نه مورد پذیرش اسلام اما مسئله این است که هنرمندان و شهروندان عزیز این مرز و بوم باید خود را موظف به اجرای قوانین جاری آن کشور بدونن باید اگه ادعای مسلمانی داریم آداب اونو رعایت کنیم از آداب مسلمانی این است که خانم یا آقای مسلمان پایبندی خودشو به اعتقاد و باورش نشون بده نمیشه بگم هر طور بخوام رفتار می کنم من مسلمانم اما ضوابط پوشش مورد تایید اسلام را رعایت نمی کنم. به هر حال این طور به نظر میرسه این طور تیتر زدنها برای حاشیه بردن کم کاری های وزارت ارشاد و یه عده از مسئولین است...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
شاید از لحاظ سیاسی این روزنامه رو قبول نداشته باشم اما این روزنامه تنها حدیثی رو نقل کرده. حالا شاید به مذاق خیلی ها خوش نیاد!
محمد ابن سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
مشکل اینه که مصداق حدیث رو خیلی رک گفته، عکس رو گذاشته کنار تیتر.
برعکس رهبری که حتی توی موارد سیاسی هیچ وقت مصداق رو مشخص نمیکنن. مثلا میگن کسی که فلان کار رو بکنه خائنه ...
محمد حسین ربیعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
نوع انتقاد این نشریه اشتباه بود ولی واقعا حدیثی از پیامبر هست که می فرمایند کسی که زن خود را با آرایش بیرون بیاورد د..ث است و اگر کسی او را با این لفظ بنامد گناه نکرده است. بحار الانوار جلد100 صفحه 249
ح
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
خیلی جالبه شما می ترسی لفظی که رسول اعظم الهی (ص) و تجسم مطلق اخلاق الهی به کاربرده اند را تکرار کنی!!! بگو دیوث نه د.ث. اتفاقا معلوم است در به کار بردن این کلمه حکمتی است که پیامبر خدا (ص) به کار برده اند، پس باید در مورد مصادیقش با صدای بلند به کار بردش. تابع باشیم و روشنفکر بازی در نیاوریم!
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
همیشه به دوستان می گویم که یالثارات همیشه حرف آخر رو اول می زنه.
بالاخره باید چقدر با پرده پوشی صحبت کرد!!!
ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
معنای این حرف‌ها اما دفاع از تیتر جنجالی هفته‌نامه «یالثارات» هم نیست.
نکته: چرا روشنفکر بازی در می آورید. حدیث و گفته رسول اعظم الهیست. خجالت می کشید از آن دفاع کنید و به فاسقان و پرده دران عصمت و حیا بتازید. این دانشجوها چرا همیشه یک رگ روشنفکر بازی دارند؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
یک عده هستند که برای منحرف کردن افراد از واژه هایی استفاده میکنند تا به دین داران حمله کنند مثل متحجر! متعصب! خشکه مذهبی! اگه نظام اسلامی خوبه چرا انقدر فقیر داریم! شما به فکر فقر باشید نه حجاب فقر واجب تره! و ... حالا کسانی که لامذهب هستند به راحتی با استفاده از این الفاظ میتوانند مانع بروز اعتقاد قلبی افراد دیگر شوند. این عدم بروز اعتقاد قلبی روشن فکری نیست! نوعی ریای آمیخته با ترس است، خلاصه یک عده از امر بشر بیشتراز امر خدا میترسنداگرچه امر خدا به معروف باشد. عاقبت این عده ترسو هم درصورت عدم اصلاح لامذهبی است و کسی که باطل را یاری کند (حتی با سکوت) به حق ظلم کرده است.این ظلم در مکافات عمل بعداز چندسال وضعیت جامعه مارا شکل داده و تازمانی که پابرجا باشد وضعیت بدتر میشود. از ماست که برماست.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
وقتی وزیر ارشاد خواب است ؟این بازیگران هر غلطی می خواهند می کنند ؟
طلبه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
متاسفم برای دوستی که این مقاله را نوشته است. تیتر هفته نامه یا لثارات تطبیق به روز یک موضوع اخلاقی در روایات اسلامی است. وقتی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بی پروا از بی غیرتی و دیوثی یک عده بی ناموس، به نقد آنها و بشارت به عذاب الهی می پردازد، چرا امروز که ندای نهی از منکر از گلوی یک نشریه بر می اید ما که خود را اهل حزب الله میدانیم می کوشیم تا آن را خفه کنیم. مراجعه به آیات قرآن سرنوشت اصحاب السبت را بخوانید تا بدانید که فقط اهل نهی از منکر از عذاب الهی نجات یافتند و همین بی دینها و ساکتین نسبت به گناه گرفتار عذاب الهی شدند. و العاقبه للمتقین
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
سلام,توهین حتی به کسی که به شما توهین میکند کار پسندیده و عقلانی نیست,حالا اینکه عده ای به نام هنرمند و هنر دوست با سوء استفاده از نام حافظ , شان و جایگاه او را تا حد ابتذال فرهنگی پائین آورده اند بماند.,حالا اینکه عده ای هم نوع زیستی به حد افراط و به هر قیمتی مرده دیده شدن خود و اطرافیانشان هستند بماند,حالا اینکه عده ای با دامن زدن به این ولنگاری قرار است حافظ منافع چه کسانی باشند بماند,حالا اینکه عده ای این روزها هر نوع لودگی و وادادگی را به اسم هنر و هنرمند به خورد ملت می دهند بماند,حالا اینکه عده ای حاضرند همه چیز را پایمال امیال و نفسانیات خود کنند و به ریش ملت بخندند بماند,حالا اینکه عده ای از این هم نوعان زیستی , برای مرگ پشه شمع احساس روشن میکنند و پشه کش را محکوم بماندو بماند و بمان
ح
Germany
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
اگر به دزد بگی دزد که توهین نیست ای عزیز!
حسین
Germany
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
حضرت رسول(صلی الله علیه و آله)می‌فرماید:
«ثلاثةٌ لا تَحرُمُ علَیکَ أعراضُهُم: المُجاهِرُ بالفِسقِ، و الإمامُ الجائرُ، و المُبتَدِعُ.»
«سه کس هستند که آبرویشان محترم نیست؛ آنکه به فسق تجاهر کند و پیشواى ستمگر و بدعت‏گذار.»(نهج‌الفصاحة ، 1جلد، ص403.)
فاسق کسی است که به احکام شرع مثل حجاب عمل نمی کند. تجاهر یعنی آشکار کردن. بنابراین متجاهر به فسق یعنی کسی که فسق خودش را در انظار عمومی و ملا عام نشان همه مردم می دهد. یعنی نشان می دهد به حجاب نمی خواهد عمل کند یا جلوی مردم روزه اش را می خورد یا کارهای دیگر را که گناه است انجام می دهد ولی به جای این که توی خونه انجام بدهد می آید توی کوچه توی خیابون توی مراسم توی دانشگاه یا ... نشان می دهد که به این حکم خدا عمل نمی خواهد بکند. اینا احترام ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
بی سیاستی کرده باید تیتر میزد (اینبار دیاثت هنری ) مثلا.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
حیف شد که با یک تیتر اشتباه این وزیر ارشاد که فرهنگ را رها کرده و باعث اصلی ولنگاری فرهنگی است از مضان اتهام دور شود. واقعا ولنگاری فرهنگی بهترین واژه ای است که گندی که اینان به مملکت زده اند را توصیف می کند
ارسال نظرات
آخرین اخبار