ماجرای میرزاولنگ افغانستان و اشتباه رسانه‌های ایران
از حدود چند روز پیش مسأله‌ای با عنوان «کشتار شیعیان» در منطقه «میرزاولنگ» در شمال افغانستان به خبر اول در رسانه‌های دنیا به ویژه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.
منبع: تسنیم
تعداد نظرات: ۱
علی رضا
Germany
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
با عرض سلام.
بنده مطلب شما را خواندم ولی تا جایی تحلیل شما را از قضیه میرزاولنگ و طالبان اشتباه یا سیاست زده می دانم من در ولایت سرپل زندگی می کنم و در مورد قضیه میرزاولنگ بعضی از موارد مثل کذب بودن ربودن ۴۰ دختر ، سلاخی کردن، نشر برخی تصاویر که مربوط حادثه میرزاولنگ نمی شوند که ذکر نمودید درست است ولی در مورد کشته شدن 40 حربکی (نیروهای خیزش مردمی) این درست نیست فقط سه نفر حربکی کشته شدند تلفات بالای 50 نفر است در بین شان زن، کودک، پیر مرد و جوان هایکه طالبان و داعشی ها فکر می کردند جزء نیرو های خیزش مردمی اند، هستند.
این مردم در عقب نشینی راه شان توسط طالبان و داعشی ها قطع شده و گرفتار شدند.
در هر صورت ... درست است در بعضی موارد اغراق شده ولی این قطعآ یک جنایت بزرگ است که در 16 سال گذشته در افغانستان سابقه نداشته (238 نفر چند روز اسیر بودند ، زن ، کودک، پیر مرد و جوان ها تیر باران شدند، 400 خانواده به اجبار آواره شدند ، بعضی کودکان شاهد قتل والدین و اقاربشان بودند و ....) و نباید در مقابل این جنایت ها سکوت کرد یا آن را یک اتفاق عادی و روزمره در افغانستان دانست.
البته باید اتحاد و اتفاق نیز حفظ شود.
ارسال نظرات