تازه‌ترین رکورد مصرف سوخت؛ میانگین مصرف بنزین به ۸۸ میلیون لیتر در روز رسید
تبعات حذف سهمیه‌بندی ادامه دارد
متوسط مصرف روزانه بنزین در شهریورماه سال جاری به ۸۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر رسیده که این میزان مصرف بنزین نسبت به متوسط مصرف در مدت مشابه سال گذشته ۹.۲ درصد رشد نشان می‌دهد.
تعداد نظرات: ۱
حسین ملک
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
حذف یارانه ها به نفع دولت و مردم نبود. قیمت گازوییل در ایران در دنیا جزو پایین ترین قیمت هاست به همین دلیل قاچاق سوخت در ایران زیاد است. همچنین با در نظر گرفتن افزایش قیمت زیاد در دولت آقای احمدی نژاد همچنان قیمت بنزین در ایران بسیار پایین است که با توجه به صحبت های وزیر نفت جناب آقای زنگنه می توان دید باعث افزایش های زیادی در مصرف سوخت شده است و خودکفاییمان را به خطر می اندازد. دولت می تواند قیمت سوخت را بالا برد و مابه التفاوت آن را صرف بودجه حمل و نقل عمومی شود تا آلودگی، ترافیک، قاچاق، سهم جاده و خودروی شخصی از تردد جاده ای بهبود پیدا کند.
البته در این صورت باید ایمنی و شرایط ضروری سفر با اتوبوس های برون شهری، ریل و هواپیما را نیز همانند سیستم های حمل و نقل درون شهری بهبود داد تا مردم استقبال با شکوهی از سیستم های عمومی نمایند.
بهترین نمای این سیستم ها متروی شهر تهران است که سهم ناوگان عمومی را افزایش داده.
قیمت سوخت و دلار پایین است اما افزایش آن باید به دقت و به گونه ای باشد که مهارنشدنی نبوده و اثرات آن در زندگی مردم دقیقا کنترل شود. به عنوان مثال قیمت مسکن و تورم های نجومی نداشته باشیم و با شیبی کمتر از تورم افزایش یابند
ارسال نظرات
آخرین اخبار