ماجرای عکسی که از غربت شهید تیپ فاطمیون منتشر شد
همسر سید رضا حسینی، شهید مدافع حرم افغان درباره عکسی که در روزهای اخیر از وی و فرزندش در معراج شهدا منتشر شده است سخن گفت.
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
متاسفانه بعضی ها همه چیز را به چشم سوژه میبینند و به خلوت همسر شهید هم رحم نمیکنند و یواشکی به حریم او تعرض میکنند و عکس میگیرند.
واقعا وقتی 99درصد مردم ما فرهنگ استفاده از بعضی از مظاهر تکنولوژی را ندارند، چه دلیلی وجود دارد که همه چیز در اختیار همه کس باشد؟
همه ما هم تا صحبتش میشود، ژست دانای کل به خودمان میگیریم که : مزایایی دارد و معایبی!
انگار که عجب کشف بزرگی کرده ایم و چشم بسته غیب گفته ایم.
ولی واقعا وقتی بعضی از ابزارها استفاده منفی اش چندین و چندین برابر استفاده مثبتش است، و اصلا کارکرد عرفی آن عوض شده، و وقتی همه استفاده منفی میکنند و اعتقادی هم به منفی بودن استفاده ای که میکنند ندارند، دیگر صحبت از مزایا و معایب، معنایی هم دارد؟
وقتی مراجع کاملا رسمی اعلام میکنند که بیش از 80درصد محتوای تلگرام مجرمانه است، و یا وقتی آمار استفاده از اینترنت های دانشجویی میگوید که اغلب استفاده از این اینترنت، به صفحات غیراخلاقی اختصاص دارد، ... رقمش را یادم نیست، ولی قطعا بالای 60درصد بود..
و یا آمار صفحات پر بازدید اینترنت...، آیا هنوز هم باید از منافع و مزایا گفت و گفت همه چیز بستگی به فرد دارد؟
باید این واقعیت را بپذیریم که این ابزارها جهت دارند و شیبشان به سمتی است که اگر قوانین و محدودیت های ساختاری از یک طرف و خودسازی از طرف دیگر نباشد، فرد را به مرور به ته دره نفس سقوط میدهند.
حالا این بنده خدا که خلوت کرده بوده و واقعا واضح است که کار عکاس بسیار زشت و غیرشرعی و غیراخلاقیست (+کار کسی که دانسته این عکس را منتشر کرده)، اما گذشته از این مورد، واقعا فیلمبرداران و عکاسان انواع و اقسام مراسم های مختلف، با اجازه چه کسی روی صورت خانم های شرکت کننده در این گونه مراسم، زوم میکنند و..؟
میدانم دوره این حرف ها گذشته، در حدی که حتی خبرگزاری دانشجو هم اینها را قبول ندارد، و اگر هم قبول داشته باشد، جرات انتشارش را ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار