پاسخ کوبنده #دهه_شصتیا به جهانگیری/ پشت پرده، ترساندن مردم است یا اعاده اموال نامشروع مسئولین؟!
گزارش/ واکنش‌های توئیتری
جهانگیری که وارد دهه هفتم زندگی‌اش شده گفت: متولدین دهه ۶۰ در هر مقطعی وارد شدند با مشکل مواجه شدیم. از زمان ورود به دبستان تا دبیرستان و دانشگاه ...
تعداد نظرات: ۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
سخنان اسحاق جهانگیری را ترساندن مردم دانست و نوشت: لایه پنهان حرف‌های جهانگیری درباره #دهه_شصتیا، ترساندن مردم از فرزندآوریست که اگر زیاد بچه دار شوید فرزندانتان در آینده هم شغل مناسبی نخواهند داشت و هم در تحصیل و مسائل دیگر به مشکل برمی خورند! یعنی افراد کشور ما را می خواهند آنقدر پیر شود تا منقرض شود عجبا عجبا
ناشناس
-
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
یه جا مطلب با حالی خوندم می گفت چهل ساله مسئولین این کشور می خوان این انقلاب رو سرنگون کنند ولی مردم با بصیرت اجاره نمی دن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
دقیقا همین....ترساندن مردم از فرزند آوری...اکثریت مردم را با ترفندهای مختلف از بچه داشتن منصرف کردین (باتفاق روساتون) ،حالا باقی مونده اونا رو با این ترفند میخوان مقطوع النسل کنند تا آمریکا و اسرائیل به هدف خود برسن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
واقعا افسوس از این همه کج فهمی . زبان قاصر هست از این همه جهالت .. اگر این حرف را بی بی سی می زد خوب باید بدانیم از روی ناآگاهی است چون در صحنه میدان عمل نبود .. ولی وای بر شما که اینهمه عزمت در شکوفایی در علم و امنیت و اختراع و ...... را ندیده اید ..
حتما ضعف چشم و تجمیع سرمایه چشم و گوش و هوش و عقل صدمه دیده است .
ما فرزندان دهه (( 60 )) با این حرفها از میدان خارج نخواهیم شد . ویقین بدانید در اقتصاد مقاوتی در میدان عمل به شما ثابت خواهیم کرد شدنی است .
یقین بدانید نماز را ما فرزندان انقلاب در بیت المقدس خواهیم خواند . و شما هم نظاره گر باشید . و با تحلیل های غلط برای دشمنان نان و اب تهیه کنید .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
هوش و شعور وبصیرت دهه شصتی ها بود که باعث شد کشور در انرژی هسته ای پیشرفت کند ولی شما آن را بر باد دادید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
راستش من باورم نمیشه که اراده ای برای مخالفت واقعی با این کم کاری های این دولت و اون دولت وجود داشته باشه. واقعا باورم نمیشه.
که اگر واقعا مخالفت واقعی وجود داره، مگه میشه نتونه 4 تا سوءاستفاده گر که از اول انقلاب تا حالا همش رئیس و مدیر و وزیر بودن رو سر جاش بنشونه که حالا بر نگرده بگه دهه شصتی ها مشکل سازن. راستش رو بخوای، ما هم موافقیم. برای همین میخوایم باقی عمرمون رو برای فرهنگسازی در جهت عدم دعوت کودکان آتی به این دنیا صرف کنیم. بعد که جمعیت رو به کاهش گذاشت، شما خودتون بشورید خودتون بپزید خودتون سفره پهن کنید خودتون بخورید. دهه شصتی خوبه فقط برای خرحمالی؟ ولی شک نکن تمام عزم ام رو جزم میکنم تا ایرانی ها دور بچه رو خط بکشن. اینقدر سختی کشیدم که حرفام براشون قابل باور و قانع کننده باشه. چرا باید بچه های دیگه بدنیا بیان تا مثل ما سختی بکشن؟
خبرگزاری محترم اینقدر تایید نکن تا جونت درآد. ولی تو میتونی نظرم رو حذف کنی. بقیه هم میتونن. ولی همه رو که نمیتونی کر کنی. راهش رو هم بلدم. راستش حتی قبل از اراجیف جهانگیری، با دیدن دزدی های وزیر و رئیس و مدیر، همین تصمیم رو داشتم. ولی اراجیف ایشون من رو مصمم تر کرد. حیفِ انقلاب. ولی وقتی شما اینجوری مصلحت اندیشی رو پیش گرفتی، بجای دفاع «صادقانه» از مردم، این شخصیت اون شخصیت خط قرمز ات هست و غصه ی دونه درشت ها رو میخوری، پس بشین ببین که چطوری رشته هاتون رو درباره جمعیت جوان و افزایش جمعیت پنبه میکنم. تازه حرف شما پیاده نظام های این حکومت دزد، برای مردم غیر قابل باوره. چون اون بالا نشستید میگید جمعیت جوان خوبه. بعد مردم میگن این بچه غذا میخواد تحصیل و شغل میخواد. پس یک هیچ به نفع ماست. حالا نظرم رو حذف کن! حذف هم نکنی، بازم همین کارو خواهم کرد. چون خیلییییی سختی کشیدم و دارم میکشم و میدونم هم سن و سالام هم دارن سختی میکشن و جوونی شون داره میره و آینده شون مبهمه. ولی ندیدم تو بعنوان رسانه بیای دلسوزانه بگی: مردم اگر امکانات ندارید بچه ای رو به این دنیا دعوت نکنید. ولی مقالات و گزارش هات رو در تشویق به افزایش جمعیت دیدم. تو یه لحظه فکر نمیکنی اون بچه ای که بدون هیچ آینده و برنامه ریزی ای به این دنیا میاد، چه سرنوشت غم انگیزی پیدا میکنه که بازم حاضر نیستی در جهت فرهنگسازی برای عدم دعوت بچه ها به این دنیا کار کنی؟ شرافت چیز خوبیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
دریای دلش موج زده تا که برقصد
در پیچشِ گرداب، جوانِ دهه‌ی شصت

ای شیخ! به این شیوه خدا را نشناسد
در سایه‌ی آداب، جوانِ دهه‌ی شصت

انصاف کجا رفته؟ نخواهید؛ ندارد
آرامش اعصاب، جوانِ دهه‌ی شصت

یک عکسِ به‌جا مانده به دیواره‌ی تاریخ
در چنبره‌ی قاب، جوانِ دهه‌ی شصت

چون گویِ رها در پی چوگانِ حقیقت
آماده‌ی پرتاب، جوانِ دهه‌ی شصت

یک شانه پر از مهر بیارید که دارد
یک چشمِ پر از آب، جوانِ دهه‌ی شصت

یکباره بگویید که عاکف بنویسد
گنجینه‌ی نایاب، جوانِ دهه‌ی شصت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
• آیا واقعا دهه شصتی ها یک مشکل هستند؟
قبل از پاسخ دادن به این پرسش خوب است تا مسئله را با ذکر یک مقدمه تشریح کنیم.
1.همانطور که می دانید سیاست های دولت آقای روحانی در چارچوب مکتب نئولیبرالیسم بازنمایی می شود.در خلاصه ترین توضیح برای این نظریه می توان گفت که این مکتب اقتصادی به محدود کردن نقش دولت در اقتصاد و استفاده بیشتر از سازوکارهای بازار آزاد تأکید دارد. در تفکر نئولیبرالیسم توجه به هنجارهای فرهنگی در اولویت نیست و در مقابل انگیزه های اقتصادی و کسب ثروت بیشتر دلیل اصلی مردم برای انجام فعالیت ها محسوب می شود.از همین رو کسادی، بی کاری، و سختی معیشت اقتصادی در بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته ، نه چندان ناشی از سوء مدیریّت و یا ماهیّت سرمایه داری جهانی بلکه به خاطر مداخله دولت و یا راه نیافتن به بازارهای جهان سرمایه داریست. برخی از احکام نئولیبرالی عبارتند از: معافیّت های مالیاتی برای ثروتمندان و بزرگ سرمایه داران؛ خصوصی سازی سرمایه ها، اموال و خدمات بخش عمومی؛ تضعیف اتّحادیّه های کارگری و به حدِّاقل رسانیدن مزد و مزایای کارگران وهمانندِ این ها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
«لایه پنهان حرف‌های جهانگیری درباره #دهه_شصتیا، ترساندن مردم از فرزندآوریست که اگر زیاد بچه دار شوید فرزندانتان در آینده هم شغل مناسبی نخواهند داشت و هم در تحصیل و مسائل دیگر به مشکل برمی خورند!»
ببخشید من هم از حرفای جهانگیری عصبانی شدم. ولی اگر ایشون با این قصدی که میگید، یعنی عدم افزایش جمعیت، این حرف رو زده باشه، کارش درسته. مگه ما دهه شصتی ها کم سختی کشیدیم که حالا شما رضایت داری یه تعداد بچه ی دیگه هم تو این اوضاع نابسمان دنیا بیان و سختی بکشن؟ اگر جهانگیری واقعا با این هدف این حرف رو زد، دستش درد نکنه.
ارسال نظرات
آخرین اخبار