به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو،جلسه هماهنگی روابط عمومی شرکتهای هواپیمایی برگزار شد.
در این مراسم مدیرروابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بر برنامهریزی برای وحدت رویه در انعکاس اخبار و اطلاعات پروازهای نوروزی، اطلاعرسانی و پاسخ گویی به موقع، شفاف و تکریم مسافران تاکید کرد.
رضا جعفرزاده گفت: با توجه به بعضی اخبار و گزارشاتی که در فضای مجازی در خصوص پروازها منتشر میشود، روابط عمومیها قبل از هر گونه واکنش مبنی بر رد یا تکذیب مطالب، اطلاع رسانی کارشناسی و تخصصی را در اولویت قرار دهند.
جعفرزاده افزود: لازم است شرکتهای هواپیمایی به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی ناشی از فروش بلیت هواپیما بیرون از کلاس نرخی اعلام شده که همواره موجبات نارضایتی متقاضیان و مسافران بخش هوایی را فراهم می کند، نحوه توزیع و فروش بلیتهای خود را مدیریت کنند.
وی افزود: در همین راستا شرکتها باید در صورت هر گونه تغییر در انجام پروازها، از طریق شماره تلفن های در اختیار و همچنین توسط روسای ایستگاهها، در ترمینالها و با هماهنگی و همکاری با رسانهها اقدامات لازم را در این خصوص بهعمل آورند که در این مقطع نقش روابط عمومیها در جلب رضایت مردم بسیار تعیین کننده است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سازمان همواره چگونگی فعالیت شرکت های هواپیمایی را از طریق بازرسی ها و گزارشات رسیده رصد میکند، گفت: بی تردید یکی از ملاکهای مورد ارزیابی عملکرد شرکتها در پایان پروازهای نوروزی اهتمام به حقوق مسافران و پاسخگویی به مردم خواهد بود.
وی به ارائه گزارشی از صدور مجوز پروازهای نوروزی پرداخت و گفت: پروازهای نوروزی امسال از 25 اسفندماه 96 آغاز و تا 15 فروردین 97 ادامه خواهد داشت که تاکنون سازمان هواپیمایی کشوری در مجموع مجوز 20650 سورتی پرواز برای این ایام در مسیرهای داخلی و خارجی صادر کرده است.
جعفرزاده تصریح کرد: از این تعداد مجوز صادر شده 17282 سورتی پرواز به صورت برنامهای و 3376 سورتی پرواز به صورت فوقالعاده برای شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از روابط عمومی شرکتهای هواپیمایی خواست قبل از آغاز پروازهای نوروزی، چگونگی تماس مسافران با شرکت و یا ارائه انتقادات، شکایات و یا پیشنهادات، مرجعِ مراجعه را اعلام کنند.