به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صلاح الدین قره تپه، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه گفت: زمینهسازی برای حمایت از کالای ایرانی موجب رونق اقتصادی و حل خیلی ازمشکلات اقتصادی و معیشتی و افزایش عدالت اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد و دانشجویان با تمام توان و بهرهگیری از روحیه جهادی، اهتمام لازم را در جهت حمایت از تولیدات داخلی به عمل خواهند آورد.
قره تپه گفت: بی شک تحقق چنین شعاری منجر به بی نیازی کشور به محصولات خارجی و افزایش توان داخلی خواهد شد. البته استعدادها و ظرفیتهای فراوانی در کشور برای تحقق چنین امری موجود است، اما هنوز نتوانستهایم آن گونه که بایسته است این ظرفیتها را به حالت بالفعل درآورده و به جایگاه واقعی خود در جهان با توجه به نیروهای متخصصی که داریم، برسیم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه بیان داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در ابتدای سال فرمودند، یکی از مهمترین ظرفیتهای کشور، جوانان دانش آموخته و دانشجویان و دانشگاهیان کشور هستند و این جمعیت فعال و مستعد میتواند کشور را در عرصه کار و تلاش و تولید سرآمد کند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از بنیانهای حمایت از کالای ایرانی، تولید کالای با کیفیت و استفاده از دانش روز در عرصه تولید است که متاسفانه در سالیان گذشته نتوانستهایم عرصه صنعتی کشور را با جامعه دانشگاهی به صورت درست و هدفمند گره بزنیم و از رهگذر آن تولید داخلی را در بازار رقابتی موفق کنیم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه تصریح کرد: دستگاههای دولتی و بخش خصوصی و صنعتی کشور باید به دانشگاهها اعتماد کرده و برای افزایش اقبال مردم نسبت به کالای ایرانی کیفیت آنها را بالا ببرند و این امر مستلزم استفاده از دانش روز و توان متخصصان و دانشمندان ایرانی است و همان گونه که در دستاوردهای هستهای با وجود تمام تحریمها توانستیم، در سایر عرصهها نیز موفقیت دور از انتظار نیست.
قره تپه خاطرنشان کرد: گام مهم دیگری که برای تحقق شعار سال لازم است برداشته شود، اینکه بتوانیم خرید و استفاده از کالای ایرانی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.
وی گفت: دانشجویان بسیجی باید در مطالبه گری در راستای نهادینه سازی شعار سال باید از مسئولان در بخش های مختلف بخواهند حمایت از کالاهای ایرانی را سرلوحه خود قرار دهند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه بیان داشت: امید است تا با تلاش جمعی به روزی برسیم که نه تنها مردم ایران با افتخار کالای ایرانی مصرف کنند، بلکه کالای ایرانی زینت بخش ویترین بازار کشورهای خارجی باشد.