چقدر از پول نفت کشور اختلاس شده است؟/ نفت، اختلاس، اغتشاش
گزارش تفصیلی/
 تصور بسیاری از مردم این است که در مجموع به ازای هر ایرانی صد‌ها میلیون تومان اختلاس شده است.
تعداد نظرات: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
درامدی که دولت ونظام داره در میاره از نفت,مالیات,جریمه,عوارضی,گمرک,شهرداری,خمس وزکات,اوقاف,درامد ناخالصی کشور و .... بیشتر از اینهاست
این همه پول ها کجا میره خدا میدونه
الان هم نه برق اب و گاز مفتی هست نه مدارس و نه دانشگاه
روزانه حدود 2 میلیون بشکه تولید میشه که اگه در 30 ضرب کنی و بعدش هر بشکه را حدود 60 دلار فرض کرد درامد ها سر به فلک میزنه تازه همین پارسال بود که وزیر اقتصاد گفت درامد مالیات ما از درامد نفت هم بیشتر شده.
ناشناس
Bulgaria
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
با سلام و خسته نباشید برای اطلاع رسانی خوب از طریق این سایت...
به نظر بنده راه حل این است که در این مقطع با توجه به شرایط غیر عادی که کشور با آن روبروست تمامی پیش فروشهای سکه باید لغو شود و پیش فروشهای جدید با تعداد معدود سکه و بر اساس کد ملی برای هر فرد متقاضی صورت گیرد و مالیات آن نیز اخذ شود و قیمت نزدیک به بازار باشد. بهتر است کمتر سکه فیزیکی فروخته شود و سکه بصورت سهام در بورس عرضه شود تا خزانه از طلا تهی نشود. با توجه به عدم امنیت نگهداری طلا بسیاری از سرمایه گذاران از این رویه استقبال میکنند.در مرحله بعد دولت باید با استفاده از سود بانکی بیشتر منابع نقدی مردم را مجددا در بانکها جذب کند( و همچنین با ساز و کارهایی در بورس و بیمه ها) و مستقیما بانکها را مکلف به سرمایه گذاری این منابع در بخشهای صنعت و کشاورزی نماید و خود بر روند این سرمایه گذاری تنها نظارت کند و اجرای طرحها از طریق بانکها به بخش خصوصی سپرده شود. این معنای درست اقتصاد مقاومتی است.یعنی سازندگی و تولید و ایجاد اشتغال با پول مردم و توسط خود مردم با نظارت و برنامه ریزی دولت و بانکها. همچنین عرضه سهام ارز و بورس ارز میتواند جایگزین خوبی برای خریدارن نقدی ارز باشد.
متشکرم
ارسال نظرات
آخرین اخبار