برخی از دانشگاههای سراسر کشور مانند هر سال اقدام به برگزاری ترم تابستانی میکنند و در همین راستا دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز میزبان دانشجویان علوم پزشکی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند تا برای ترم تابستانی ثبت نام کنند.
کلاسها از ۲۳ تیرماه آغاز و تا ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت و امتحانات نیز در فاصله ۴ روز از ۳ تا ۷ شهریور ماه در مرکز آموزشهای پیشرفته، برگزار میشود.
تمامی دانشجویان دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در صورت تمایل مجاز به ثبت نام در این کلاسها هستند. ضروری است که کلیه ضوابط و مقررات ترم تابستان به شرح ذیل مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است مسئولیت عدم رعایت ضوابط و مقررات مذکور به عهده دانشجوی متقاضی است.
۱- جهت اطلاع از لیست دروس ارائه شده به وب سایت دانشگاه «pgu.ac.ir آموزش ترم تابستان مراجعه شود.
۲- جهت ثبت نام و اخذ شماره دانشجویی به وب سایت pgu.ac.ir «(آموزش) ««مهمان از سایر دانشگاه ها» اقدام به ثبت نام نمایند.
۳- دانشجویان جهت دریافت شماره دانشجویی، پس از ثبت نام و تایید دانشگاه خلیج فارس به سامانه مهمان از سایر دانشگاه وارد و شماره دانشجویی دریافت کند.
۴- دانشجویان دانشگاه خلیج فارس جهت ثبت نام اولیه ابتدا از قسمت کارتابل خود، گزینه فرم درخواست، سایر درخواست ها، فرم ترم تابستان در سامانه سادا اقدام نمایند و پس از تائید مدیر گروه در انتخاب واحد مجاز به اخذ درس میباشند.
۵- ثبت نام ترم تابستان صرفاً به صورت اینترنتی است و ثبت نام حضوری امکان پذیر نخواهد بود.
۶- حداکثر واحد قابل اخذ در ترم تابستان ۶ واحد است. (برای دانشجویان شاهد و ایثارگر ۸ واحد میباشد)
۷- حذف و اضافه در ترم تابستان امکان پذیر نیست.
۸- در صورت عدم مراجعه، انصراف و یا حذف دروس انتخاب شده به هر دلیلی توسط دانشجو، شهریه واریز شده به هیج وجه قابل استرداد نیست
۹- اخذ دروس با تداخل زمانی کلاس یا تداخل امتحان پایان ترم به هیج وجه امکان پذیر نخواهد بود.
۱۰-کلیه کلاسها به صورت حضوری است.
۱۱- طول دوره ترم تابستان ۶ هفته بدون در نظر گرفتن زمان امتحانات است.
۱۲-دروس ۲ واحدی ۵ ساعت در هفته، دروس ۳ واحدی ۸ ساعت در هفته تشکیل خواهد شد.
۱۳-حضـــور دانشـــجو در تمـــام جلســـات مربـــوط بـــه هـــر درس الزامـــی اســـت و چنانچـــه غیبـــت دانشـــجو در هـــر درس از ۳ جلسه مجمـــوع ســـاعات آن درس تجـــاوز نمایـــد، مطـــابق ضـــوابط ایـــن غیبـــت هـــا بـــه منزلـــه نمـــره صـــفر در آن درس منظــور خواهــد شــد. در صــورت ارائــه دلیــل و تشــخیص موجــه بــودن غیبــت تــا قبــل از شــروع زمــان امتحانـــات درس مـــورد نظـــر حـــذف و در غیر این صـــورت طبـــق ضـــوابط نمـــره صـــفر در درس یـــا دروس مورد نظر منظور خواهدشد.
۱۴- شهریه ترم تابستان (شهریه ثابت و متغیر) در وب سایت دانشگاه به آدرس pgu.ac.ir در قسمت اطلاعیه (اخبار) میباشد.
۱۵- شهریه ترم تابستان پس از انتخاب واحد از دانشجو اخذ میگردد.
۱۶- در ترم تابستان جهت دانشجویان امکانات خوابگاهی مهیا میباشد.
۱۷- در صورتی که درس یا دروسی از سوی آموزش دانشگاه به علت نرسیدن به حد نصاب لازم حذف شود، شهریه پرداختی با تایید مدیریت آموزش و پس از طی مراحل اداری توسط مدیریت امور مالی دانشگاه قابل عودت خواهد بود.
۱۸- ضروری است دانشجویان سایر دانشگاهها قبل از ورود به سیستم سادا نسبت به دریافت فرم مهمانی که در آن عنوان درس، تعداد واحد درسی، شماره نامه ثبتی و تاریخ نامه که به تایید مدیریت آموزش دانشگاه مبدا رسیده است و در فرمهای مذکور قید میشود، اقدام نمایند. الصاق نمودن فرم معرفی نامه تایید شده در سیستم مهمان از سایر دانشگاهها دانشگاه خلیج فارس الزامی است. عواقب هرگونه مغایرت در واحدهای اخذ شده، توسط دانشجو با معرفی نامه الصاقی به عهده دانشجو است و دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی در خصوص تغییر، جابجایی، حذف و مکاتبه با دانشگاه مبدا در خصوص این مغایرت و یا عودت شهریه ندارد.
۱۹- ترم تابستان دانشگاه خلیج فارس در شهر بوشهر برگزار میگردد. لیست دروس ارائه شده در اطلاعیه دروس مشخص است.