روایتی قابل‌تامل از مواجهه برخی مسئولین شریف با دکتر گلشنی/ اتاق چهره ماندگار فیزیک را از او گرفته‌اند!
در گفتگو با «دانشجو» مطرح شد
محمد جمالی می‌گوید: چگونه ممکن است استادی که از ساعت 6 صبح در اتاقش حضور دارد و هروقت بروید بدون هماهنگی قبلی درب اتاقش بروی دانشجویان باز است، برای دانشجویانش وقت نگذارد؟
تعداد نظرات: ۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
بنده هم یکی از دانشجویان دانشکده فیزیک هستم و این صحبت ها را تایید میکنم. واقعا جای تاسف دارد که درایران اینقدر نسبت به مفاخرمان کم توجه و بعضا بی ادب هستیم.
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
بنده هم یکی از دانشجویان فیزیک دانشگاه شریف هستم و این صحبت ها را کاملا تایید میکنم. واقعا بعضی اساتید حرمت اساتید بزرگی مانند دکتر گلشنی را نگه نمیدارند و دلیل عمدۀ آن هم اعتقادات دینی ایشان است. عمدۀ اساتید فیزیک شریف به شدت با اعتقادات مذهبی مخالفند و این را صراحتا هم اعلام میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
آره واقعا
من و دوستم که ایشون دانشجوی استاد بود، هر دومون برای کارهای یکسان اداری اقدام می کردیم، کار من راحت حل می شد و کار اون بنده خدا همیشه با مشکل روبرو بود.

خداییش من با اینکه دانشجوی ایشون نبودم هر وقت رفتم ازشون سوال پرسیدم چقدر عمیق و مبسوط جواب منو دادند. البته من برای احترام همیشه ازشون وقت می گرفتم. شب قبلش ایمیل میزدم و چند ساعت بعد وقت ملاقاتی برای فردا برام تعیین می کردند.
تقریبا تنها کسی در دانشگاه هستند که اگه سوالی داشته باشم، امید دارم که برام جوابی داشته باشند. تقریبا باقیه استادا به جز در یک سری محاسبات در خود فیزیک در تعطیلی کامل بسر می برند. استاد رسما سر کلاس بهم میگفت این سوالا چیه می پرسی؟!!!!!

فقط باید گفت که برای شریف متاسفتم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
یه خاطره از استاد دارم که شاید براتون جالب باشه
حدود ده سال پیش دانشجوی لیسانس صنعتی اصفهان بودم که از طریق کتابای استاد با ایشون آشنا شدم. یه سوالی از استاد داشتم و به ایشون ایمیل زدم. ایشون هم جواب ایمیلم رو دادند اما من هنوز جوابمو نگرفته بودم و دوباره سوالم رو به شکل دیگه ای مطرح کردم، این گفتگو چندبار دیگه هم ادامه پیدا کرد و احساس کردم که با ایمیل نمیشه و باید حضوری خدمت استاد برسم. با نا امیدی جسارت به خرج دادم و از استاد وقت ملاقات حضوری خواستم! باورم نمیشد ولی یه روزی رو مشخص کردن و گفتن که به اتاقشون برم. یکی از بهترین ساعت های زندگیم همون یکی دو ساعتی بود که استاد منو به گرمی و صمیمانه پذیرفتن و راهنماییم کردن.
از وقتی خبر بازنشستگی استاد رو شنیدم خیلی ناراحت شدم و وقتی فهمیدم که از نظر قانونی دانشگاه شریف میتونه اساتید ممتاز رو از بازنشستگی معاف کنه (کاری که دانشگاه تهران کرده) اما درمورد دکتر گلشنی اینکار رو نمی کنه، خیلی متاسف شدم. الانم با خوندن این مصاحبه عصبانی هستم.
شیطونه میگه...
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
متاسفانه رفتارهای سلیقه‌ای و اعمال نظر شخصی برخی (اگر نگوییم همه) اساتید دانشکده فیزیک دانشگاه شریف فقط متوجه دکتر گلشنی و شاگردان ایشان نیست.
دانشجویان دکتری که با اساتیدشان اختلاف نظر جزیی دارند هم بی نصیب از این رفتارها نیستند. این رفتارهای سلیقه‌ای بارها در آزمون مصاحبه دکتری و انتخاب دانشجو توسط استاد و هم‌چنین تبعیض بین دانشجویان دختر و پسر مشاهده شده‌است. متاسفانه قوانین هم در جهت افزایش اختیارات این اساتید بدون هیچ نظارتی روز به روز تغییر می‌کند. بعضی اساتیدی که حتی مسائل فیزیک پایه هم بدون حل المسائل نمی‌توانند حل کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار