تجار محصولات تراریخته وارد می‌کنند و به نام غیرتراریخته می‌فروشند!/ بسیاری در داخل سکوت کرده‌اند
استاد دانشگاه تهران در گفتگو با دانشجو:
دکترای ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه تهران گفت: مجبور بودن ایران در واردات تراریخته تنها یک ظاهرنمایی است و متاسفانه برخی تجار تراریخته وارد می‌کنند و به نام غیرتراریخته می‌فروشند.
تعداد نظرات: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
گویا فراموش کرده اند که چه بسیار اختراعات و پیشرفتهایی که در زمان خودشان اوج نبوغ بشری محسوب می شد و امروز همه از آن به عنوان فاجعه یاد می کنند؟ آیا نمی دانند که زمانی نه چندان دور ابداع روش لوبوتومی جایزه نوبل پزشکی را برای مخترع آن آقای دکتر آنتونیو مونیس به ارمغان داشت و ۴۰ هزار بیمار در آمریکا، ۱۷ هزار در بریتانیا و ۹۳۰۰ بیمار در سه کشور فنلاند، نروژ و سوئد مورد لوبوتومی قرار گرفتند اما امروز عمل‌های لوبوتومی امروزه از ننگ‌های تاریخ پزشکی جهان محسوب می‌شوند؟ البته بعد از حدود سی سال که بالاخره مدافعان این عمل پذیرفتند که روش آنها کاملا احمقانه است و جز ایجاد عوارض جانبی کوچکترین اثر مفیدی ندارد؟ آیا ایشان فراموش کرده در زمانی بسیار نزدیک به زمان استفاده از د.د.ت به عنوان بهترین آفت کش و معجزه کشاورزی به طور بیسابقه ای که در سراسر جهان ترویج کردید و اتفاقا افزایش گسترده تولید محصولات کشاورزی را به دنبال داشت؟ آیا پل هرمان مولر سوئیسی در سال ۱۹۴۸ جایزه نوبل در فیزیولوژی و پزشکی را برای کشف خواص حشره کشی این محصول به دست نیاورد؟ آیا همان زمان مسوولین کشورزی وقت در کشور ایران به طرز گسترده استفاده از این محصول را ترویج نکردند؟ پس چه شد که بعد از شصت سال استفاده از اکنون در سراسر جهان ممنوع اعلام شده است؟ مواردی که زمانی یک پیشرفت مسلم علمی و مفید برای بشر نامیده می شد و امروزه مایه شرمندگی دنیای علم است.
خوانندگان هم لابد از این موارد بسیار سراغ دارند از انواع روشهای پزشکی و رنگهای مجاز و غذاها و حتی سیگار و... که روزی به عنوان محصولاتی مفید حتی از سوی پزشکان ترویج و تبلیغ می شد اما امروز همه یا به تاریخ پیوسته اند یا همگان از مضرات آن محصولات آگاه شده اند.
آیا براستی ایشان احتمال نمی دهد که چه بسا چند دهه دیگر تازه تحقیقات ارتباط مثلا انواع سرطان را با این محصولات ثابت کند؟ کدام عاقلی بشر را به عنوان موش آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار می دهد و می گوید فعلا بگذارید مصرف کنیم تا بعد ببینم آیا خطری دارد یا نه؟ و از همه مهمتر اگر فقط در حد احتمال ادعای مخالفان تراریخته صحیح باشد که این بذرها یک ابزار ترور بیولوژیک برای کنترل زندگی بشر مخصوصا در کشورهای جهان سوم است و سود سرشاری نصیب کمپانی های صهیونیستی تولید تراریخته می کند، آیا باز هم می توان انتظار داشت که این زرسالاران ساکت بمانند و اجازه دهند نتایج تحقیقات علمی علیه محصولاتشان به راحتی منتشر شود؟ و آیا با پول و قدرت و ابراز تطمیع و تهدید صدها محقق را ساکت نخواهند کرد؟
و از همه مهمتر اینکه بگذارید بپرسیم از روزی نخستی که انسان به وجود آمد از کجا فهمید کدام غذا سالم و کدام سمی است؟ بی شک انسان در ابتدا از حیوانات تقلید کرد و غذاهایی که حیوانات می خوردند را سالم تشخیص داد. همین منطق بدیهی تاکنون نیز ادامه دارد و عموم دارو ها و غذاهای جدید ابتدا بر حیوانات آزمایش می شود و در صورت آنکه اثر مخربی نداشت آنگاه با احتیاط بر روی انسان آزمایش می شود. اما نکته جالب و با مزه و البته دردناک اینکه بزرگترین استدلال حامیان محصولات تراریخته در واقع بهترین دلیل ممنوع کردن مصرف این محصولات است. می گویند در شرایط فعلی باید رو به تراریخته بیاوریم چون از آفات مصون است. یعنی اینکه حیواناتی نظیر حشرات از خوردن آن خودداری می کند. به عبارت دیگر حیوانات می فهمند که این سم است و نباید خورده شود. اما ما همان سم را به حلق مردم می ریزیم. قبل از این هم پرندگان و حیوانات از مزرعه خشخاش فراری بودند و می فهمیدند در اینجا سم است اما مدتها پزشکان تریاک را به عنوان دارو تجویز می کردند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
مافیای تراریخته جهانی با هدف تجارت و کسب سود و سلطه بر غذای جهان بدون توجه به مضرات و خطرات تراریخته برای سلامت انسان و محیط زیست اولا با دروغ و فریب در باره تراریخته صحبت می کند و حقایق آن را منتشر نمی کند و ثانیا هر کس بخواهد در باره حقایق تراریخته اطلاع رسانی کند با توهین و تخریب و جملاتی چون فناوری هراس و فناوری ستیز و ضد علم و فناوری و با شکایت و دادگاهی کردن و فشار و تهدید و اخراج آنها از دانشگاه و قطع بودجه های پژوهشی سعی در ساکت کردن آنها دارد. این مافیای خطرناک که همه جا مفوذ دارند در وزارت کشاورزی بهداشت و نهاد ها و سازمان های مختلف بخصوص محیط زیست و دتذای شبکه گسترده ای هستند حتی رسانه ها را نیز تصرف می کنند و مردم را شستشوی مغزی می دهند ولی نمی گویند که چرا 37 کشور پیشرفته از جمله اروپایی کشت تراریخته را ممنوع کرده اند حتی رژیم صهیونیستی 1 متر کشت تراریخته ندارد ولی تلاش دارند همه کشورهای اسلامی را تراریخته کنند. برای اطلاعات بیشتر به کانال سروش و تلگرام پروفسور کرمی مراجعه کنید proffessorkarami@
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
سلام مبخواستم بدونم در حال حاضر خوراک کدوم دام و طیور در ایران غیر تراریخته و سالم هس؟
و اینکه راهی برای تشخیص حبوبات خارجی تراریخته و ایزانی هست؟
ارسال نظرات
آخرین اخبار