وزير اقتصاد و دارايي گفت: فضای اقتصادی و مزیتهای ایران به گونهای است که خارجیها نمیتوانند از آن به خاطر حفظ منافع خود چشمپوشی کنند.
به گزارش گروه سياسي «خبرگزاري دانشجو»، سیدشمس الدین حسینی در همایش روابط عمومی های حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی که با حضور مسئولان این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به افزایش چشمگیر ترانزیت، تولید و صادرات کالا گفت: فضای اقتصادی و مزیت های ایران به گونه ای است که خارجی ها نمی توانند از آن به خاطر حفظ منافع خود چشم پوشی کنند.
وی رشد 25 درصدی تجارت خارجی و همچنین افزایش بیش از دو میلیون تنی ترانزیت کالا پس از اعلام تحریم ها را نشان دهنده این موضوع دانست.
حسینی با اشاره به اقدامات روانی دشمن برای بزرگ جلوه دادن تحریم ها، نقش روابط عمومی ها را در مقابله با این ترفندها، راهبردی دانست و گفت: آنان باید در این زمینه جهادگونه و تحریم شکن عمل کنند و ضمن معرفی ویژگی های بی همتای اقتصاد ایران اثر روانی این تحریم ها را نیز خنثی کنند.
سخنگوی اقتصادی دولت با تاکید بر ضرورت افزایش دانش اقتصاد، بویژه در روابط عمومی های مرتبط با امور اقتصادی افزود: در روابط عمومی ها علاوه بر علم نیاز به تجربه نیز هست.
وي فراهم کردن زمینه های اجرای بموقع مصوبات را از اقدامات روابط عمومی ها برشمرد و گفت: برنامه های اقتصادی هرچه قدر مهم و حیاتی باشد اگر مردم آن را نپذیرند به خوبی اجرا نخواهد شد یا در اجرا با شکست مواجه می شود، بنابراین برای موفقیت اجرای طرح های اقتصادی علاوه بر بال فنی به بال اجتماعی آن نیز باید توجه شود تا در مسیر توسعه اقتصادی کشور به حرکت درآید.
حسینی بيان داشت: برنامه هایی را که به تحول اقتصادی و اصلاح ساختار منجر می شود، باید پیوست های اجتماعی آن نیز قوی تر باشد.
سخنگوی اقتصادی دولت افزایش شناخت نسبت به اهداف و مقوله های اقتصادی، افزایش آگاهی از مردم و جامعه، افکارسنجی و مهیاکردن فضای کار برای اجرای برنامه های اقتصادی را از اولویت های روابط عمومی ها برشمرد و گفت: علاوه بر ضرورت پرهیز از فضاسازی مبتنی بر اغوا باید به سرعت انجام کار نیز توجه ویژه شود.
وي با اشاره به سال جهاد اقتصادی، جهاد در اندیشه را پیش نیاز جهاد اجرایی دانست و افزود: اگر انگیزش جهاد در باورها به خوبی نقش ببندد آنگاه سرعت حرکت برای تحقق اهداف جهادی بیشتر خواهد شد.
حسینی برخی آمارها از اوضاع اقتصادی کشور را کاملا نادرست دانست و با اشاره به برخی آمارهای بین المللی گفت: در آمارهای بین المللی وقتی به آمار یک کشوری دسترسی پیدا نمی کنند در مقابل آن نقطه می گذارند، اما صندوق بین المللی پول اینگونه عمل نکرد بلکه به جای آن صفر قرار داد تا رشد اقتصادی ایران منفی نشان داده شود و رسانه ها نباید این موضوع را دستاویز قرار دهند و آب به آسیاب دشمن بریزند بلکه باید با توجه به نتایج حاصل از فرآیندهای اقتصادی کشور از جمله رشد تولید، صادرات و ترانزیت کالا نتیجه گیری کنند./انتهاي پيام/