روابط رسانهای حزبالله در بیانیهای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی را «نقضکننده مداوم آتشبس» توصیف کرده و اعلام میکند این اقدامات فراتر از نقض توافق و در حد «تجاوز آشکار» است.
تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نبطیه و برخی از مناطق جنوب لبنان، فراتر از یک تحرک میدانی، بخشی از محاسبات سیاسی و امنیتی بنیامین نتانیاهو برای تثبیت کمربند امنیتی، فشار بر مذاکرات آینده لبنان و استفاده از «کارت لبنان» در برابر روند تفاهم ایران و آمریکا ارزیابی میشود.