آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۸۶۳۲۰

فیلتر‌های علمی و اخلاقی در گزینش معلمان جدی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: فیلتر‌های علمی و اخلاقی در گزینش معلمان باید جدی گرفته شوند. معلمان باید الگوی جامعه باشند؛ هم دانشمند، هم متعهد، هم بااخلاق و هم مقید به احکام شرعی باشند.

فیلتر‌های علمی و اخلاقی در گزینش معلمان جدی گرفته شود

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو ، در جریان سفر مدیر کل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش به استان چهارمحال و بختیاری، جمعی از مسئولان استانی از جمله مدیرکل آموزش‌وپرورش، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان، نمایندگان هسته گزینش و مسئولان ارزیابی و مصاحبه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند. 
در این دیدار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، با اشاره به اهمیت کلیدی آموزش‌وپرورش در تربیت نسل آینده کشور، اظهار داشت: اگر امروز آموزش‌وپرورش خوبی داشته باشیم، فردای این کشور نیز روشن و امیدبخش خواهد بود؛ اما اگر این حوزه دچار ضعف و سستی باشد، آینده روشنی پیش‌رو نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی، با تأکید بر اینکه معلمان نقش پدر و مادر معنوی و فکری دانش‌آموزان را ایفا می‌کنند، افزود: داوطلبانی که امروز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند، در آینده مسئول هدایت فکری و اخلاقی نسل نو خواهند بود؛ بنابراین باید با نهایت دقت، سلامت، تدین، تعهد و پایبندی به اصول دینی و انقلابی انتخاب شوند. 
معلمان باید الگوی جامعه باشند 
امام‌جمعه شهرکرد با قدردانی از تلاش‌های مجموعه آموزش‌وپرورش در فرایند دقیق و اصولی گزینش داوطلبان، گفت: فیلتر‌های علمی و اخلاقی باید جدی گرفته شوند. معلمان باید الگوی جامعه باشند؛ هم دانشمند، هم متعهد، هم بااخلاق و هم مقید به احکام شرعی. گزینش باید طوری باشد که نه افراد شایسته از ورود بازبمانند و نه افراد ناسالم وارد عرصه تعلیم و تربیت شوند. 
وی با اشاره به ضرورت حمایت ویژه از دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان یک اقدام کاملاً اصولی و راهبردی است و باید در تمام کشور تقویت شود. ما باید بهترین‌ها را جذب کنیم تا بهترترین‌ها را تحویل جامعه دهیم. 
رضا روستایی، مدیر کل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مراحل بررسی صلاحیت‌های عمومی، استعلام‌ها، تحقیقات میدانی و ساختار مصاحبه بر هماهنگی کامل میان نهاد‌های مسئول تأکید کرد و با اشاره به حساسیت نقش معلمان در آینده کشور گفت: محل سکونت و تحصیل داوطلبان همگی در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها لحاظ می‌شود و دست‌کم هفت ارزیاب نظر نهایی را درباره هر داوطلب اعلام می‌کنند. 

دانشگاه فرهنگیان ۱۷۷۰ ورودی داشته است
 بهمن خدادادی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز در ادامه با ارائه گزارشی از روند مصاحبه بیش از ۱۷۷۰ داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که فرایند گزینش با دقت، سلامت، عدالت و رعایت ضوابط قانونی انجام شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار