راه‌کارهای یک استاد دانشگاه برای حل مشکل کم آبی/ آب‌های نامتعارف، سیستان‌وبلوچستان را احیا می‌کند
گزارش |
یک عضو هیات علمی دانشگاه معتقد است: استفاده از آب‌های نامتعارف مانند گسل‌های آبدار، تصفیه پساب‌ها و قنات‌ها، راهکار حل بحران کم‌آبی سیستان و بلوچستان است.
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
Oman
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
سلام،
از آقای دکتر حمید سرخیل که فارغ التحصیل دکترا "اکتشاف مخازن و آب های زیر زمینی" از دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند انتظار می رود، هنگامی که می دانند که از چاه 2200 متری حفر شده در موقعیت شهر سوخته زابل بجای آب قابل استفاده محلول غنی از املاح یافت شد، نمی توان حتی آب صنعتی بدست آورد.
آب های ژرف آبهایی هستند که در اعماق بیش از 1000 متری سطح زمین محبوس شده اند و بعلت تغذیه نشدن با آبهای سطحی، پس از برداشت دیگر جبران نشده و به اتمام می رسند. نمونه شاخص آن باغات پسته رفسنجان است، که عده ای با بهره برداری از این مخازن جبران ناپذیر بار خود را بستند و حالا آن منطقه فاقد منابع آب استراتژیک برای مواقع فوق بحرانی است.
آب ژرف که در یک آبخان محبوس قرار دارد ممکن است در محدوده آن آبخان جابجا شود، ولی طرح مطالب غیر علمی از جمله سرچشمه گرفتن این آبها از هیمالیا و ریخته شدن آن به خلیج فارس، نه تنها توهین به جامعه زمین شناسان کشور، بلکه موجب گمراهی افکار عمومی و حتی تصمیم گیرندگان غیرمتخصص کشور می گردد.
و من ا... التوفیق
ارسال نظرات
آخرین اخبار