بنزین بی‌تدبیری دولت بر آتش گله‌مندی مردم / مسئولین محترم! صدای مردم را بشنوید
پرونده ویژه «بنزین سوخت!» | بخش اول؛
دولت با اجرای ابهام‌گونه سهمیه‌بندی بنزین آن هم به شیوه‌ی غلط عملا زمینه نگرانی مردم از معیشت و آشوب اغتشاشگران و عوامل دشمن را در جامعه فراهم کرد.
تعداد نظرات: ۱۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حتما وعده های مسئولین برای کنترل بازار و قیمت ها را هر روز و در کف خیابان بررسی کنید
خودشان هم میدانند مثل همیشه وعده ها توخالی از اب درمی اید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
چرا اصل قضیه رو نمی گی که دولت می تونست با روش بهتری این کار رو انجام بده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اگر پایان گزارش رو میخوندید نوشتم که در بخش های بعدی به این موضوعات میپردازیم این فقط یک مقدمه بود باتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
میتونستن بجای اینکه سهمیه به ماشین بدن به هر شماره ملی سهمیه میدادن نرخ بنزین آزادم میکردن ده هزار تومن... ما الان اعتراض به این تبعیض داریم الان دارن ازما فقیرا به پولدارا میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
از یک چیز مطمئن هستم و آن اینکه این معترضان افراد کمی هستند و عده زیادی ندارند. چون اگر عده زیادی داشتند یک تظاهرات واقعی راه می انداختند و نیازی نبود که به اسم اعتراض همه جا را به آتش و خون بکشند تا خودنمایی کنند.
تازه اشتباه دیگری که این افراد به اصطلاح معترض کردند این بود که کاری کردند که حتی مردمی که مایل به اعتراض هم بودند از ترس جانشان جرات نکنند به خیابان بیایند. حتی خود من مایل بودم به خیابان بیایم و علیه تصمیم صد درصد غلط دولت اعتراض کنم اما با این وضع برای خاطر خودم هم که شده جرات رفتن به خیابان در شبها را ندارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
این طرح سهمیه بندی اگر خوبه (که هست) چرا چند سال پیش لغوش کردن که حالا بخوان دوباره با این همه هزینه (خرابکاریهای صورت گرفته) برقرارش کنن. چرا وزیر نفت در راس این تصمیم گیران بابت این کاراش استیضاح نمیشه؟ خون تمام این نفراتی که این چند روز کشته شدن گردن مسئولین و مجریان دولته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
یک ویزیتور که هر روز باید به مغازه ها برسه تا دو تا فاکتور بگیره و روزی زن و بچه شو در بیاره چطور با این قیمت میتونه کار کنه؟
اخه اینقدر نسنجیده هم مگه میشه
این همه فشار اقتصادی و گرانی رو مردم تحمل میکنن
بخدا حق مردم ما این همه ظلم و بی عدالتی نیست
در کشوری که این همه ثروت از جمله گاز و نفت و گردشگری و طلا و ذوب اهن و هزاران مورد دیگه داره حق مردمش این همه فقر نیست

این پولی که هی در صداسیما میگن به قشر ضعیف میدیم فقط یک سرپوش روی مشکلات هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اکثرا استدلال های دولت در مورد "توجیه افزایش قیمت بنزین" بی اساس و غلط است و درواقع آدرس غلط دادن و منحرف کردن اذهان است :
1. اینکه 50 درصد مردم ماشین ندارند! اگر ندارند، اکثریت مردم حداقل یکی از اعضای خانواده شان دارند، باید برحسب تعداد خانوار محاسبه شود
2 . افزایش قیمت بنزین حتی اگر 1500 تومان هم حساب کنیم، یعنی 50 درصد افزایش، و این افزایش به صورت زنجیره وار بر تمام حمل و نقل و کالاها به زودی اثر تورمی خواهد گذاشت.
3 . حتی اگر تمام این پول افزایش به صورت یارانه به مردم پرداخت شود، خود همین مدل یعنی بالا بردن نقدینگی و یک تورم شدید که از یکی و دوماه بعد خودش را نشان خواهد داد و این تورم اتفاقا آسیب و فشار شدیدی به قشر متوسط و ضعیف تر وارد می کند.
4 . حتی با استدلال جلوگیری از قاچاق سوخت که این هم آدرس غلط دادن است، با 3000 تومان هم این قاچاق اگر قرار باشد، انجام می شود، برای کنترل قاچاق راه های بسیار بهتر و ساده تری وجود دارد.
5 . قیمت بنزین باید با توجه به ارزش پول ملی و متوسط درآمد مردم محاسبه شود اون هم برای یک کشور دارنده نفت، با این قیمت جدید، با توجه به درآمد ما بنزین رو بسیار گران تر از کشورهای حتی منطقه باید تهیه کنیم!
6 . نارضایتی اکثریت بالای مردم از این طرح و ناراحتی آن ها و سلب اعتماد عمومی مردم
7 . و دلایل بسیاری دیگری هم از ناکارآمدی و غلط بودن این طرح افزایش قیمت وجود دارد که گفتن آن طولانی میشود.
امیدوارم این کامنت منتشر و مورد توجه قرار بگیره، دوستان رسانه همه چیز با توجیه و سرپوش گذاشتن حل نمیشود، درد و مشکل مردم باید بیان و حل شود ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
سلام : ایران با ۸۰ میلیون جمعیت، سالانه ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال را برای یارانه انرژی هزینه می‌کند و از این نظر رتبه اول جهان را دارد ! در همین حال کشور چین با یک میلیارد و پانصد میلیون جمعیت سالانه ۴۴ میلیارد دلار بابت یارانه انرژی هزینه می‌کند! یعنی ۱۹ برابر ما جمعیت دارد ولی ۲۵ میلیارد دلار کمتر از ایران برای یارانه انرژی هزینه می‌کند! تعجب‌آور که چه عرض شود؟ تاسف‌آور نیست؟!
- این ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال هزینه می‌شود، یعنی از جیب همه ملت بیرون می‌رود، چه مصرف‌کنندگان بنزین و چه کسانی که بنزین مصرف نمی‌کنند! ضمن آنکه افراد عادی یعنی توده‌های عظیم مردم، در مقایسه با صاحبان ثروت، میزان مصرف بسیار کمتری دارند. این نکته گفتنی است که مطابق آمار موجود ۵۰ درصد یارانه انرژی را ۳ دهک ثروتمند جامعه ایران مصرف می‌کنند.
- به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۷، بودجه عمرانی کشور ۶۲ هزار میلیارد تومان بود و در همان سال ۹۷۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه انرژی هزینه شده بود. یعنی ۲۰ برابر بودجه عمرانی کشور که باید صرف آبادانی و عمران می‌شد، برای یارانه انرژی مصرف شده است!
- میزان مصرف بنزین در ایران دو برابر میانگین جهانی آن است.
- روزانه به طور متوسط ۳۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود، چرا که بهای آن در کشورهای همسایه چند برابر قیمت بنزین در ایران است( به نقل از روزنامه کیهان مورخ 27/8/98).
- بر اساس عقل سلیم ومحاسبات منطقی کارشناسان اقتصادی بنا به هردلیلی اگر سهمیه بندی و قیمت بنزین و فرآوردهای سوختی افزایش نیابد،معضل ترافیک پیچیده تر،آلودگی هوا و مرگ و میرناشی از آن بیشتر وبیشتر،قاچاق سوخت بیشتر ،مصرف بی رویه سوخت و بنزین وحشتناکتر می گردد منتهی در کنار افزایش قیمت سوخت دستمزد حقوق بگیران نیز برای ارتقای قدرت خرید آنان قطعاًبایدافزایش یابد.
نرخ هر لیتر بنزین در عربستان ۶۲۰۰ تومان، در امارات ۶۴۰۰ تومان، در افغانستان، ۷ هزار تومان، پاکستان ۸ هزار تومان، ترکیه ۱۳۲۰۰ تومان و در کشور‌های پیشرفته‌ای مانند هلند و سوئد ۲۰ هزار تومان و در ترکمنستان حدود ۵ هزار تومان به پول ما فروخته می‌شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
در گزارشات مردمی صدا و سیما همه اش بر محور اینه که این روش اعتراض درست نیست.
ولی نه سوال می کنند نه جواب خش می کنند آیا روش افزایش قیمت بنزین اینطوری صحیح بود ؟!
اصل قضیه اینه
یعنی این مشکلات کاملا برای دولت قابل پیش بینی بودند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
فقط و فقط به قشر متوسط و ضعیف جامعه فشار میاد و اینکار تبعیضها و اختلاف طبقاتی رو چند برابر میکنه کرایه های چندبرابر شده از جیب کی قراره پرداخت شه نکنه قشر مرفه با ماشینهای خطی سوار میشن ؟
اگر بحث کمک به اقشار ضعیف و محرومه
سهمیه رو با کد ملی میدادن تا اونایی که خودرو شخصی ندارن و دایم باید کرایه بدن بتونن این هزینه افزایش کرایه هارو جبران کنن
متاسفانه ما فقط خرابکاری می بینیم و دروغ میشنویم
خدا به این کشور و مردمش رحم کنه
ارسال نظرات
آخرین اخبار