وی گفت: این افزایش تردد در تهران در حالی امروز رخ داد، که همین امروز ۴۴۸ بیمار کرونا مثبت در بخش‌های عادی بیمارستان‌ها و ۹۹ مورد جدید نیز در بخش‌های ویژ ه بستری شدند.

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در تهران اضافه کرد: این ترددها موجب نگرانی ما در خصوص شیوع ویروس کرونا شده است و می‌تواند کار را از اینکه هست سخت‌تر کند.

وی با اشاره به عدم اجرای برخی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توسط نهادهای ذی‌ربط، گفت: گزارش‌هایی به ما رسیده که نشان می‌دهد برخی از بانک‌ها علی‌رغم مصوبات اقدام به کسر اقساط از حساب مشتریان می‌کنند.

زالی گفت: برخی خانواده‌ها نیز از نظر اقتصادی آسیب‌پذیر هستند، که البته برای تمام این مشکلات در ستاد ملی مقابله با کرونا فکر شده است، اما در اجرای این مصوبات فاصله افتاده است، اما با توجه به اینکه در آستانه جلسه فردا ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، باید هرچه سریع‌تر و قاطع‌تر شاهد اجرای تصمیمات حمایتی و تسهیلاتی دولت باشیم تا نگرانی مالی افراد کاهش یافته و با اطمینان خاطر در خانه مانده و از تردد در شهر بپرهیزند.

وی گفت: در غیر این‌صورت ممکن است کسی که چک و یا مشکلی دارد با چالش مواجه شود، اما مانند گذشته از مردم شریف تهران می‌خواهم با در خانه ماندن به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند، چراکه در ۴۸ ساعت گذشته آمار بستری‌های استان تهران و نیز در کشور افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه به مشکلات اقتصادی مردم واقف هستم، گفت: اما باید بدانیم اگر اقدامات سخت‌گیرانه تر انجام شود، زودتر شاهد برچیده شدن این ویروس منحوس از جامعه و بازگشت اوضاع به روال عادی خواهیم بود و لذا در خانه ماندن به نفع تمام اقشار جامعه است.