گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ حمیرا نوری؛ آیا آموزش سواد رسانه ای در بین دانش آموزان یا دانشجویان یا عامه مردم به طور دقیق انجام شده است؟
باید بگوییم دقیقا نه...
سواد رسانهای هنوز آنقدر درجامعه ایران پررنگ نشده است که بتواند پاسخگوی این حجم از فعالیت در فضای مجازی باشد و علاوه بر آن زندگی ما را نیز به رسانه جمعی گره زده است.
بهتره بگوییم
ضعف سواد رسانه درایران وجود دارد...
و باید تلاش کنیم که بتوانیم درصدد قویترشدن سواد رسانهای جهانی باشیم که بتوانیم خودمان را اماده مسائلی اضطراری مثل قرنطینه در دوران بیماری کرونا کنیم و دوران پساکرونایی که همچنان ادامه دارد...
و این دوران تا حدودی به نفع دانشجوبود.چون دیگر مسیری رو تا دانشگاه طی نمیکردند و دروس رو مجازی فرا میآموختند.
اما دراین حین ساعاتی که برای ساعات های متفرقه دانشجو ذخیره میشد، دانشجویان باید سعی در علم بیشتر میکردند و طبق این مورد میتوان گفت آموزشهای دروس دانشگاهی و مدارس حدوداً ۵۰٪ کاربردی برای دانشجویان و دانش اموزان نداشت و گاهی مابقی آن محدودیت را میتوان ضعف در سرعت اینترنت دانست.
و در آخر پس از تمام تدریسهای مجازی، به بحث اصلی آزمون میرسیم که ترس بسیاری از دانشجویان این بود که چطورمیشود ؟ نمره میگیریم؟ پاس میشویم؟
جای نگرانی ندارد چون اصلا آزمون های این دوره پایه علمی صحیحی ندارند و آزمونهای بی بار و ثمره ای که با کتاب باز میباشد و تمام منابع تدریس دراختیار دانشجو میباشد و اکثرا تلاشی برای خواندن کلی دروس نشده و فقط کسب نمره ملاک برخی دانشجویان میباشد.
در کنار فراگیری علوم مختلف باید سعی در تحصیل سواد رسانه کنیم و باید به دانشجویان و دانشآموزان این را آموخت که باید برای آینده خود بکوشند و تلاش کنند و هدف دانشجویان فقط کسب نمره متعالی نباشد حال به هرنحوی...
و سعی درتلاش بی وقفه برای شکوفاشدن جامعه اسلامی داشته باشند.
شاید اگر امتحانات به طوری مانند کشورهایی مانند چین (گائوکائو) باشد، بهتربود. در اینصورت دانشجو ملزم به خواندن چندکتاب میشد و اینطور است که سرانه مطالعه هرکشوری را قشر جوان و گاهی دانشجویان و دانش اموزان هرکشوری تعیین میکنند.
حمیرا نوری - مسئول بسیج دانشگاه آل طه تهران
انتشار یادداشتهای دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروهها و فعالین دانشجویی است.