نامه اعتراضی جمعی از دانش‌آموختگان دکتری به وزیر علوم
در پی اقدام سازمان امور دانشجویان صورت گرفت
جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دولتی در راستای اقدام سازمان امور دانشجویان برای شرط آزادسازی دانشنامه، نامه اعتراضی را به وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری نوشتند.
تعداد نظرات: ۴۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
با سلام
از وزیر علوم تقاضای تقاضای همکاری دارم.
متاسفانه در جامعه کنونی ذره ای ارزش برای فارغ التحصیلان دکتری قائل نیستند بدون شغل و درآمد چطور میشه هزینه لغو تعهد فرصت را داد. در حالی قبلا همچنین قانونی اصلا وجود نداشته
با تشکر
ناشناس
Canada
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
لینک جمع آوری امضا برای حمایت از خواسته دانشجویان دکتری
http://formaloo.com/k80yb
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
وقتی یادم میاد که دانشجویان در کشوری که من برای فرصت تحقیقاتی رفتم. حقوق ماهیانه و فاندهای خوبی برای رفتن به دوره تحقیقاتی خودشون داشتن و من الان باید بابت کارهای تحقیقاتی که انجام دادم و تلاشهایی که برای انجام پژوره و نوشتن مقاله باید ارز به نرخ روز پرداخت کنم باخودم میگم اشتباه یا گناه من چی بوده یا هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا باید گرنت یک دوره پژوهشی که با هزار دردسر برای گرفتن ویزا و فشار زیاد برای تکمیل پروژه و مقاله در اون دوره کوتاه به خودم وارد کردم باید بدون اینکه قبل رفتن به این مطلب اشاره بشه که باید بعد از بازگشت این ارز پس داده بشه پس داده بشه؟؟؟؟؟؟؟چرا تا قبل این جریانها نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Canada
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
با تشکر از خبرگزاری دانشجو جهت پوشش این خبر.
با توجه به مشکل به وجود امده از سوی سازمان امور در خصوص لزوم دریافت هزینه فرصت مطالعاتی جهت آزادسازی مدرک دکترا، بسیاری از دانش آموختگان و دانشجویانی که به فرصت مطالعاتی رفته اند، مخالفت خود را با این رویه سازمان اعلام نمودند. بدیهی است که ادامه این رویه ضربه ی جبران ناپذیری به روحیه پژوهش در کشور خواهد زد، چرا که بخش اعظمی از مقالات با ضریب تأثیر بالا حاصل ارتباط با دانشگاه های مطرح جهان و استفاده از دستگاه های پیشرفته موجود در. این کشور ها بوده است.... دانشجویان تمایلی به رفتن به فرصت مطالعاتی را نداشته زیرا قادر به پرداخت این هزینه پس از فارغ‌التحصیلی نیستند...
از همه دلسوزان تقاضا می کنم در این قضیه ورود کرده و مانع از رویه نامناسب سازمان شوند.
ناشناس
France
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
با تشکر از خبرگزاری ایسنا که به ما در پیگیری برای احقاق حقمان کمک کرد. از وزیر محترم علوم تقاضا دارم به این درخواست رسیدگی کنند. بدیهی است که اگر زمانی که برای دوره فرصت مطالعاتی اقدام می کردیم چنین دستورالعملی وجود داشت، حتما عطای کمک هزینه فرصت مطالعاتی را به لقای آن می بخشیدیم و هفت خوان رستم را برای گرفتن آن طی نمی کردیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
با سلام
گویا قرار بر آن شده که به ازای تحویل دانشنامه به فارغ التحصیل دکترا هزینه فرصت مطالعاتی به نرخ روز از او گرفته شود.
فارغ التحصیل بیکار دکتری دانشگاه روزانه این هزینه را چگونه برآورده کند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اگر هم داشته باشه نباید پرداخت کنه. بابت این کمک هزینه کار کردیم و مقاله دادیم و بازگشت به کشور داشتیم. کار فراهم کنند بعد حرف از عدم انجام تعهد کاری بزنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اقدام باز پس گرفتن ارز فرصن مطالعاتبی از فارغ التحصیلی که به تمام مواد تعهدات سند محضریش و تعهد بازگشت و تعهد اموزش رایگان پایبند بوده اقدامی عجیب، خلاف قانون و خلاف شرع می باشد. نمی شود که هرگاه ذی نفعان دلشان خواست از راه برسند و برای کسری بودجه شان چیزی را مصوبه کنند و آنرا عطف به ما سبق کرده و بر دکتراهای بیچاره ای که شغل و درامدی ندارند اعمال کنند. خواهشمندیم که منکعس کنید تا به گوش مسئولین برسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
وزارت علوم هنوز پژوهانه ی دوره ی دکتری این دانش آموخته هارو پرداخت نکرده حالا میخواد جایزه ای این دانش آموخته ها با رقابت و بواسطه ی داشتن توانایی یک پژوهشگر موفق کسب کرده اند رو پس بگیرد؟!
بدون شک خود وزارت علوم از نتایج علمی و روابط بین الملل این فرصت امتیازهای خوبی گرفته.
در هر صورت وزارت علوم باید با همون رویه ای که تا الان اعمال میکرده عمل کند و اگر تصمیمات جدیدی در این مورد گرفته برای مشمولین بعد از اعلام تصمیم اعمال کند.

با آرزوی سلامتی و سربلندی برای پژوهشگران و مجریان حمایت از حقوق پژوهشگران
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
با سلام تشکر ویژه از خبرگزاری دانشجو به جهت انعکاس مشکل پیش روی ما دانشجویان و دانش اموختگان دکتری
تغییر رویه سازمان امور دانشجویان مبنی بر پرداخت تعهد فرصت مطالعاتی به نرخ روز را "هرگز" برنمیتابیم
دانشجو و دانش آموخته دکتری همواره نیاز به حمایت دارد. دانشجوی دکتری یک محقق است؛ تحقیق و کسب علم مرز نمیشناسد، اقدام جدید سازمان موجب دلسردی دانشجویانی میشود که قصد دارند به این طریق سهمی هر چند ناچیز در پیشرفت علمی آن وزارتخانه و سربلندی کشورمان داشته باشند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
با سلام و احترام

بنظر بنده این اصلاحیه و مصوبه اخیر
بی نهایت اجحاف در حق دانشجویان دکتری می باشد و قطعا هیچ کسی از حالا به بعد دیگر برای ورود به مقطع دکتری هیچ تلاشی نخواهد کرد و بزودی در تمام مجامع بین المللی افت علمی خواهیم داشت.
خواهشا این موضوع را پیگیری نمایید.
تمام دنیا دکتری حقوق ثابت دارد ولی در ایران نه حقوقی دارد و نه بیمه ای و هم کنون این مصوبه تیشه به ریشه علم خواهد زد
ناشناس
Germany
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
تغییر رویه سازمان علاوه بر اینکه شامل کسانی که تا کنون از فرصت مطالعاتی استفاده کرده اند، نباید بشود چون تا چند ماه گذشته رویه مشابه آنچه که در نامه گفته شده، بوده است و عطف به ما سبق نمی گردد، بلکه باعث افول چشمگیر پژوهش در مقطع دکتری می گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
با تشکر از پوشش این خبر
لطفا صدای دانشجو باشید ..
حق هر دانشجویی هست که بتواند از اسکلارشیپ استفاده کند اول تعداد رو کم کردن
بعد ارز و کم کردن
بعدتر هم که ارز دولتی رو حذف کردن
الان هم بازپرداخت پول
که اصلا قانونی نیست و ما امضا نکردیم
لطفا صدای ما باشید
با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
با تشکر از خبرگزاری دانشجو،
اقدام اخیر سازمان امور دانشجویان در خصوص پس گرفتن کمک هزینه فرصت مطالعاتی به صورت نرخ ارز روز (در جهت اعطای دانشنامه رسمی) از دانش آموختگانی که به تمام مواد تعهدات سند محضری و بازگشت به وطن پایبند بوده اقدامی تاسف برانگیز و خلاف قانون و شرع دین مبین اسلام می باشد.
جناب محترم وزیر، به حق می باشد که جنابعالی با توجه به مسند ریاست و اشرافی که بر موضوع دارید از حقوق دانش آموختگانی که در طول دوران تحصیل با انتشار مقالات معتبر موجبات سرافرازی ایران اسلامی در جوامع بین المللی بوده اند دفاع نمایید.
به کارگیری هرگونه ابلاغیه جدید و عطف به ما سبق کردن در مورد دانشجویان و دانش آموختگانی که در سالهای گذشته از فرصت بازگشته اند، خلاف قانون جمهوری اسلامی ایران می باشد.
ناشناس
Belgium
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
جالب است که پیش تز رفتن قرارداد محضری امضا نموده ایم و اکنون چیزی از ما میخوان که در قرارداد ذکر نشده. بدون اگاهی قبلی پولی که به عنوان جایزه دادن میخوان پس بگیرن. کشورهایی که رفتیم تمام دانشجویان دکتری حقوق داشتن هرکدوم چند بار فاند گرفته بودن برای تحقیقاتشون... همه اینها رو دیدیم و دم نزدیم و شاکر بودیم که در این شرایط وزارت علوم کشور ما هم تونسته کمکمون کنه بیایم تحقیقاتمون رو انجام بدیم و مقاله چاپ کنیم. حالا دیواری کوتاهتر از دیوار دانشجو پیدا نکردن که کمبود بودجه شون رو باهاش پر کنن؟؟؟ مگه ما اسیر یا برده ایم؟
ناشناس
Korea (Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
سلام
یه سوالی ازتون داشتم از همه ی اون کسانی که اصلاحیه تیر ماه ۹۹ رو امضا کردین
یه بار شد فکر کنین که دانشجوی دکتری که حداقل ۳۰ سالشه و کار نداره، درآمد نداره، از لحاظ مالی وابسته خانواده شه
چطوری و از کجا ارزی که چند سال پیش باقیمت ۴ هزار گرفته رو به نرخ روز برگردونه
چرا این موضوع رو وقتی ارز گرون شده تصویب کردین
توقع دارین که فارغ التحصیل بیکار از کجا این ارز رو به شما برگردونه
چرا در این وضعیت خیلی بد اقتصادی کشور ما رو بیگانه تشخیص دادین، چرا به ما حمله کردین
ما بچه های این سرزمینیم؛ آرزومونه که یه زندگی خوب توی کشور خودمون پیش خانواده هامون داشته باشیم؛ ولی وقتی کاری وجود نداره چیکار میتونیم بکنیم
اگه میتونین شرایط کاری برامون ایجاد کنین؛ اگر نمیتونین؛ ما به اندازه ی کافی تحت فشار هستیم، مدرکی که براش زحمت کشیدیم رو بدین تا راه خودمونو پیدا کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
سوالی که ذهن منو مشغول کرده اینه که مسیولین عزیز:
آیا خودشون دانشجو دکتری نبودن؟
آیا درکی از سختی ها و استرس های در طول مدت تحصیل دارن؟
آیا خودشون هم مثل ماها بدون گرفتن حقوق دوره دکتراشون پشت سر گذاشتن؟
آیا اونایی که بورسیه خارج از کشور از دولت ایران گرفتن و یا فرصت مطالعاتی تشریف بردن خارج از کشور، آیا هیچ هزینه ای برگردوندن؟
آیا همزمان با تحصیل به جای حقوق، وام گرفتن؟
آیا بعد از دکترایی که خوندن، بعدش دنبال شغل گشتن و بیکار موندن؟ یا اینکه از دولت بورسیه گرفته بودن و هم در زمان تحصیل تامین مالی شدند و هم بعدش شغل آماده و رزرو شده داشتند؟
و خیلی آیا های دیگه ...


قطعا خیلی از این عزیزان در جواب این سوالات، جوابی مخالف اون چیزی که از ما خواستند و شرایطی که برای ماها پیش آوردند، خواهند داد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
این هم یکی دیگر از عجایب مدیریتی ماست.
فردی در رقابتی دشوار شرکت می‌کند تا از بین رقیبان بسیار، دانشجوی دکترا شود و آینده ای علمی برای خود و کشورش بسازد. در قسمتی از کارش، به توصیه اساتید(برای شخص بنده به الزام دانشکده)، تصمیم می‌گیرد به فرصت مطالعاتی برود تا رساله دکتری خود را که دانشگاه دولتی برایش تعریف کرده و بدون دریافت مواجب انجام می دهد به شکلی بهتر و ایده آل تر به پایان برساند. در رقابتی دیگر شرکت می‌کند. برگزیده می‌شود. 35 درصد از هزینه های بالای سفر و اقامت خارجش را که ماحصل آن، ارتقای رتبه علمی دانشکده، دانشگاه و کشور است، خودش می پردازد. تعهد و ضمانت می‌دهد به کشور بازگردد و باز می‌گردد. دفاع می‌کند با نمره عالی. درخواست هیئت علمی می‌دهد. انتخاب نمی‌شود. علی رغم حقوق ناچیز حتی درخواست پسادکتری می‌دهد ولی خبری نیست. در اداره کاریابی ثبت نام می‌کند. یک سال می‌گذرد، شغلی پیدا نمی‌شود. گواهی عدم کاریابی می گیرد. می‌خواهد مدرکش را آزاد کند که موقتا برای دوره پسادکتری یکساله در خارج از کشور اقدام نماید تا شاید درآمدی کسب کند و راهی برای اشتغال زایی در بازگشت به کشور ایجاد کند... که به ناگاه دولت تصمیم می‌گیرد آنچه به عنوان بخشی از هزینه انجام پروژه تعریف شده خودش (دانشگاه دولتی) هزینه کرده را از دانشجوی بدون مواجب دیروز و جامانده از بازار کار امروز باز ستاند، آن هم نه به نرخ معاون اول آن روزها، که به نرخ آزاد امروز...

به راستی چه کردید با فرزندان فرهیخته سرزمینتان جنابان آقایان مسئول......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
همان زمان که فرصت بودیم، اساتید خارجی براشون تعجب آور بود که چطور ما بدون حقوق حاضریم کار کنیم، چه برسد به حال حاضر که وزارت علوم قصد دارد حتی همین ۷۰ درصد هزینه ی فرصتی را که به دانشجو داده است بازپس گیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
این مصوبه به دور از انصاف و اجحاف در حق دانشجویان دکتری است. باز پس گرفتن ارز فرصت مطالعاتی از فارغ التحصیلی که به تعهدات خود پایبند بوده اند و اکنون در کشور شغل ندارند هیچ گونه توجیهی نداشته و خلاف مصوبات و قوانین می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
به نظرم اگر سازمان روی این رویه تاکید داره، از مجلات پیگیری کنیم برای درخواست حذف affiliation دانشگاه های دکتری از مقاله هامون...
اینجوری که مدرک دکتری به دردمون نمیخوره... حداقل وزارت علوم و دانشگاه با مقاله های ما پز ندن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آبرو ریزیه سازمانه
ناشناس
Spain
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
واقعا جای بسی تاسف داره که ما بدون هیچ پشتوانه مالی و کاری باید برای فاندی که ۶۵ درصدش رو فقط دریافت میکنیم بدون در نظر گرفتن هزینه گزاف ترجمه مدارک و ویزا و بلیط، بعد از اتمام دوره این دغدغه رو برای بازگشت پول به ارز روز رو هم متحمل شیم. از مسئولین میخوام واقعا چاره ای برای ما داشته باشن
ناشناس
United States of America
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
با عرض سلام
من بیش از یکسال دنبال کار بودم اما جایی پیدا نکردم. آقای وزیر این قانون که ما بایستی ارز فرصت مطالعاتی را تصفیه کنیم واقعا شرم آور هست. همچنین قانون ۶ ماهه برای ثبت نام در اداره کاریابی اصلا هیچ منطقی ندارد بخدا روح من از این قانون خبر نداشته.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
بايد قبلا در آيين نامه ذكر ميشد كه قراره در آينده اين مبلغ برگشت داده بشه.در اون صورت دانشجو با توجه به شرايط تصميم نهايي رو ميگرفت براي گذروندن فرصت مطالعاتي نه اينكه الان كمبود بودجه شون رو بخوان از فارغ التحصيل دكتري بيكار تامين كنن!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
با سلام
در مورد بازپرداخت هزینه ی فرصت مطالعاتی به نرخ ارز روز باید بگم که واقعا منصفانه نیست چون ما از چنین چیزی قبل از رفتن اطلاعی نداشتیم و این خلاف قانون هست. فارغ التحصیلان دکترایی که هنوز هیچ منبع در آمد و شغلی ندارند چطور و از کجا چنین پولی رو پرداخت کنند. امیدوارم این مشکل حل بشه و مسئولین رسیدگی کنن چون این حق ما نیست که بعد از این همه فشار درس و تلاش باز برای این موضوع هم اینقدر تحت استرس و فشار باشیم.
متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
حتما بايد از قبل در آيين نامه ذكر ميشد.اين كار خلاف قانونه! در اون صورت دانشجو با توجه به شرايط تصميم به گرفتن يا نگرفتن فرصت مطالعاتي ميكرد.اينكه بخوان كمبود بودجه شون رو از فارغ التحصيل بيكار دكتري تامين كنن نهايت ظلمه ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
با سلام و ادب.
قشر همیشه متضرر جامعه. دانش آموخته بیکار، بی پول، مجرد، افسرده.
واقعا ظلمه در حق ما. واقعا ظلم کردید و میکنید
ناشناس
Netherlands
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
این هم یکی دیگر از عجایب مدیریتی ماست.
فردی در رقابتی دشوار شرکت می‌کند تا از بین رقیبان بسیار، دانشجوی دکترا شود و آینده ای علمی برای خود و کشورش بسازد. در قسمتی از کارش، به توصیه اساتید(برای شخص بنده به الزام دانشکده)، تصمیم می‌گیرد به فرصت مطالعاتی برود تا رساله دکتری خود را که دانشگاه دولتی برایش تعریف کرده و بدون دریافت مواجب انجام می دهد به شکلی بهتر و ایده آل تر به پایان برساند. در رقابتی دیگر شرکت می‌کند. برگزیده می‌شود. 35 درصد از هزینه های بالای سفر و اقامت خارجش را که ماحصل آن، ارتقای رتبه علمی دانشکده، دانشگاه و کشور است، خودش می پردازد. تعهد و ضمانت می‌دهد به کشور بازگردد و باز می‌گردد. دفاع می‌کند با نمره عالی. درخواست هیئت علمی می‌دهد. انتخاب نمی‌شود. علی رغم حقوق ناچیز حتی درخواست پسادکتری می‌دهد ولی خبری نیست. در اداره کاریابی ثبت نام می‌کند. یک سال می‌گذرد، شغلی پیدا نمی‌شود. گواهی عدم کاریابی می گیرد. می‌خواهد مدرکش را آزاد کند که موقتا برای دوره پسادکتری یکساله در خارج از کشور اقدام نماید تا شاید درآمدی کسب کند و راهی برای اشتغال زایی در بازگشت به کشور ایجاد کند... که به ناگاه دولت تصمیم می‌گیرد آنچه به عنوان بخشی از هزینه انجام پروژه تعریف شده خودش (دانشگاه دولتی) هزینه کرده را از دانشجوی بدون مواجب دیروز و جامانده از بازار کار امروز باز ستاند، آن هم نه به نرخ معاون اول آن روزها، که به نرخ آزاد امروز...

به راستی چه کردید با فرزندان فرهیخته سرزمینتان جنابان آقایان مسئول......
به نقل از آقای محمد فاضل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
سلام. برای بقیه هم که نامه کاریابی ندارن یه فکری بکنید. دو سال دنبال کار دویدم، ولی کاری پیدا نکردم. حالا میخوام مدرکمو بگیرم برم خارج، میگن باید شصت میلیون پرداخت کنی. از کدوم خزانه بیارم این پولو بدم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برای ما 200 میلیونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
خواهشا کنکورو حذف کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
حداقل صبر کنند، هر ما شاغل شدیم، به تدریج بهتون پس میدیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
منی که دانشجوی دکترای وزارت علوم تحقیقات هستم، در طول تحصیل دکترا هیچ ماهیانه ای دریافت نمیکنم،
هنگام ثبتنام هم یه نامه تعهد تمام وقت از ما میگیرن که حق کار طی دوره تحصیلی رو نداریم که باید این نامه ر امضا کنیم، درحالی که دانشجویان وزارت بهداشت هم تحصیال میکنن و هم حقوق دریافت میکنن. وزرات علوم دقیقا پول چی رو میخواد از ما بگیره؟ این که یه عده جوان بیکار رو قراره اضافه بکنه به جامعه؟ یا حقوقی که درتمام دنیا حق یه دانشجوی دکترا هست؟ منی که دانشجوی روزانه دکترا هستم، چه فرقی با یک دانشجوی دانشگاه آزاد یا دوره شبانه دارم اونوقت؟ اون پولی که دانشجوی شبانه خرج شهریه کرده، من هم باید این پول رو تحت عنوان فرصت مطالعاتی تقدیم کنم به این وزارت علوم ناکارآمد؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
سلام در دانشگاه های ما بی نهایت ظلم به دانشجوی دکتری میشود چرا که دکتری جزء مشاغل حساب میشه در صورتی که هیچ حقوقی دریافت نمیکنن در صورتی که قبلا حقوق میدادن و راحت حذفش کردن به بهانه وام دادن، یه دانشجو دکتری بهترین دوران جوانیش رو هدیه کرده تا تونسته درس بخونه کلی سختی کشیده تو این گرونی گشنگی خورده و... تا تونسته درس بخونه
یه نگاهی به دیگر کشورها بیندازیم میبینیم که چقد احترام برا دانشجویان دکتری قائل هستن
لطفا از مسئولین دلسوز خواهش میکنیم در مورد این دانشجویان مظلوم کمی تجدید نظر کنید و ارزش براشون قائل بشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
بسیار ممنون از پوشش این خبر خواهش مندیم این موضوع و خیلی از حقوق دانشجویان که نادیده گرفته شده و در حق دانشجویان دکتری ظلم شده را پیگیری فرمایید
ناشناس
Hungary
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
از پوشش خبری شما سپاسگزاریم. با گذشت یکسال از فارغ التحصیلی, همچنان در جستجوی کاری مناسب با رشته ی تحصیلیمان هستیم. گاهی حس می کنیم این همه تلاش برای ابادانی کشوری که حتی حاضر به فراهم کردن کوچکترین امکانات جهت تحصیل بهتر برای ما نیست چه سودی دارد؟
واقعا انصاف نیست که عنوان این ارز، اسکالرشیپ تحصیلی باشد که بلاعوض تصور می شد و اکنون به هر طریقی قصد تحصیل آن از افرادی را دارند که تمام تلاششان را برای پیدا کردن کار انجام داده اند.
با تمام توان برای احقاق حق خود تلاش می کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
میشه از وزا بخواهید طرحی تصویب کنن که بدون پرداخت گرنت فرصت مطالعاتی به دانشجویان دوره دکتری، با پرداخت اقساط چند برابر گرنت رو بگیرند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
با سلام خدمت وزیر محترم علوم
من نه تنها از ایشون تقاضای کمک به قشر زحمت کش و مظلوم دانشجو رو دارم بلکه بهشون یاد آور میشوم که دانشگاه و وزارت علوم به وجود دانشجو زنده است.‌ امید دانشجو ها رو نکشید. نگذارید جامعه با موجی از افسردگی و تبعات اون رو برو شود.‌ درست هست ما هم خدایی داریم، اما ما یاد گرفتیم زیر بار حرف زور و ناحق نریم.
واقعا هدف خدمت به قشر دانشجو هست یا سرکیسه کردن بچه های مردم؟
دانشگاه، دانشجو و پژوهش مقدس هستند وگرنه با این چند میلیون که به زور و ناحق از فارغ التحصیلان بیکار بگیرید، نه کشور اباد میشود و نه کسی مجبور به ماندن.
انکه قسمت اش رفتن‌باشد، که ای کاش میتوانست در کشوری که ریشه در آن دارد خدمت کند، از زیر سنگ هم‌شده این پول را جور میکند
اما بعد دیگر اسم کشورش را هم نمیاورد چه به خدمت...
به خاطر پول در نخبگان کشور نفرت ایجاد نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اصل مطالبه این مبلغ غیر قانونی است. مطابق تعهد داده شده و روالی مه تا مردادماه امسال هم اجرا میشد با بازگشت به کشور و نامه عدم کاریابی تعهد داده شد لغو می شود.
وقتی برای آزادسازی مدرک محدودست زمانی قرار داده شده فارغ التحصیل اقدام به گرفتن دانشنامه میکنه. دلیل نمیشه که میخواد مهاجرت کنه. که اگر هم مهاجرت کنه غیر قانونی نیست.
شما کار فراهم کن بعد بگو تعهد رو به جا نمیارن.
ارسال نظرات
آخرین اخبار