رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از هزار مدرسه سنگی ناایمن با ظرفیت حدود ۴ هزار کلاس درس با همت و همراهی ۱۰۰ درصدی مردم ساماندهی میشود.
۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
کاظمی در همایش ملی حکمرانی در نظام تعلیم و تربیت مطرح کرد؛
وزیر آموزش و پرورش گفت: میان نظام تعلیم و تربیت خانواده، آموزش و پرورش و نظام دانشگاهی هیچ پیوستگی وجود ندارد و هرکدام مسیر خود را پیش میرود. بودجه وزارتخانه هیچ تأثیری در عدالت آموزشی ندارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی درباره پایداری آلایندههای هوا در استان، پس از تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا، درباره غیرحضوری یا حضوری شدن مدارس تصمیمگیری میشود، بنابراین احتمال تمدید چنین وضعیتی وجود دارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تاثیر قطعی معدل در فرایند بررسی است. تصمیم گیرنده نهایی خود شورای عالی انقلاب فرهنگی است و آموزش و پرورش نقشی در این مسئله ندارد.
وزیر آموزش و پرورش درباره موضوع رفع فیلترینگ گفت: با توجه به مخاطبان و ماموریتی که وجود دارد ممکن است نیازمند یک سری محدودیتها باشیم اما فکر نمیکنم جامعه نیازمند فیلترینگ قطعی در همه موارد باشد. امروز بدون فیلتر با گوگل نمیتوان به یک کتابخانه دسترسی پیدا کرد البته مرجع اصلی این موضوع شورای عالی فضای مجازی است.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد مورد توجه جدی در خصوص آموزش رایگان قرار بگیرند، گفت: در مدارس دولتی بنا شده است دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد تحت آموزش رایگان قرار بگیرند و حمایتهای لازم از آنها انجام شود.
بررسی مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاثیر قطعی معدل در رتبه کنکور پس از سه سال نشان میدهد بر خلاف آنچه که قبل از اجرایی شدن این مصوبه اعلام میکردند، چندان مسیر عدالت آموزشی قرار نگرفته است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمانی که مشروط شدهاند، مانند هر دانشگاه دیگری باید تعهد بدهند و روند رسیدگی طی شود. این مسئله در حال پیگیری است و جای نگرانی ندارد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مسیر توسعه و ارتقای نظام آموزشی از هر نوع نقد و نظری استقبال میکنم، گفت: از ظرفیتهای زنان، جوانان و نیروهای کارآمد در مدیریت بهره خواهیم برد.
کتابهای کمک آموزشی از سالیان گذشته به دلایل مختلفی در بین دانشآموزان از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است، یکی از این دلایل ضعف نظام آموزشی در تولید محتوای کاربردی، روان و جذاب برای دانشآموزان بوده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: موانع اجتماعی و پای کار نبودن دستگاهها و نهادها باعث محرومیت و شکوفا نشدن استعدادهای درخشان دانشآموزان استثنایی میشود.