کد خبر:۱۹۸۸۶۷
اخبار بیستمین نمایشگاه قرآن کریم؛

حائري زاده‌: انديشكده يقين به دنبال بومی سازی و تدوين دانش دكترينولوژي است

عضو انديشكده يقين گفت: اگر بخواهيم يك الگوي جامع و كامل براي اداره جهان اسلام ارائه دهيم نياز به بومي سازي علوم اقتدارآفرين داريم به همين دليل انديشكده يقين ...
به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو» حائري زاده در نشستي که امشب در بخش تحول علوم انساني بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم برگزار شد به معرفي دستاوردهاي مركز بررسي‌هاي دكترينال امنیت بدون مرز پرداخت.

حائري زاده در ابتدا به مدل ساختاري اين موسسه اشاره و تصريح كرد: انديشكده يقين در سطح ارائه مدل‌هاي ساختار حكومتي از مدل‌ مركز پرودوك كه مركز تبيين دكترين‌ها در ايالات متحده است استفاده مي‌كند.

عضو انديشكده يقين افزود: مجموعه پرودوك در چهار سطح استراتژيكي، عملياتي، تاكتيكي و تكنيكي محصولات خود را ارائه مي‌دهد و مركز بررسي‌هاي دكترينال نيز از اين الگو براي انتشار دستاوردهاي خود استفاده مي‌كند.

وي در ادامه يادآور شد:‌ انديشكده يقين دو سطح پژوهشي از مدل كلوژدوفرانس استفاده مي‌كند چرا كه الگوي اين كالج در ارائه و برگزاري كلاس‌هاي آموزش بسيار موفق بوده است.

حائري زاده آزاد و رايگان بودن كلاس‌ها، استفاده از اساتيد داراي نظريه و بحث از علوم در حال توليد را از ويژگي‌هاي اصلي موسسه كلوژدوفرانس عنوان كرد و افزود: انديشكده يقين سعي كرده تا از اين الگو براي گزينش اساتيد استفاده كند.

عضو انديشكده يقين گفت: الگوي ديگري كه اين مركز استفاده مي‌كند مدل حوزه‌هاي علميه زمان صفويه است زيرا در آن زمان حوزه‌هاي علميه پاسخگوي تمام نيازهاي بشري بوده است.

وي در ادامه به ضرورت تدوين دانش دكترينولوژي اشاره و بيان كرد: اگر بخواهيم يك الگوي جامع و كامل براي اداره جهان اسلام ارائه دهيم طبق فرموده رهبر انقلاب نياز به بومي سازي علوم اقتدارآفرين داريم به همين دليل انديشكده يقين به دنبال تدوين دانش دكترينولوژي است.

حائري زاده بيان داشت: در زمينه بومي سازي دانش دكترينولوژي تا كنون 39 مكتب و رويكرد از 64 مكتب بومي شده است كه مركز بررسي‌هاي دكترنيال از اين حيث پيشتاز جنبش نرم‌افزاري در علوم انساني مي‌باشد.

عضو انديشكده يقين افزود: اولين قدم در بومي سازي علوم ايجاد مفاهيم اوليه است و پس از آن بايد ريشه كلمات شناخته شود و بررسي تغييرات صورت گرفته بر روي مفاهيم گام سومي است كه انديشكده از آن استفاده مي‌كند.

وي در ادامه به گام چهارم اشاره كرد و گفت: فراگير كردن مفاهيم توليد شده جديد از منبع قرآن و سيره پيامبر و همچنين خرد بشري مي‌باشد حاصل مي‌شود.

حائری زاده در پايان متذكر شد: علت ناكارآمدي برخي موسسات در زمينه تحول علوم انساني عدم مطالعه تطبيقي مانند آنچه اين مركز انجام مي‌دهد، عدم آشنايي با ريشه كلمات يوناني و لاتيني و همين‌طور غرب شناسي ناقص مي‌باشد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار