«حضرت‌آقا صراحتاً فرمودند: من به شدت با برهنه شدن مخالفم »
مروری بر نظرات علنی و صریح رهبر انقلاب درباره برهنه شدن در هیئت
حضرت آقا فرمودند: " من بشدت مخالفم با برهنه شدن". جای دیگری هم فرمودند: «نه تنها قلبا لسانا هم می‌گویم به دیگران هم بگویید.»
تعداد نظرات: ۴۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
ای آقا و مولای من اگر امثال این ناچیز سربازان واقعی شما بودیم شما نمی فرمودید که حرف من را گوش نمی کنند خاک برسر من که خدای مهربان ما را ببخشند و توفیقی عنایت فرماید که سرباز واقعی فرزند امام زمان که رهبری حکیم و فرزانه است باشیم .
ان شاء الله
امیرحسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
برادر من فرزند امام زمان چیه نوشتی امیدوارم اشتباه تایپی باشه
نایب امام زمان درسته
شریف
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
همه ما شیعیان به نوعی فرزند امام زمان (عج) هستیم شاید منظور این دوست ما هم همین باشد نه فرزند تنی و نسبی.
رستمی
United Arab Emirates
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
سمع و طاعه مولای...
حامد ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
من هم خوشم نمی آید که لباس ها را در بیاورند و سینه بزنند. الان هم که مطلع شدم رهبری هم مخالف است، دوچندان مخالف این کارم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
فکر کنم یکی از مراجع در پاسخ به برهنه شدن در مراسم جوابی به این مظمون و مفهوم دادند که: آیا کسی در عزاداری پدرش حاضر است برهنه شود؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
نمیدونم چرا جدیدا ر وقت میخان بگن تو عزاداری امام حسین یه کاری نکنید با عزاداری پدرامون مقایسش می کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پدرای ما بزرگوار اما کو تا امام حسین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
چون پدر جزء عزیزترین افراد برای انسان است و ما در مقایسه ی دنیوی شاید نزدیکتر از این مثال را نداریم.
هر چند اگر دقت کنیم در بسیاری اوقات متاسفانه به اندازه مراسم ختم پدر هم بعضی ها شاید....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
منظور رعایت ادب و شانیت عزاداری است.
منظور میزان محزون بودن است.
و...
مستر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
سلام
اخوی یک قیاسی تو منطق هست به اسم قیاس اولویت
یعنی چی حالا؟ یعنی این که وقتی پدر ما که خیلی بزرگوار هستن ولی در مقابل امام کسی نیست،حالا اینا (یعنی پدران عزیز)که کسی نیستن ما موقع عزا داریشون لخت نمیشیم و هروله نمیکنیم خب بالاولویت نباید اینکارو برای امام انجام داد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
قابل توجه حاج محمود کریمی
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
اگر امسال به هیات حاج محمود میومدی متوجه میشدی که خود آقای کریمی هم صراحتا به پیام آقا لبیک گفتن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
متاسفانه آقای کریمی بجای اینکه بگه چشم،کلام آقا رو تفسیر به رای کرده و گفته که آقا فرموده اصرار نکنید به لخت شدن و ما هم اصرار نمیکنیم!! آقا اینو گفته؟؟ آقای شیخ حسین انصاریان هم افاضه فرمودند که منظور رهبری در مقابل نامحرم بوده؟؟ خب بزرگوار روتون نمیشه بگید قبول ندارم چرا حرف آقا رو تحریف میکنید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
منم توقع داشتم کریمی همونطور که با همه دعوا میکرد لخت بشید حالا هم جدی بگه نشید.
ولی گفت حکم آقا فقهی نبوده و از این به بعد هم کسی جلوی دوربین حق نداره لخت باشه و نظر حضرت اقا هم مشخصه بقیه هر طور میخوان باشن چون بعضیا اگر لخت نشن میرن بیرون سرما میخورن !!!!!!!!!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
سبک عزاداری آذریها که آقا در صحبتهایشان به آن اشاره کرده و از آن تمجید کرده است بدین شرح است که در موقع سینه زنی دو دکمه از پیراهن خود را باز کرده و با یک دست میگیرند و موقع ضربه زدن پیراهن را باز کرده و موقع برداشتن دست دوباره پیراهن را ول میکنند.
در این سبک علاوه بر اینکه دست مستقیم به بدن میخورد از در آوردن پیراهن هم جلوگیری میشود.
لطفا بر روی اینترنت سرچ کرده و این سبک را ببینید
عزاداری ایرانیها خیلی دلنشین هست علی الخصوص نوحه سرایی و عزاداری آذری زبانها
التماس دعا
\\\\\jlh.fvnfdklvbfjkbvfnv zfa.jfbae.jgr
Nepal
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
سوال؟
اردبیلی ها که زنجیر می زدند و یا سینه می زدند کجا بودن توی خیابان و یا محفل؟
بردار من خوب معلومه که اگر قرار باشه سینه بزنن توی خیابان، نباید برهنه بشن.
یونس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
به چشم اقای ماهرچه توگویی مطیع فرمانیم.....
علی مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
با سلام
آقای سلحشور شب هشتم محرم امسال نیز دوباره موضوع برهنه شدن در سینه زنی را از مقام معظم رهبری سوال کرده بودند و ایشان هم دوباه تایید فرموده بودند که می توانید موید مطالب بالا قرار دهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
ببخشید دوستان
من فروشگاه مواد غذایی و پودر های بدنسازی و ... دارم با این توصیه رهبر که شدیدا ضرر میکنم
چون مشتری های اصلی من از دوهفته مانده به محرم خرید می کنند که بدنشان برای هیات ها و دسته ها آماده و خوش اندام باشد .
تکلیف من چیست ؟
یا مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
مشخص شد ریا یا گناهانی بدتر مطرحه اکثرا بجز عده ای در این لخت شدن‌ها و بقول شهید مطهری و هر انسان فهیمی این نوع اداها برکت حسینی نداره و مضر هم هست مطالعه فرمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
اصلا مداحان محلی از اعراب ندارند تا وقتی رهبر عزیزمان و مراجع بزرگوار وجود دارند.
این مداحان واقعا چقدر سواد دارند که رو حرف آقا نظر می دهند
چرا خودشان را انقدر بزرگ می دانند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
از همه بزرگواران عذرخواهی میکنم. واقعا سوال دارم هیچ قصد و سوءنیتی در کار نیست.
چندین بار شنیدم ولی فقیه باید مجتهد جامع الشرایط باشه. یعنی فقیه عادل بی هوس. از طرفی هوس تنها به مشوب و قمار زن بارگی ووو اطلاق نمیشه و در مورد فقیه، بر امور دل بخواهی اطلاق میشه. یعنی حرف و فعلش باید بر مبنای قرآن و عقل و سنت باشه. به طور مثال در این مورد عزاداری اون بالا نوشته آقای سلحشور خواستند ته دل آقا رو بدونن. سوال من اینه مگه امر و نهی حکومتی و اخلاقی به دله؟ به نظرم صحبت های اخلاقی مقام رهبری بیش از هرکسی زیر نظره. من دوست دارم رهبرم مثل هیئتی ها باشه. ولی خداوکیلی به سوالم جواب بدید نه شبهه و فحش و بد و بیراه و تعصب بازی.
ممنون
غريبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
خب شايد آقا اگه بخوان نظرشون رو در اين مورد قاطعانه اعلام كنن جامعه سخت بپذيره. بعضيا موضع بگيرن و بگن از لحاظ فقهي مانعي نداره و ما هم برخلافش عمل نميكنيم. اما از نظر فرهنگ عزاداري كار قشنگي نباشه. من خودم شخصا خوشم نمياد. اين ماييم كه به رفتار تندمون باعث شديم آقا سخت اظهار نظر كنن. حذب اللهيا يه جور بدخواهان و معاندين هم يه جور ديگه مقاومت نشون ميدن. خلاصه مسلم زمان غريب و مظلومه.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
برای عزاداری سرور و سالار شهیدان امام برحق مظلوممون حسین (ع) فقط ته دل یک نفر در کل عالم رو باید رصد کرد و عمل نمود. اون یک بزرگوار هم امام عصر (ع) است. مولای ما در زیارت ناحیه مقدسه راهنمایی جامع و کامل کرده اند. مولای ما با خون گریه کردن راهنمایی کرده اند. امام معصوم در محضر خدا حق بزرگنمایی کردن ندارند پس وقتی ایشان فرمودند در عظمت مصیبت جدم حسین (ع) خون گریه میکنم یعنی اشک چشم تمام می شود و مویرگ چشم این بزرگوار از شدت گریه پاره میشود. حالاشما بیا این رو مقایسه کن با ایراداتی که به هیات می گیرند. من مطمئن هستم مقام معظم رهبری برای بستن دهان بد خواهان این حرف را میزنند ولی آخرش چی؟؟ اگه همه لباس بپوشن بعدش میخوان بگن هروله کردن و سرو سینه زدن کار زشتیست بعد دوباره رهبری بگن این هم تعطیل
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
با سلام خدمت شما دوست گرامی وعزیز
اولا به نظر شما آیا ولی وامام جامعه همیشه میتونه حرف حق را با صراحت وبی پرده بگه؟اگه جواب مثبته چرا امام علی علیه السلام در جریان سقیفه مخالفت قلبی خودشان را با صراحت اعلام نکردند؟ این یک مثال آشکار برای اینه که جامعه همیشه برای پذریفت حرف صحیح وحق که مطابق نظر قلبی امام و ولی جامعه است ظرفیت وپذیرش ندارد ولذا این حقایق در قلب ولی می ماند
ثانیا اینکه یک حرفی در قلب ولی زمان باشه دلیل بر رای شخصی ایشان نمیشه کما اینکه در مثال بالا در قلب امام علی علیه السلام در آن جریان اعتقاد و سخنی بود که فعل ایشان مطابق آن حرف نبود ولی به دلیل عدم پذیرش جامعه این حرف قلبی در دل امام ماند حالا اینکه شخصی مثل سلمان ویا ابوذر وعمار از امام می خواستند که حرف ته دلشون را با..
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
در جریان بگذارد وامام این کار را می کردند یعنی امام مطابق هوا وهوس عمل می کردند؟
این یک مثال شاخص بود برای اینکه بهتر لمس کنید که گاهی به هر دلیل امام جامعه حرف حق وصحیح را به هر دلیل از جمله عدم وجود مقتضیات نمی توانند صریح وآشکار بیان کنند لذا خواص می توانند در این زمان نقش واسط ورابطی را پیدا کنند تا این پذیرش در جامعه ایجاد شود صر
یه بسیجی...
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
برادر،همونطورکه بالاخوندیدگفته شده خضرت آقانظرفقهی شون این بودکه اشکالی نداره امانظرقلبی شون این بوده که خوششون نمیاد.نگفتن که نمیتونیدبرهنه عزاداری کنیدکه میگیدنظرشخصی شونوبرادین گفتن.هرکس میتونه دراین مواردنظری داشته باشه اماحضرت آقاکه هرکس نیستن.ولی امرمسلمین ونائب امام زمانن.مسلمانظرحضرت آقاهمون نظرامام زمانه.شماهم اگه واقعاسربازواقعی رهبروامامزمان هستید همه نظرات رهبرروقبول میکردیدبی چون وچرا.......بعدشم من نمیدونم شماوبعضیایی دیگه چه اصراری داریدکه برهنه عزاداری کنید؟؟!به نظرمن که اصلاقشنگ نیست....اینم دقیقامث همون قمه زنییه که توبعضی جاهابرگزارمیشه...بنظرشماامام حسین راضیه ک شیعیانش به خاطرامام حسین خودشون روزخمی کنن؟؟؟؟امام حسین عزاداری میخوادکه قلبش عزادارباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
جناب آقای یه بسیجی! شما مطمئنید مسلماً نظر آقا همون نظر امام زمانه؟!؟!؟!؟
آقا اگه قرار باشه خطری ببینند از ناحیه امثال شما تفریطی هاست.
منطقی تر برخورد کنید لطفا و حضرت اقا رو یه درجه از عصمت ذاتی بیارید پایین همه چی حل میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
در غیبت امام زمان(عج) امر نائب عام ایشان برای مسلمین حجت است و تکلیف ما نیز عمل به توصیه ایشان است.
ضمنا مقصود از قلبا عمل بر اساس هوی و هوس نیست بلکه ظن محتمل به وهن شیعه و اسلام است. که این ناشی از دید کل نگر و وسیعتر ایشان است و گر نه به حال ایشان برهنگی در هیات چه تاثیری دارد؟! این دو مقوله مجزای از هم باید تحلیل شوند.
بخاطر داشته باشیم که بارها از عمل نکردن به هشدارهای رهبری قبل از وقوع حوادث ضربه دیده ایم.
مستر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
اخوی رهبری فتوا نداده که!!!حکم حکومتی هم نداده ! نگفته هم هرکی لخت شه مستقیم میره جهنم!
نظر شخصی ایشان این بوده که لخت نشید بهتره،
موقع فتوا و حکم باید مطابق قرآن و سنت و عق و اجماع حکم و فتوا بده،بعد تازه اگه هم فتوا بده باز هم کار اشتباهی نیست چون هیچ حدیث یا آیه قرآنی نمیگه موقع عزاداری لخت شید که رهبری مخالفت کرده باشه با اون!
برادر مطالعه لطفا
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
سلام
خیلی کوتاه :1- شما اول ثابت کنید که اقا چنین امری کردن ، بعد با هم بحث میکنیم که اقای کریمی و.... لبیک گفتن یا نه.
2- معیار فتواست.ضمنا اثبات فتوای مجتهد هم راه هایی داره که تو رساله ها اومده .حالا چه برسه به این که یکی بخاد حرف دل آقا رو بگه!!!!!!
3- همین رفتار بعضی از مداحا باعث دو گانگی بین هیات ها و تفرقه میشه .....
بعضی مداحای بزرگ ما کاری کردن که وقتی ما میریم یه جلسه ای و لخت میشن،بعضیا با ما معامله ضد ولایت فقیه میکنند.
4 - همین آقای که ادعا کرد این حرف رو آقا زده و .... این دفعه که رفت پیش آقا بپرسه که :اون موقع که هیات ها لخت میشدن اتحاد و و حدت بود یا الان که ما به نقل از شما این حرفا رو زدیم و دوگانگی شد؟؟؟؟؟؟بعد بیاد جواب آقا رو انتشار بده .
5- چطور شد که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
این هم مدرک
https://www.aparat.com/v/p5724d9
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
فقط یک چیز می گم و قضاوت با خودتون:
همه شنیدیم که وقتی امام زمان روحی فداک ظهور می کنه حتی بعضی مدعیان یاری ایشان که از بزرگان هستند هم مخالفت می کنند باهاشون.حالا برای مسئله کوچکی مثل برهنه شدن(البته از نظر اهمیت برهنه شدن یا نشدن نه عزاداری اباعبدالله علیه السلام)انقدر همه صاحب نظر و حتی مخالف نظر آقا صحبت می کنند چه انتظاری هست که مولا بیان و غریب نباشن. واقعا سخته که بپذیریم حضرت آقا هم از نظر علمی هم با تسلط به اوضاع روانی جامعه و جهان و مباحث مختلف وحدت و سواستفاده های رسانه ای بهتر می دونن چی می گن؟!
کربلایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
سلام.کاش همیشه تابع رهبرمون باشیم و جلوتر از ایشون حرکت نکنیم.قرار نیست که همه چیزایی که گفته میشه مطابق میل ما باشه.من چون به رهبرم ایمان دارم حرفاشو با جون دل میپذیرم و حرف و حدیثی هم روش نمیارم.یا علی
سیدطاها
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
سلام خدمت عزیزان
یاد قضیه افتادم با اجازه خدمت همه دوستان هم عرض میکنم . یاد فرستادن مسلم بن عقیل توسط امام زمانش به کوفه افتادم،و قضیه قیام مسلم برای نجات هانی بن عروه که برخی مانند سلیمان سردخزاعی که خود با فرستاده امام بیعت کرده بود دست رد به سینه نایب امام زمانشان زدند و او را در کوفه تنها گذاشتند و جرقه های حادثه خونین کربلا را رقم زدند. یکم خوبه تو تاریخ بچرخیم /.
ضمنا" در باره لخت شدن در عزاداریها که نظر آقامون اینه که:"نشه بهتره " مگر حکم یا جواز شرعی دیگری مبنی بر وجوب آن وجود داره که اینطور بعضیا خودشون رو از ولایت جدا میکنند؟؟؟؟!!! بعدشم چرا بعضیامون نمیخواهیم قبول کنیم ک من مو میبنم و او پیچش مو / من ابرو او اشارت های ابرو خلاصه یه جایی باید ولایت مداریمون رو نشون بدیم/.باولایت
سید طاها
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
ضمنا یه چیزی هست بنام شهوت عزاداری که یکی از حربه های شیطانه که باسم عزاداری نفسانی برای اهل بیت (ع) مارو در مقابل ولیمون قرار میده.خداییش کلاهمون رو قاضی کنیم دین بر لخت شدنمون اصرار داره یا دلمون و نفس مون؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
هیاتی های عزیز بیاین با خودمون رو راست باشیم: قصد جسارت ندارم ولی انصافا وقتی برهنه سینه میزنیم بیشتر حال میکنیم و حس میکنیم داریم برا اماممون سنگ تموم میذاریم، درسته؟ یه وقتی میگن آقا این حال کردن تو به این نحو ممکنه جای دیگه ای یا زمان دیگه ای حتی یه اپسیلون به اسلام ضربه بزنه، حالا کار درست برا اسلام امامی که براش سینه میزدی چیه؟؟
چرا همه ی راه های سنگ تموم گذاشتن برا امام حسین علیه السلام را به برهنه سینه زدن ختم میکنیم؟؟! چرا عمیق تر به اهداف حماسه حسینی فکر نمیکنیم؟! دین رو گزینشی نپذیریم، اگر به ناحیه مقدسه اشاره میکنیم این را هم در نظر داشته باشیم که امام زمان(عج) کل محرم و صفر را عزادار هستن و گریان، نه فقط ده روز اول محرم!!! آیا نسبت به احیای این سبک های عزاداری هم همینقدر اصرار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
داریم؟! یا در چنین مواردی شروع به توجیه و.. میکنیم که دل ماها ظرفیت و طاقت این چنینی ندارد و...
آیا حداقل سعی میکنیم در این دو ماه با امام مان همدردی کرده و فقط اندکی محزون باشیم یا فقط همه ی اینها به چند دقیقه ی روضه خوانی دهه اول ختم میشود؟؟ و اینکه برهنه سینه نزنیم پس چگونه سنگ تمام بگذاریم برای امام مظلوممان؟! بیایید دید وسیعتر و عمیق تری به اسلام و وظایفمان داشته باشیم
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
میدونید گیر کار کجاست؟
گیر کار اینجاست که ما تسلیم محض نیستیم!ما ماشاءا.. برای خودمان مرجع ایم.وقتی که آقا به این وضوح امر را تبیین کرده اند باز میآییم سر آن بحث می کنیم.من قلبا نیز از این عمل سینه زن ها خوشم نمی آمد و همیشه فکر می کردم که با اینکار اجر سینه زنی کم میشود.بیایید نگاهی به عزاداری پدرانمان و پدران پدرانمان بیاندازیم.من خود را میگویم هرگز ندیده ام جایی برهنه شوند و سینه بزنند.چرا ما همیشه فکر می کنیم آنچه به پدران ما رسیده یکهو رسیده و پشت آن هیچ تجربه یا منظور یا فکر خاصی نیست!!چرا ما تجربیات آنها را که از نسلهای پیش به ارث رسیده تحجرو..مینامیم.در آخر میخواهم بگویم حقیقت خیلی واضح است.و خداوند هرکس را بخواهد هدایت می کند و هرکه را بخواهد گمراه.
سيد محسن
India
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقا جان به روي چشم. خدا نياره روزي رو كه حتي از يك كار ما دلگير باشيد
خادم الحیدر
United Arab Emirates
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
چرا نشان دادن بدن و حجم بدن کشتی گیران و وزنه برداراران را که تلویزیون نشان میدهد،را محکوم نمیکنیم........
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار