سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و ایوان خیل پینتو، وزیر امور خارجه جمهوری بولیواری ونزوئلا، عصر امروز شنبه طی تماس تلفنی گفتوگو کردند.
وزیر امور خارجه در پیامی به آیین گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت، با گرامیداشت یاد شهدای این فاجعه، سردشت را نماد مظلومیت، مقاومت و ایستادگی ملت ایران دانست و بر تداوم پیگیری حقوق قربانیان سلاحهای شیمیایی و مقابله با بیکیفری عاملان این جنایات تأکید کرد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیهای، حملات هوایی ارتش آمریکا به تأسیسات نظارت ساحلی در جنوب کشور را محکوم کرد و آن را نقض صریح منشور ملل متحد و تفاهمنامه اخیر خاتمه جنگ دانست.