جشنواره سی و نهم ضعیف‌ترین دوره سال‌های اخیر / روایتی از آنچه در جشنواره فیلم فجر گذشت
همراه با فجر ۳۹| بررسی فیلم‌های جشنواره فجر؛

جشنواره سی و نهم ضعیف‌ترین دوره سال‌های اخیر / روایتی از آنچه در جشنواره فیلم فجر گذشت

اکران‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در حالی به پایان رسید که عدم شخصیت پردازی، پرداخت‌های ضعیف، بی‌منطقی حاکم بر داستان‌ها و ناامیدکننده‌تر از همه نداشتن قصه مسائل همه‌گیری بود که اغلب فیلم‌های جشنواره به آن‌ها دچار بودند.
«یدو» جسارتی ستودنی که از ۲۳ نفر عقب‌تر ماند
همراه با فجر ۳۹| بررسی فیلم‌های جشنواره فجر؛

«یدو» جسارتی ستودنی که از ۲۳ نفر عقب‌تر ماند

تجربه یدو، با صرف نظر از آنکه موفق بوده است یا نه، به خودی خود ارزشمند است، گذشته از اینکه هیچ فیلمساز بزرگی را نمی‌توان یافت که در همه آثارش به یک قد و قواره باقی بماند.
اعلام نامزد‌های سیمرغ بلورین فجر ۳۹/ پیشتازی «یدو» و «بی همه چیز»

اعلام نامزد‌های سیمرغ بلورین فجر ۳۹/ پیشتازی «یدو» و «بی همه چیز»

نامزد‌های دریافت سیمرغ بلورین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند که «یدو» و «بی همه چیز» با نامزدی در ۱۳ بخش پیشتاز هستند.
شایسته: «شنای پروانه» دوباره اکران می‌شود/ساعت ۲۰:۳۰ آخرین سانس سینما‌ها است

شایسته: «شنای پروانه» دوباره اکران می‌شود/ساعت ۲۰:۳۰ آخرین سانس سینما‌ها است

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش از اکران مجدد "شنای پروانه" و ۳ فیلم جدید خبر داد.
تاریک‌خانه حجازی / اروپا در خیابان‌های تهران
همراه با فجر ۳۹| بررسی فیلم‌های جشنواره فجر؛

تاریک‌خانه حجازی / اروپا در خیابان‌های تهران

سوژه در روشن، آخرین ساخته روح‌الله حجازی، تکراری است و باید پیرنگ را ذیل سینمای خیانت و خودباختگی تفسیرکرد. او در این فیلم به سراغ یک مرد میان‌سال علاقه‌مند به سینما و مال‌باخته می‌رود و زندگی او را ترسیم می‌کند.
مجید توکلی فیلم نکوداشت پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند را می‌سازد

مجید توکلی فیلم نکوداشت پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند را می‌سازد

مجید توکلی کارگردان سینما فیلم نکوداشت پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند را برای پخش در آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر می‌سازد.
آذرنگ، ملودرام و فانتزی / ادای دین آذرنگ به تئاتر در مدیوم سینما و آبادان جنگ‌زده
همراه با فجر ۳۹| بررسی فیلم‌های جشنواره؛

آذرنگ، ملودرام و فانتزی / ادای دین آذرنگ به تئاتر در مدیوم سینما و آبادان جنگ‌زده

آذرنگ در «روزی روزگاری در آبادان» مخاطب را با پیام‌های اخلاقی و درون‌مایه‌ای که ناشی از نگرش ضدجنگ اوست؛ بمباران کرده و با استعاره‌ها به آن می‌پردازد. اولین ساخته آذرنگ در انتقال حرف و منطق خود دچار زیاده‌گویی شده و این امر پس از اولین کشمکش، به خوبی دیده می‌شود.
«خط فرضی» روایتی از زنان در سطح یک فرضیه
همراه با فجر ۳۹| بررسی فیلم‌های جشنواره فجر؛

«خط فرضی» روایتی از زنان در سطح یک فرضیه

«خط فرضی» ساخته فرنوش صمدی تلاش می‌کند تا روایتی از مسائل و مشکلات زنان و ویترینی برای نمایش سرکوب آن‌ها در جامعه‌ای ایران باشد. یک خط فرضی بر مداری کج که به سختی می‌توان آن را فیلمی دانست که توانسته باشد مخاطب را با خود همراه کند.
در نشست خبری «گیجگاه» عنوان شد؛ کارگردانی که با سینما جادو شد/ بهداد: جمشید هاشم‌پور یک نماد است

در نشست خبری «گیجگاه» عنوان شد؛ کارگردانی که با سینما جادو شد/ بهداد: جمشید هاشم‌پور یک نماد است

جمشید هاشم‌پور بازیگر فیلم سینمایی «گیجگاه»، عادل تبریزی کارگردان این فیلم را فیلمسازی دانست که سینما جادویش کرده است.
وقتی لکنت، فریاد «مصلحت» را در گلو نگه می‌دارد
همراه با فجر ۳۹| بررسی فیلم‌های جشنواره فجر

وقتی لکنت، فریاد «مصلحت» را در گلو نگه می‌دارد

«مصلحت» در بطن جدال بین عدالت(حقیقت) و مصلحت شکل می‌گیرد و تلاش می‌کند تا عدالت را به عنوان پیروز این دوگانه معرفی کند. تلاشی که هرچند قابل تحسین است و فیلم را از هم داستان‌های خودش جلوتر می‌برد اما در نهایت ضعف در سینمایی بودن، صدای فیلم را در گلو نگه می‌دارد.
۱۲۳۴۵