به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از رشد چشم گیر دنبال کنندههای فوتبال قاره کهن در مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر خبر داد.
طبق آمار 788 میلیون نفر دنبال کننده مسابقات فوتبال در انتخابی جام جهانی 2022 بودند. این رقم نسبت به 4 سال پیش رشدی 2108 برابری داشته است و رشدی چمشگیر و بی نظیر داشته است.
سهم یوتبوب از این تماشاگران 290 میلیون نفر بوده است. 212 میلیون نفر از طریق اینستاگرام اخبار فوتبال آسیا را دنبال کردند. فیس بوک هم در این میدان 142 میلیون نفر را دنبال خود کشاند. 46 میلیون نفر هم از طریق توئیتر دنبال کننده فوتبال قاره کهن بودند.
شبکههای تازه تاسیس به زبان چینی برای پخش فوتبال آسیا بیش از 100 میلیون نفر را به این تعداد از تماشاگران اضافه کرد. همچنین مطالعه اخبار سایت AFC نیز 155 درصد رشد داشته است.