به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی در حاشیه آئین افتتاح ایستگاههای اقدسیه و مرزداران متروی تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز شهرداری تهران و شرکت مترو توانستند آخرین حلقه خط ۳ مترو که ایستگاه اقدسیه است را به بهرهبرداری رسانده و این خط را تکمیل کنند. خط ۶ مترو را نیز به چهار فاز تقسیم کردهاند و امروز ایستگاه مرزداران که یک ایستگاه پر مسافر است و امکان جذب روزانه ۳۵ هزار مسافر را دارد، به بهرهبرداری رسید.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خطوط مترو هم در داخل شهر تهران و هم در حومه یکی از نیازهای مبرم مردم است، به احداث متروی برون شهری اشاره کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی خط مترو به سمت هشتگرد را احداث کرده است، اما امروز قطارها با فاصله زمانی زیاد در این خط حرکت میکنند. سیگنالینگ این خط تمام شده و به زودی افتتاح میشود، بنابراین ان شاءالله شهرداری و شرکت مترو، زمان حرکت این مسیر را به حداقل نیم ساعت برسانند که مردم هشتگرد بتوانند از ظرفیت مترو به شکل مطلوب بهرهمند شوند.
اسلامی ادامه داد: با آقای حناچی تفاهمنامهای امضا کردهایم که با یک کار مشترک و فوری خط متروی پرند را تکمیل کنیم تا علاوه بر قطار حومهای که روزانه ۱۳ تا ۱۴ رام به پرند اعزام دارد، بتوانیم با تکمیل و بهرهبرداری از متروی پرند، مردم پرند را نیز از نعمت مترو بهرهمند کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام خطوط متروی برون شهری با سرمایه گذاری داخلی وزارت راه و شهرسازی از منابع شرکت شهرهای جدید احداث میشود، به متروی پردیس نیز اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه اولیه احداث متروی پردیس نیز به امضا رسیده و طراحیهای مقدماتی این خط انجام شده است. هماهنگی با سازمان محیط زیست در دست اقدام است که بتوانیم مسیر را نهایی کنیم و خط بدون معارض باشد. عملیات اجرایی پس از نهایی شدن پیمان به زودی آغاز خواهد شد.
وی افزود: طبق تفاهمنامه و قرارداد اولیه، قرار است متروی پردیس ۴۸ ماهه احداث شود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدقوام الدین حسینی مجری خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند گفت: حدود ۴ کیلومتر از مسیر برگشت خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند ریلگذاری شده است و این امر یعنی در صورت تأمین به موقع منابع مالی، پروژه مذکور به صورت خطوط رفت و برگشتی افتتاح خواهد شد و گرچه روند تأمین منابع مالی در پروژه خط مترو تهران-پرند طبق توافقات صورتگرفته در اسفندماه سال گذشته پیش نرفت و عملاً حتی در بحث واگذاری اراضی مورد نظر در شهر پرند برای تزریق بودجه غیر نقد پروژه نیز تاخیراتی صورتگرفت، اما با این حال حتی یک روز در سال جاری این طرح تعطیل نبود و با هر امکاناتی که در اختیار داشتیم، آن را پیش بردیم.
وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده اخیر افزود: در حال حاضر عملیات نازک کاری ایستگاه، مراحل پایانی خود را پشت سر میگذارد و ورودی نزدیک به بلوار شهید باهنر نیز در حال آمادهسازی است. پس از ریلگذاری کامل مسیر رفت این خط و تست حرکت قطار، اینک طول ریلگذاری مسیر برگشت هم به حدود ۴ کیلومتر رسیدهاست. تهیه ریل برای مسیر برگشت برای نخستین بار با بهرهمندی از ریلهای تولید داخل کشور صورت گرفته و بزودی این بخش از ریلها وارد کارگاه پروژه میشود تا روسازی مسیر برگشت سرعت گیرد. ضمن آنکه سفارشگذاری برای تأمین بخشی از تجهیزات ویژه این خط نیز انجام و قراردادها منعقد گردیده تا طی ماههای آینده، ادوات ساخته شده به محل پروژه حمل شود و انشاءالله در روز آغاز بهرهبرداری از پروژه، خط مذکور به صورت رفت و برگشتی افتتاح شد.
مجری خط مترو تهران-پرند با بیان آنکه این پروژه بدون در نظر گرفتن احداث پایانه و تأمین ناوگان و برای اولویت نخست بهرهبرداری به حدود ۹۶۰ میلیارد تومان پول و یا منابع مالی غیر نقد نیاز دارد، گفت: در قضیه واگذاری اراضی مورد توافق برای تأمین منابع غیر نقد پروژه، کارها به تدریج در حال انجام بوده و پیشبینی میکنیم با ارائه صورت وضعیتهای جدید پیمانکاران، بخش دیگری از زمینهای در نظر گرفته توسط شرکت عمران شهر جدید پرند تحویل و واگذار شود؛ در این صورت میتوان به سرعت گرفتن عملیات اجرایی طرح طی روزها و هفتههای آینده امیدوار باشیم.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از شرکت عمران شهر جدید پردیس، حسین رجبصلاحی امروز گفت: طول مسیر ریلی قطار برقی پردیس-تهران، ۲۲ کیلومتر است که پیشبینی میکنیم ایجاد خط و تأمین ناوگان حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تأکید بر اهمیت تسهیل در رفت و آمد ساکنان شهر جدید پردیس اظهار کرد: با برگزاری چندین جلسه با مهندسان مشاور قطار پردیس، هفت کریدور برای قطار پردیس به تهران نهایی شده است که در نهایت دو کریدور برای این مسیر قطعی شد.
وی با بیان اینکه قطار پردیس به ایستگاه شماره دو سرخهحصار متصل خواهد شد، ادامه داد: بخشی از این خطوط را شهرداری تهران باید احداث کند و در صورت تکمیل، خط قطار پردیس کامل میشود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: طول این مسیر ریلی ۲۲ کیلومتر است که پیشبینی میکنیم ایجاد خط و تأمین ناوگان حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد؛ زیرا مسیر در نظر گرفته شده صعبالعبور است.
به گفته رجب صلاحی، این قطار برقی دو طبقه است که با سرعتی حدود ۱۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکند.
[snews] => [bimg] => NULL [tmpl] => [sdate] => 13940702110815 [pdate] => 13940702110815 [udate] => 0 [sendby] => system [publishby] => system [updateby] => system [service_id] => 7 [cat_id] => 27 [sec_id] => 131 [status] => P [lang] => FA [hint] => [author] => [author_id] => 0 [source] => 0 [most_view] => 1 [comments_view_status] => 1 [comments_form_status] => 1 [conf] => [news_type] => 1 ) [extra_content] => [related_content] => Array ( [0] => Array ( [id] => 1098273 [title] => تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح استقبال از مهر در خط ۱ مترو تهران [pdate] => 14020628105444 [service_id] => 9 ) [1] => Array ( [id] => 1078194 [title] => متروی پرند و پردیس به کجا رسید؟ [pdate] => 14020316101343 [service_id] => 3 ) ) [related_content_v2] => Array ( [1] => Array ( [0] => Array ( [id] => 1098273 [title] => تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح استقبال از مهر در خط ۱ مترو تهران [pdate] => 14020628105444 [service_id] => 9 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 2 [relation_type] => 1 [order] => 2 ) [1] => Array ( [id] => 1078194 [title] => متروی پرند و پردیس به کجا رسید؟ [pdate] => 14020316101343 [service_id] => 3 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 1 [lead_img] => /files/fa/news/1402/3/9/1976914_526.jpg ) ) ) [media] => Array ( ) [news_field] => Array ( [0] => Array ( [filed_id] => 1 [filed_name] => نوع خبر [filed_type] => C [filed_value] => ) ) [smarty_keys] => Array ( ) [live_blog] => Array ( ) [tags] => Array ( [0] => Array ( [tag] => مترو تهران [id] => 897241 [tag_id] => 609 ) [1] => Array ( [tag] => قطار [id] => 897242 [tag_id] => 551 ) [2] => Array ( [tag] => مترو [id] => 897243 [tag_id] => 213 ) [3] => Array ( [tag] => پردیس [id] => 897244 [tag_id] => 7964 ) ) [image_tag] => Array ( ) [documents] => [comments] => Array ( ) [comments_stats] => Array ( ) [sepehr_keys] => Array ( ) ) 1