کارشناس و پژوهشگر رسانه: چرخه بین «مدیر» و «رسانه» و «میدان»، در دولت سیزدهم باید تعامل قوی‌تری داشته باشند
کد خبر: ۱۰۹۶۱۴۹
محمد لسانی در گفتگو با خبرگزای دانشجو: اولین عامل مهم بیرونی حجم عظیم تولید محتوا است، این باعث میشود پیام‌ها جذابیت و وزن و توجه قبلی را نداشته باشند. نکته اول درج «سویه‌های گفتمانی» در پیام‌های منتشره است که در دولت‌های قبل پررنگ دیده شد، مثل دولت قبل که سویه «اعتدال و تدبیر» را مطرح کرد که عملا ویترینی بود که پشت آن فقط گفتمان تعامل با آمریکا یا برجام بود. بنظر می‌رسد دولت فعلی از «سویه‌های گفتمانی» کم رنگی برخوردار است و نیاز است در ادامه آن را تقویت کند. نکته دوم که قابل اهمیت است زنجیره سازی توان‌های موجود در بدنه دولت است، زنجیره سازی توان‌های دولت میتواند کمک کند تا پیام «قوی و معتبر» تولید بشود. دولت سیزدهم نسبت به فعال کردن توان مردم و کسانی که به گفتمان این دولت پایبند بودند غافل بود. مسئله دولت سیزدهم «پیشا رسانه و فرا تصویر» است، یعنی حلقه‌های پیش از رسانه وظایف خود را به خوبی انجام ندادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
captcha