محمود اربابی: دهه هفتاد همه فهمیدند فیلمنامه مهم است و سینما با مردم تعریف می‌شود / بخش زیادی از فیلمسازان ما نگاه سیاسی داشتند

کارشناس سینما در نشست «بر سینمای ایران چه گذشت؟»: فاصله سال ۷۲ مدرسه فیلمنامه نویسی حوزه هنری راه افتاد. نگاه این مدرسه این بود که فیلمنامه مهم است برای فیلمنامه باید سرمایه گذاری کرد. فیلمسازان با هم کار بکنند از افکار یکدیگر استفاده بکنند در روند فیلم موثر است و نهایتا سینما با مردم معنا پیدا می‌کند. شاید نزدیک به ۷۰ فیلمسازان و نویسندگان و کسانی که در سینما بودند در مدرسه فیلمنامه نویسی حضور پیدا کردند. تنها کسانی که شاید بتوانم بگویم از فیلمسازان برجسته نبودند آقای بیضایی و آقای کیمیایی و خانم بنی اعتماد نبودند. اغلب فیلمسازان؛ آقای پوراحمد، جیرانی، داوودی و نویسنده‌های فیلمنامه از جمله اقای سجادی همه حضور داشتند. در این فضا ضمن اینکه درباره فیلمنامه صحبت می‌شد خود آن جمع گویی محصول فضای اجتماعی پیرامونی بود که این فیلمسازان نمی‌توانستند فیلم بسازند یا نگران بودند.
کد خبر:۱۱۰۹۰۶۵
کد ویدیو
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار