محمدطاهر رحیمی کارشناس اقتصادی در گفتگو با دانشجو: زمانیکه میگوییم ۴۰ درصد واردات سرزمینهای اشغالی از کشورهای آسیایی و عمدتا از جنوب و شرق آسیا تامین میشود؛ یعنی مسیر مواصلاتی شامل اقیانوس هند_خلیج عدن_ تنگه باب المندب_دریای سرخ و در نهایت بندر ایلات رژیم صهیونیستی است. این مسیر برای رژیم صهیونیستی بسیار پر اهمیت است و بیش از ۳۰ درصد کالاهای مورد نیاز خود را از این مسیر تامین میکند. این راهگذر هم اکنون تحت کنترل یمن و انصارالله قرار دارد و آنها میتوانند نقش اخلالگر را در رسیدن کالا به رژیم صهیونیستی ایفا کنند. یک مسیر راهبردی دیگر در آسیا وجود دارد و آن هم مسیری است که عمدتا نفت و سوخت رژیم صهیونیستی را تامین میکند؛ جمهوری باکو_ تفلیس گرجستان_ جیهان ترکیه_ دریای مدیترانه و در نهایت بندر حیفا یا بندر اشدود جزئیات این کریدور است. اختلال در این خط لوله و مسیر دریایی آن کل اقتصاد رژیم صهیونیستی را میتواند دچار بحران کند.