کارگردان انیمیشن «رویاشهر» در نشست خبری این فیلم در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر: برای رویا شهر دنبال کار سخت رفتیم و این مشکلترین ایده بود که یک جهان فانتزی بسازیم. برای ساخت جهان فانتزی مانند استودیوهای آمریکایی فرصت محدودی داشتیم و به صورت فشرده همه چیز را بر اساس نیازهای قهرمانمان کنار هم چیدیم. هدف اصلی کاراکتر داستان نیاز دنیایی بود که در آن زندگی میکند. در ایران پسر دلفینی هم شبیه به همین رویاشهر بود و شاید بتوانیم بگوییم این دو پویانمایی نقطه عطفی برای شروع متکی بر جهان فانتزی باشند.