محمدصالح حجت الاسلامی در برنامه میز نقد در بررسی عنصر «قهرمان» در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر: اوایل انقلاب، سیاست گذاران کشور، یک رفتار ضد ستاره و ضد قهرمان از خود نشان دادند. بنظر من با حذف قهرمان، بخش مهمی از جذابیت سیما حذف شد. چون سینمای هالیوود دارای قهرمان است، روی آن کار میکنند و کشش دارد و داستان حول قهرمان شکل میگیرد. ما گونهها و اقشار مختلفی از سینما را داریم. فیلم «پروین» که در سبک زندگی نامهای است نیز قهرمان دارد. حتی در «صبح اعدام» نیز قهرمان وجود دارد و آن حاج اسماعیل رضایی است. در فیلم «آغوش باز» شعیبی نیز قهرمان وجود دارد. فیلمهایی موفقتر هستند که جهان قهرمان را میشناسند. برای مثال در فیلم آقای شعیبی، جنس زندگی قهرمانانی که انتخاب کرده است، آدم احساس میکند کمتر میشناسد و تجربه کرده است. بنابراین با آن جدیت نمیتواند قهرمان را در بیاورد. اما در فیلم «مجنون»، انگار که کارگردان، این جنس از قهرمان را بیشتر میشناسد.