دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجو در نمایشگاه رسانههای ایران: مرکز رصد فرهنگی ما به مثابه چشم تیزبین متولیان فرهنگی-هنری کشور، از ماههای گذشته با همکاری مجموعه متا در دانشگاه امام صادق (ع) کاری را راهاندازی کرد که زحمت اصلی بخش نظری آن برعهده دانشجویان بود. ما پیمایش رفتار رایدهی ایرانیان را انجام دادیم. متاسفانه ۹۵ درصد پیمایشها در ایران در مورد این است که به چه کسی رای میدهی و آیا رای میدهی یا نه. ما جزو کشورهایی هستیم در انتخابات ریاست جمهوریشان (سال گذشته)، کمتر از ۵۰ درصد مشارکت وجود داشت. البته هنوز میانگین مشارکت در کشور ما در انتخابات ریاست جمهوری ۶۷ درصد است. بنابراین، مطالعه رای ندادن و مطالعه رای ندههای کشور ما، بسیار دارای اهمیت است.
🔸تحقیقات صورت گرفته نشان داد که عوامل رای ندادن این افراد هنوز فرهنگی-اجتماعی است.
🔸متاسفانه سوء استفاده از داده در کشور ما وجود دارد و از سویی، رسانههای رقیب ما نیز قویتر هستند. اینها همه بر شرایط تولید داده و افکار سنجی موثر بوده است.