حجت الاسلام علی گودرزی، دبیر جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت کشور، در گفتگو با دانشجو: در بحث جمعیت موضوعی به نام اقناع وجود د ارد و اعتقاد داریم اگر اقناع اتفاق بیفتد فرهنگ سازی در بحث جمعیت اتفاق افتاده و ما در تله ی جمعیتی نخواهیم افتاد. اقناع دو دسته است. اقناع عمومی و اقناع نخبگانی. در اقناع عمومی عمده ی مردم تابع صدا و تصویر هستند. اما در رابطه با بخش نخبگانی عکس این مسئله است که نه تنها تابع تصویر نیستند بلکه با نگاه تردید به صورت و تصویر می نگرند چرا که معتقد اند چون پشت صدا و تصویر ممکن است رسانه ها و لابی هایی باشند که اهداف پنهانی دارند و می خواهند اهداف پنهان خود را به ما تحمیل کنند.اگر ما بخواهیم بر نخبگان اثر جدی و موفقی بگذاریم، باید سراغ رسانه ی مکتوب برویم. چرا که نخبگان اصلا به جز مکتوب اقناع نمی شوند. گفته می شود اگر اقناع سازی نخبگانی صورت نگیرد اقناع سازی عمومی هم صورت نمی گیرد. لذا مقدمه ی اقناع عمومی اقناع نخبگانی است.