محمد لسانی، کارشناس رسانه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو: شبکه و تیم مدیریتی کلان و ارشد نامزدها و همچنین پیشینه آنها، میتواند مردم را به گزینه اصلح در انتخابات ریاست جمهوری هدایت کند. شبکههای اجتماعی به احساسات نسل بشر دمیده و پدیدهای به نام "قبیلهگرایی احساسی" را به وجود آورده است. با توجه به اهمیت صحت اطلاعات ارائه شده توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، باید از ستاد انتخابات کشور بخواهیم، برای اولین بار نظام "فکت چک" و "راستیآزمایی" را به صورت زنده و همزمان در خلال مناظرهها اجرا کند. در بحث شفافیت اتهامهای بین نامزدها در انتخابات، باید خود نامزدهایی که مورد نقد قرار گرفتهاند، در مورد ادعاهایی که درباره آنها شده است پیش قدم شوند. اگر تهمتی یا ادعایی انجام شده است، خود نامزدها و ستادهای آنها باید شفافیت به خرج دهند و با بیانیههایی به سوالات افکار عمومی پاسخ دهند.