کد خبر:۱۳۷۷۱۲
مدير مركز كارگاههاي مكانيك جهاد دانشگاهي:
ايران تا 10 سال آينده در زمينه دكل حفاري نفت بينياز ميشود
مدير مركز كارگاههاي مكانيك جهاد دانشگاهي با اشاره به ساخت 30 دكل حفاري در 10 سال آينده در ايران گفت: كشور تا 10 سال آينده در زمينه دكل حفاري نفت نيازي به بيگانگان ندارد.
به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، حميد آبروشن امروز در حاشيه بازديد خبرنگاران رسانه هاي جمعي از مجتمع علمي-تحقيقاتي جهاد دانشگاهي گفت: با توجه به اينكه اقتصاد كشور ما وابستگي زيادي به نفت دارد، بايد در ساخت دكل حفاري نفت صاحب دانش شويم كه بزودي داراي برند ملي خواهيم شد.
مدير مركز كارگاههاي مكانيك جهاد دانشگاهي ادامه داد: در حال حاضر كشور ما به 30 دكل حفاري ديگر نياز دارد كه با بومي شدن دانش فني ساخت دكل حفاري، در 10 سال آينده ميتوانيم اين 30 دكل حفاري را ساخته و از بيگانگان بينياز شويم.
وي افزود: براي بومي شدن دانش ساخت دكل حفاري نقشه راهي در وزارت نفت تهيه شده كه جهاد دانشگاهي در تحقق اين نقشه سهم بسياري دارد.
آب روشن گفت: در حال حاضر سه دكل حفاري در كشور ساخته شده و دكل چهارم نيز در حال ساخت است.
به گفته وي سه دكل ساخته شده قبلي از طريق دانش مهندسي معكوس بوده، ولي 40 درصد دانش فني ساخت دكل چهارم بومي است.
لینک کپی شد
گزارش خطا