کد خبر:۱۳۷۷۴۰
كاتاليست كاهش آلايندههاي بنزين در جهاد دانشگاهي توليد شد
كارشناسان جهاد دانشگاهي موفق به توليد كاتاليستي براي افزايش كيفيت بنزين و كاهش آلايندههاي اين ماده شدند.
به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، زهرا شهيديان در حاشيه بازديد خبرنگاران رسانههاي جمعي از دستاوردهاي جهاد دانشگاهي در مجتمع علمي- تحقيقاتي گفت: كاتاليست تهيه شده در جهاد دانشگاهي عدد اكتان بنزين را افزايش داده و آلاينده هاي آن را كاهش ميدهد.
عضو هيئت علمي مجتمع علمي تحقيقاتي جهاد دانشگاهي افزود: اين كاتاليست ها در صنعت نفت و پتروشيمي كاربري بسياري دارند و در حال حاضر در مرحله نيمه صنعتي است.
وي گفت: اين كاتاليستها به صورت كروي تهيه ميشود؛ به همين دليل در سرعت عمل از كاتاليست هاي ديگر بهتر عمل ميكنند.
شهيديان گفت: مواد اوليه تهيه اين كاتاليست داخلي است و قيمت آن نيز به اندازه نصف قيمت كاتاليستهاي شركتهاي خارجي است.
عضو هيئت علمي مجتمع علمي تحقيقاتي جهاد دانشگاهي گفت: روزانه پنج كيلوگرم از اين كاتاليست به صورت پايلوت توليد ميشود.
لینک کپی شد
گزارش خطا