رشد كمي و كيفي كاروان ورزشي دانشجويان ايران چشمگير است
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۳۸۶۱۰
سرپرست فدراسيون ملي ورزش‌هاي دانشجويي:

رشد كمي و كيفي كاروان ورزشي دانشجويان ايران چشمگير است

سرپرست فدراسيون ملي ورزش‌هاي دانشجويي گفت: كاروان ورزشي دانشجويان ايران در مسابقات يونيورسياد چين از نظر كمي و كيفي رشد چشمگيري داشته است.
به گزارش خبرنگار ورزشي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر طالب پور امروز در نشست وزير علوم و سرپرست وزارت ورزش با دانشجويان اعزامي به مسابقات يونيورسياد چين گفت: اين مسابقات پس از المپيك مهمترين رويداد ورزشي جهان محسوب مي شود و از نظر سطح كيفي با المپيك برابري مي كند.

وي افزود: كساني كه در اين رقابت‌ها حضور دارند، بهترين‌هاي جهان هستند كه در چين با هم به رقابت مي پردازند.
 
سرپرست فدراسيون ملي ورزش‌هاي دانشگاهي تصريح كرد: فدراسيون جهاني در سال‌هاي زوج مسابقات قهرماني جهان را برگزار مي كند و دانشجويان در اين مسابقات فرصت دارند تا با رقيبان روبرو شوند و در بوته آزمايش قرار گيرند.

طالب پور ادامه داد: فدراسيون از زماني كه فعاليت خود را آغاز كرده است تاكنون هيچ گاه با كارواني به اين بزرگي به مسابقات يونيورسياد اعزام نشده است.

وي پيشرفت كاروان ورزشي ايران از نظر كمي و كيفي را چشمگير دانست و گفت: پيش از اين كاروان دانشجويي ايران با هفت - هشت رشته در مسابقات حاضر مي شد، ولي امسال در قالب 14 تيم و در 10 رشته راهي چين مي شويم.
 
سرپرست فدراسيون ملي ورزش‌هاي دانشجويي در خصوص نحوه گزينش و انتخاب دانشجويان گفت: در اين مدت چهار دوره اردو برگزار كرديم كه در اين مدت به تمام بخش‌هاي آموزش عالي، وزارت علوم، دانشگاه پيام نور، دانشگاه آزاد و دانشگاه جامع علمي- كاربردي سهميه‌هاي مورد نظر خود را اعلام كرديم و بعد از انجام اردوهاي نهايي و اضافه شدن قهرمانان، تركيب نهايي تيم‌ها مشخص شد.

طالب پور از انتخاب شايسته ترين‌ها توسط كادر فني تيم‌ها خبر داد و گفت: در انتخاب دانشجويان اعزامي به مسابقات دانشجويي به صورت مستقل و جدا از نام دانشگاه عمل كرديم و با حمايت فدراسيون‌هاي مربوطه بزرگترين كاروان جهت حضور در مسابقات جهاني تشكيل شد.

وي تقسيم كار ميان بخش‌هاي مختلف دانشگاهي را مهمترين عامل موفقيت فدراسيون دانست و گفت: بعد از مسابقات يونيورسياد آذرماه سال جاري سومين كنگره ورزش‌هاي دانشگاهي آسيا برگزار مي شود.

سرپرست فدراسيون ملي ورزش‌هاي دانشجويي ادامه داد: همچنين كميته مطالعاتي دانشگاه‌هاي آسيا از طرف كنفدراسيون آسيا به ايران واگذار مي شود و مسابقات كشتي دانشجويان آسيا به ميزباني ايران برگزار مي شود.

طالب پور در پايان گفت: يك كاروان علمي متشكل از 20 نفر در كنفرانس علمي كه در حاشيه اين مسابقات برگزار مي شود، حضور مي يابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار