کد خبر:۱۳۸۶۵۲
معاون اداري-مالي سازمان انتقال خون خبر داد:
بهرهبرداري از 11 پايگاه انتقال خون در آيندهاي نزديك
معاون اداري-مالي سازمان انتقال خون با بيان اينكه 220 پايگاه فعال انتقال خون در كشور وجود دارد، گفت: 11 پايگاه انتقال خون طي ماههاي آينده در سراسر كشور به بهرهبرداري مي رسد.
به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر پريدار امروز در نشست خبري سازمان انتقال خون با بيان اينكه آماده سازي كيسه خون تا سال 83 يك دلار بود، گفت: امروزه ميانگين هزينه توليد يك كيسه خون 100 دلار در نظر گرفته شده است كه عمده آن صرف ارتقاي كيفيت و استانداردهاي بروز جهت سلامت خون ميشود.
معاون اداري-مالي سازمان انتقال خون با اشاره به اينكه در حال حاضر 220 پايگاه فعال خون در كشور وجود دارد، گفت: يك سوم اين پايگاه ها طي شش سال گذشته به بهرهبرداري رسيده اند.
وي گفت: در راستاي افزايش تعداد پايگاهها، 11 پايگاه در سراسر كشور آماده فعاليت است كه طي ماه هاي آينده بهرهبرداري خواهند شد.
پريدار با اشاره به اينكه بحث نيروي انساني از ديگر موضوعات سازمان انتقال خون كشور است، گفت: نرم شاخص جهاني براي اهداي خون به ازاي هر پرسنل، 300 نفر است كه در كشور ما با پيگيري هاي استخدام نيروي انساني، به 420 نفر رسيده كه همچنان تا رسيدن به استاندارد جهاني فاصله داريم.
معاون اداري و مالي سازمان انتقال خون اظهار اميدواري كرد كه با حمايت دولت تا پايان سال 91 به شاخص 350 برسيم.
وي تفاوت پرداختي هاي پرسنل انتقال خون نسبت به دستگاه هاي هم ارز خود را از ديگر مشكلات اين حوزه دانست و افزود: در نظام سلامت، پرداخت هاي مختلف مانند كارانه ها و پزشك خانواده باعث افزايش فاصله دريافتي شده بود كه طرح مشترك مجلس اين فاصله را ترميم كرد.
پريدار در پايان با بيان اينكه كارانه اي از محل درآمدها به سازمان انتقال خون ارائه شد، خاطرنشان كرد: سقف دريافتي پرسنل انتقال خون منوط به افزايش ميزان درآمدهاي سازمان است كه توسط شوراي عالي انتقال خون مصوب ميشود.
لینک کپی شد
گزارش خطا