براي برگزاري المپياد‌هاي علمي در ايران به اندازه كافي فكر نشده است
کد خبر:۱۳۸۸۳۴
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي:

براي برگزاري المپياد‌هاي علمي در ايران به اندازه كافي فكر نشده است

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه المپيادهاي علمي پايه‌گذار جريان علم و فناوري در كشورها هستند، گفت: براي برگزاري المپياد‌هاي علمي به اندازه كافي در كشور فكر نشده است.
به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر غلامعلي حدادعادل ظهر امروز در مراسم اختتاميه نخستين گردهمايي دانش‌آموختگان و اعضاي باشگاه دانش پژوهان جوان در دانشگاه شهيد بهشتي گفت: ايران در بين كشورهاي جهان جزو 10 كشور برگزيده در المپيادهاست.

وي افزود: دانشجويان و دانش آموزان كشور در تمامي رشته هاي المپيادي توانايي كسب مدال را دارند و ايران بعد از كشور چين بيشترين برگزيده هاي المپيادهاي بين المللي را به خود اختصاص داده است.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه برگزاري المپياد هاي علمي يك جريان اجتماعي است، گفت: اعزام دانشجويان و دانش‌آموزان به المپيادهاي علمي موجب تمركز كشور در مرزهاي توليد علم مي‌شود.

حدادعادل با بيان اينكه حضور دانشجويان و دانش‌آموزان در المپيادهاي علمي تنها براي بروز رساني علم است، گفت: در صورتي كه اين افراد به كشور بازگردند و از علم خود براي پيشرفت كشور استفاده كنند، شركت در المپيادهاي علمي مي‌تواند نقش موثري در افزايش علم و فناوري كشور داشته باشند.
 
پربازدیدترین آخرین اخبار