رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری: هزینه بیماران سوختگی باید رایگان باشد؛ چند نفر میتوانند ۱۰۰ میلیون فرانشیز پرداخت کنند؟
مصطفی ده مردهای در جمع خبرنگاران:بیمارستانهای خصوصی برای سوختگی بیمار نمیپذیرند، زیرا بیمار سوختگی با ۳۰ درصد آسیب، حداقل یک میلیارد تومان پیشپرداخت نیاز دارد و بیمهها از این بیماران بهطور مناسب حمایت نمیکنند.هزینه پانسمانها بسیار بالا است و ممکن است یک روز ۵۰ میلیون تومان صرف پانسمان شود؛ همچنین هزینه عملهای جراحی سنگین است.بیمارستانهای دولتی این خدمات را بهصورت قابلتحمل ارائه میدهند. نمیگویم رایگان است؛ بیمارانی که فاقد توان مالی هستند را به مددکاری ارجاع میدهیم و با کمک خیرین و ردیفهایی که وزارتخانه تأمین میکند، خدمات رایگان ارائه میدهیم، اما فشار زیادی به ما وارد میشود. من بابت هر بیمار ۱۰۰ میلیون تومان تخفیف میزنم و گاهی در یک روز ۵۰۰ میلیون تومان تخفیف دادهام.این بیماران واقعا به مرکزی نیاز دارند که تمام هزینهها را دولت تقبل کند و بهطور رایگان اداره شود، با ردیف مستقل از وزارتخانه