بقایی: با نق زدن قرار نیست جایگاه اروپا ارتقا پیدا بکند/ اروپا باید رویکردهای خود را تغییر دهد
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری:اروپاییها به دلیل رفتار خود در یک یا دو سال اخیر به حاشیه رفتهاند.نباید فراموش کنیم که در جریان داستان موسوم به اسنپ بک، طرفهای اروپایی هیچ ارادهای از خود نشان ندادند و رفتار بسیار غیرمسئولانهای داشتند. در جریان دو جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، مواضع ناشایستی اتخاذ کردند و دنیا شاهد این رفتار است. این رفتار غیرمسئولانه قطعا باعث افزایش اعتبار و جایگاه طرفهای اروپایی نخواهد شد. اروپا اگر میخواهد نقش ایفا کند در موضوعات بینالمللی باید رویکردهایش را تغییر داده و تصمیم بگیرد رفتاری مستقل و مسئولانه داشته باشد.