بقایی: آمادهایم در زمینه تقویت و تأمین امنیت جمعی منطقه با تمام کشورهای منطقه گفتوگو کنیم
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری:ما همیشه گفتهایم که باید با کشورهای منطقه به عنوان همسایگان دائمی، سازوکارهایی مبتنی بر اعتماد و تفاهم متقابل ایجاد کنیم تا از امنیت همه کشورهای منطقه اطمینان حاصل شود.به این اصل همچنان پایبند هستیم و قبلا نیز پیشنهاد کرده بودیم که در این راستا گفتوگو بین تمام کشورهای منطقه صورت گیرد. ما از هر ابتکاری برای تقویت و تأمین امنیت جمعی منطقه، بدون مداخله و حضور نیروهای نظامی بیگانه که نشان دادهاند حضورشان جز ناامنی، تفرقه و جنگ نتیجهای ندارد، حمایت میکنیم و آمادهایم در این زمینه با تمام کشورهای منطقه گفتوگو کنیم.