بقایی: طرف ما بر اساس یادداشت تفاهم ۲۸ خرداد دولت آمریکا است/ تعهد ما مبتنی بر تعهد طرف مقابل است
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری:ما با رویکردی مسئولانه و حسن نیت از همه ابزارها استفاده کردیم تا از ایفای تعهدات طرفین اطمینان حاصل کنیم. همانطور که ما تعهدات خود را اجرا میکنیم، انتظار داریم طرف مقابل نیز تعهداتش را اجرا کند. طرف ما بر اساس یادداشت تفاهم ۲۸ خرداد دولت آمریکا است. ما تأکید کردیم که تعهد در برابر تعهد وجود دارد و درصورتیکه طرفهای مقابل تعهداتشان را اجرا نکنند، نمیتوانند انتظار داشته باشند که ایران یکسویه به ایفای تعهدات خود ادامه دهد. ضمن اینکه همین سازوکار در جریان نشست سوئیس ایجاد شد و امیدواریم گام مؤثری در راستای اجرای تعهد مندرج در بند ۱ یادداشت تفاهم باشد.