🔸امروز هفتم تیر، سالروز بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش رژیم بعث صدام است؛ جنایتی که با استفاده از بمبهای شیمیایی اروپایی و آمریکایی انجام شد.
🔸سردشت بهعنوان نخستین شهر جهان که هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت، نماد مظلومیت مردمی است که قربانی سکوت جامعه جهانی شدند.
🔸در این حمله، زن و کودک، پیر و جوان، بیدفاع و بیگناه، آماج سلاحهای ممنوعه قرار گرفتند.
🔸روزی که بسیاری از مدعیان حقوق بشر چشمهای خود را بستند تا مردم سردشت قربانی جنایتی شوند که آثار آن هنوز بر جان و زندگی بازماندگان باقی مانده است.
⚠️ حاوی تصاویر دلخراش ⚠️