عراقچی: همه طرفها در موضوع مدیریت تنگه هرمز و ترتیباتی که برای بازگشایی تنگه از سوی ایران اتخاذ میشود دخالت نکنند و به یادداشت تفاهم امضا شده پایبند باشند
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مشترک با وزیر خارجه عراق:هرگونه دخالت و هرگونه تلاش برای اتخاذ ترتیبات جدید یا جداگانه نسبت به آنچه که توسط ایران در خصوص تنگه هرمز در جریان هست تنها منجر به پیچیدهتر شدن اوضاع و تأخیر در بازگشایی تنگه هرمز خواهد شد و ضریب تنش را بالا خواهد برد همانطور که در دو شب گذشته ما شاهد سانحههایی در تنگه هرمز بودیم که منجر به بالا رفتن تنش و درگیریها شد.من از همه طرفها درخواست میکنم که در موضوع مدیریت تنگه هرمز و ترتیباتی که برای بازگشایی تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می شود دخالت نکنند و به یادداشت تفاهم امضا شده پایبند باشند و اجازه ندهند که این یادداشت تفاهم از مسیر خودش خارج شود.